LG 60PB560V Zwart Review

thepeppi 13 augustus 2014, 3.767 views

LG 60PB560V Zwart

Super groot, mooie warme kleuren, mooi design

Pluspunten

• prijs

Minpunten

• best wel zwaar

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb deze vrijwel direct aangeschaft en heb hem nu al een tijd in gebruik.
Hiervoor had ik ook een lg 42 inch werkt ook perfect en hangt nu op kantoor deze is gewoon groter en eigenlijk gewoon hetzelfde als ik gewend ben.
Een aanrader voor iemand die een leuke betaalbare 60 Inch tv wil hebben.

Ik moet wel even erbij vermelden dat wij hd satteliet tv kijken en dus kan ik niets zeggen over de kwaliteit via de kabel of andere media.

Heb jij ook een LG 60PB560V Zwart?

Hoi,

Ik begrijp dat je er dus geen blu-ray of chromecast oid aan hebt hangen. Wij kijken zelf erg veel weg via blu-ray of een chromecast en er hangt ook een console aanvast (alles via een AV-receiver dus slechts 1 hd lijkt mij voldoende).
Ik ben namelijk gezien de prijs heel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit zelf. Hoe is het beeld als je er een blu-ray op afspeeld. Lastige vraag wellicht.
Prijs per oppervlak is wel heel erg good te noem - en het is geen smarttv - ook wel een pluspunt in mijn ogen
Ik heb deze televisie nu een weekje of 3. 1080P of 720P (mits beide goede kwaliteit) maakt nog niet eens zo super veel uit heb ik gemerkt (zit er zelf metertje of 3 vanaf). Ik had verwacht dat 720P op dit formaat niet meer zo goed zou gaan, maar dat vind ik persoonlijk dus nog eigenlijk heel prima kunnen. Een Blu-ray ziet er naar mijn mening dus echt top uit. Vooral met 5.1 geluid lijkt het net alsof je in de bioscoop zit :D. Overigens kijk ik zelf via m'n HTPC.

Grootste nadeel is het spiegelen. Vooral als je donkere content kijkt. Bij donker beeld staat de pixel achter de glasplaat eigenlijk uit, waardoor je gewoon een soort spiegel krijgt. Als je veel lampen aan hebt staan of kaarsen ofzo, dan kun je die in het beeld zien spiegelen. Wanneer er geen zwart wordt afgebeeld valt dit reuze mee, omdat de helderheid wel goed is. Dit spiegelen heb je bij LCD en LED een stuk minder, omdat daar geen glasplaat voor het display zit.

Dat de tv niet smart is, is voor mij ook een enorm pluspunt. Er zit wel een fatsoenlijke guide in, je kunt het beeld ook goed kalibreren (2x zelfs, want je kan 2x een preset opslaan). Normale tv kijk ik via DVB-C, waarbij je dus de guide hebt. Zappen gaat lekker snel en opstarten is ook in 4 seconde gebeurt :).

Ik moet zelf nog wel eens mijn htpc loshalen om mijn xbox eraan te hangen, maar ik gebruik de xbox zelden en jij heb met de AV-receiver dat probleem helemaal niet. Mocht je toch te weinig ingangen hebben kan er natuurlijk gewoon een hdmi switch tussen.
thx - dank voor je antwoord.
klinkt goed
Klopt het dat deze tv slechts 1 HDMI poort heeft? Lijkt me een beetje vreemd...

Thx
Ja klopt dat kan wel een minpuntje zijn als je er meerdere nodig hebt
Er zijn eventueel HDMI-splitters, hubs, switches...
geven deze geen kwaliteitsverlies? kan je mij een goede switch voorstellen? Heb zeer veel interesse in deze tv, maar heb gewoon een probleem met het aantal hdmi poorten
Nee, ik heb helaas zelf niet zo'n splitter, switch of hub gegeven.
Ik denk dat je wel goed zit als je niet 't allergoedkoopste spul koopt. (Da's met printers ook zo: koop niet de goedkoopste printer in een bepaalde serie; da's vaak minder verstandig.)
Signalen zijn tegenwoordig allemaal digitaal en niet analoog; dus lijkt 't me eerder een kweste van: A: het werkt; of B: het werkt niet. Dus niet dat je bijv. dubbel beeld, strepen, verkleuringen e.d. gaat zien ofzo.
Heb deze tv ook gekocht, best wel blij mee.
Alleen er is iets wat mij toch niet lekker zit. Zodra er een wit beeld is zie ik een soort van groene waas door het beeld heen. Het is moeilijk te zien maar het valt mij steeds op. Vooral als ik bv op mijn htpc een nieuw tekstdocument aanmaak zie ik het (kompleet wit scherm)
Televisie heb ik doa opgegeven, nu weer een nieuwe gekregen maar deze nieuwe tv heeft het ook alleen dan in een mindere mate.
Hebben jullie hier ook last van?
Dat is mij nog niet echt opgevallen. Maar ik kijk dan ook alleen tv, films en series. Heel af en toe browsen. Bij stil beeld is het beeld wel wat onrustig, maar volgens mij is dat een plasma dingetje en kun je daarvoor ook beter lcd/led nemen.
Het valt ook op bij normaal tv kijken, oa bij reclames en beelden met een lichte achtergrond (bv bij lichte bewolking).
Ga wel weer aan de bel trekken, ff afwachten wat het gaat worden....
En?

Weet je al wat meer?
Ja monteur was afgelopen donderdag langs geweest, heeft het probleem ook geconstateerd. Heeft fotoos gemaakt, en heeft gezegd dat deze ook weer retour moet, het schijnt echt in het beeld te zitten.
Aangezien het volgens mij een rommeltje bij CErepair is ben ik nu nog steeds aan het afwachten op wederom een nieuw exemplaar.
Ondertussen wel een beetje het vertrouwen verloren in LG ;(
Kreeg toevallig net bericht:

Geachte heer/mevrouw,
Langs deze weg willen wij u informeren over de status van uw plasma tv 60". De fabrikant LG heeft akkoord gegeven op de aanvraag tot creditering. De winkel, waar u het product gekocht heeft, neemt in de regel binnen vijf werkdagen contact met u op. Zo nodig kunt u met hen contact opnemen. Zij zullen dit verder met u afhandelen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Tv nr 3 in aantocht, als deze ook zo is ben ik er iig wel klaar mee!
Maar goed we blijven positief 8)7
Net tv geprobeerd, deze heeft het nog het ergst van allemaal!!!
Productiedatum is 12-2014, made in Polen :'(

Deze gaat dus ook retour, wil nu gewoon mijn geld terug helemaal klaar mee!

LG Life's good 8)7 8)7
Dat is me eigenlijk nog niet opgevallen. Wellicht een andere beeldsetting (vast al geprobeerd)? De mijne heb ik nu op het algemeen op 'game' staan.
Mss ligt het aan de kabel of het apparaat wat beeld zendt.

Ben zelf ook aan het denken een plasma tv te halen. Denk wel dat ik voor de kleinere variant ga aangezien ik de tv meestal zal gebruiken voor gamen en dichtbij ga zitten en nauwelijks voor film. Voor mij iets te duur als je bijna geen tv kijkt. Maar 60 inch lijkt me wel zeer relax, hoewel 50 inch voor mij wel zal volstaan. De prijs scheelt ook aardig.

[Reactie gewijzigd door dreee op 11 december 2014 21:44]

Plasma en gamen daar zou ik mij eerst maar goed in verdiepen. Ik zal nooit mijn pc op een plasma zetten want ook de nieuwe generaties blijven in lichte mate inbranden.
een beetje plasma TV heeft een functie zoals Orbiter voor het beeld hiermee verschuift het beeld onmerkbaar waarmee inbranden voorkomen word. althans dat zit in mijn 9G Kuro wel.