One For All Xsight Color Review

floorcula 12 augustus 2014, 262 views

One For All Xsight Color

Prima afstandbediening wanneer je hem voor een zacht prijsje op de kop kan tikken

Pluspunten

• Veel functies
  • Per familielid instelbaar

Minpunten

• Niet alle apparaat functies zijn standaard beschikbaar

Configuratie Score: 3
Nadat mijn logitech harmony het na 8 jaar min of meer heeft begeven was ik op zoek naar een nieuwe afstandbediening. Ik schrok me rot van de prijzen. Je koopt voor minder geld een complete smartphone ...

Toen zag ik ergens voor 3 tientjes deze afstandsbediening. Ik ben behoorlijk positief over de afstandbediening in zoverre dat deze doet wat je er van mag verwachten. Het menu is behoorlijk uitgebreid en het werkt ook nog eens redelijk goed.

Het grote nadeel vind ik de slecht gevulde apparaat database. Veel apparaten zijn wel te vinden maar hebben alleen de functionaliteit van de originele afstandsbediening. Juist het direct veranderen van input (hdmi1/5 op tv, input analog/digital op de versterker) is wel beschikbaar op mijn oude harmony maar niet op de nieuwe afstandsbediening (want het is ook niet beschikbaar op de originele afstandsbediening). Gelukkig kun je de afstandbediening vrij simpel programmeren mbv de oude harmony maar wanneer ik deze niet had gehad zou het starten van een activiteit dus niet zo goed werken. De tv start dan op maar je kunt de input niet kiezen.

Een ander nadeel is dat de aan/uit standen niet worden onthouden bij het wisselen tussen activiteiten. Kies je dus een andere activiteit dan worden alle apparaten weer netjes uitgezet. Je kunt dat voorkomen door een custom activiteit -ga aan- en -ga uit- te programmeren die alles aan of uit zet. Ietswat omslachtig maar ... ach

Heb jij ook een One For All Xsight Color?

Je zal deze maar bij de Media Markt gekocht hebben, en er dan thuis achter komen dat je 120 teveel hebt afgerekend ;) link