Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Zwart Review

meerwaarde 12 augustus 2014, 2.451 views

Samsung Galaxy S5 Zwart

Rootware: Versleuteld de telefoon. Maakt het onbruikbaar. Was de telefoon meer dan een maand lang aan het gebruiken. Opeens was er een extra lock erop. http://www.absolute.com/en/about/pressroom/press-releases/2014/4/15/absolute-software-expands-mobile-device-support-to-the-latest-samsung-galaxy-smartphones

Pluspunten

• Goeie Batterij leven
  • Goeie Camera

Minpunten

• Rootware: Versleuteld de telefoon. Maakt het onbruikbaar. Was de telefoon meer dan een maand lang aan het gebruiken. Opeens was er een extra lock erop.

Er is Rootware: Versleuteld de telefoon.

En deze telefoon heb ik gewoon zelf gekocht. Niet via een abbo. Gewoon via een van de webshops die via Tweakers werd gelinked.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Zwart?

Een review kan nooit alleen een klacht zijn over iets wat je niet hoort te doen.

Daarnaast als je dingen doet als het rooten van een mobiel en de telefoon werkt niet meer.
Dan is je klacht onrechtmatig aangezien in de user agreement waar je ja op gezegd ook staat dat als je de mobiel root dat al het garantie vervalt.

Dus de hele klacht die je hebt is meer een user error dan een probleem met het toestel.
Maar het was niet een klacht over iets wat ik niet hoor te doen.

Het was een klacht over root ware dia al op de telefoon was.

Als je, in goede vertrouwen van een webshop, een computer koopt, en die computer blijkt wat rootware te hebben in zijn bios.
En die rootware ervoor zorgt dat een paar maanden nadat je het heb gebruikt het onbruikbaar wordt en je gegevens op die computer niet bereikbaar zijn voor jou. En je zou een review over die computer schrijven. Zou je dat wel of niet melden?

Zou je een review schrijven over een product, waarbij een van de hoofd elementen, zoals de software ervan, de product onbruikbaar kan maken?
Jawel. Maar ik meer ge´nteresseerd in de reactie van de winkel. Want Absolute Lojack lijkt er al af-fabriek in te zitten in de S5. Sowieso is dit geen review maar een klacht.
dit lijkt me een tool om juist als eindgebruiker profijt van te kunnen hebben...mits je de rechtmatige eigenaar van het toestel bent. er zal lijkt mij niet zomaar een lock op komen als het toestel niet eerder in bezit is geweest van iemand anders. zoals het artikel al zegt overleeft het wel een reset, dus zou een eventuele vorige eigenaar je dwars kunnen zitten...
niks mis met het toestel dan lijkt me...
heb je het toestel 2ehands gekocht toevallig? of via een tussenhandelaar die ook inkoopt?
En wat zei het bedrijf waar je de telefoon hebt gekocht?
Nog geen antwoord gehad.

(Heb gebeld en gemaild. )
zou je dat dan niet eerst even afwachten?
Zou je als consument liever wel of niet geinformeerd worden of een telefoon die je koopt, zomaar, remote onbruikbaar kan worden gemaakt?
Geen reactie.

En een klacht kan ook een review zijn. Als een bepaald element van een product iets onbruikbaar kan maken voor iemand. Of data schade kan opleveren, dan is het beter om dat te weten.

Je kent waarschijnlijk het voorbeeld van DRM dat rechtmatige kopers de pineut maakt. Er is het verschil tussen dat publiekelijk te laten weten en dat niet te doen.
De antwoord is nee op je vragen. Heb het via een webshop gekocht. Eentje waar ik later geen contact mee kon krijgen. Heb dus ook aangifte gedaan bij de politie.

Tussen haakjes: de security software kan wel tegen een reset. Maar het kan ook gehacked worden.
Wat een onzin review...en review is niet de plek om een klacht als deze over de telefoon te plaatsen....plaats die gewoon onder de algemene tweakers review?!