Asus R500VD-SX093V Review

dollo 14 augustus 2014, 190 views

Asus R500VD-SX093V

krachtig, degelijk en toch goedkoop

Pluspunten

• snelle processor
  • numpad
  • hardeschijf en geheugen gemakkelijk te vervangen
  • standaard genoeg geheugen

Minpunten

• touchpad te gevoelig
  • beeldscherm heeft een lage resolutie
  • word bij langdurig gebruik van 1 thread toch al flink warm

Dit is een zeer goede laptop voor het geld (2 jaar geleden 799 euro).
Van tevoren had ik al besloten dat ik met een ssd ging werken dus langzame hardeschijf (dat ze overigens tegenwoordig allemaal hebben) was geen probleem.
Zelfs na 2 jaar is deze alptop nog meer dan sterk genoeg voor alle toepassingen waar ik hem voor nodig heb gehad.
Doordat je 8 threads hebt en 6 gig geheugen kun je prima met virtuele machines werken, die dan allen ook nog lekker vlot draaien.
Het grootste nadeel van de laptop vind ik de resolutie. 1366x768 is een veel gevallen toch wat weinig.
ondanks dat je 2 video out poorten heb (VGA en HDMI) kun je er maar een aansluiten. Als je de vga kabel aansluit valt deze over je hdmi poort heen.
maar ja dat zijn kleine dingetjes vergeleken met wat je allemaal wel voor het geld krijgt.
Ik ben na 2 jaar nog steeds tevreden en ik kan een ieder die op zoek is naar een goede laptop voor een goede prijs deze laptop

Heb jij ook een Asus R500VD-SX093V?

Touchpad gevoeligheid niet in te stellen via je Control Panel (Synaptics)