Sharp Aquos LC-37X20E Review

Flix83 27 februari 2009, laatste update op 3 augustus 2009, 1.387 views

Sharp Aquos LC-37X20E

Pluspunten

• Full HD
  • Genoeg HDMI en scart ingangen
  • PC ingang
  • Veranderbare beeld formaten

Minpunten

• geen 100Hz

Algemene Beoordeling:
Aangezien ik ben gaan samen wonen en we naar een 40cm tv moesten kijken van een meter of 3,5, werd het tijd voor een nieuwe TV (Aug. 2008).
Waar deze aan moest voldoen was: Full HD, groot en leuk voor het ook.
Dit hebben gevonden naar een tijd hier en daar kijken in deze TV. Niet alleen is de TV Full HD (1920x1080p) maar we hebben ook gekeken naar de service die de fabriekanten gaven op hun producten. Wat we moesten geloven is dat Sharp gewoon binnen de garantie (van 3jaar (2+1gratis)) gewoon thuis komt met een monteur en daar je tv fixed. Hiervoor zit een usb poort aan de zijkant van de tv.
We hebben voor een 37" gekozen omdat deze perfect past op ons meubel en voor de afstand toch een hele verbetering is tov de 40cm tv en we vonden een 32" toch net een maatje teklein.
Ik hoop dat jullie wat aan deze review hebben. Opmerkingen zijn welkom.

Featureset

Beeld
  • Full HD LCD Televisie
  • 94 cm Pure Black Multi Pixel LCD-Panel
  • Resolutie 1920 x 1080 (6.220.800 pixels)
  • Responstijd 6 ms
  • Helderheid 450 cd/mē
  • Paneel Contrastratio 2000:1
  • Dynamisch Contrastratio 10.000:1
  • 4 wavelenght backlight system (RGB plus)
  • Inkijkhoek H 176°/ V 176°
  • 16:9 Beeldverhouding
  • Sharp Pixel System II
  • OPC (optical picture control)
  • Picture & Text
  • Digitale Versterker 2 x 10 watt
  • SRS TruSurround XT
  • Nicam/ IGR Stereo-/ Twee Kanalen Systeem
  • Auto sound controle, nivelleert geluidsniveau bij reclame uitzendingen
  • Clear Voice
  • RS-232C
  • Hoofdtelefoon Ingang
  • Audio uit
  • Common Interface voor de DVB-T tuner
Waar ik dus pas gister achter kwam is de Common Interface. Misschien is die ook wel te gebruiken icm mijn digitenne abb.
Wat ook erg handig is, is dat je de tv uit kan schakelen zodat deze niet op standby hoeft te blijven staan.

Kleur weergave, contrast, ghosting en pixeldefecten
Over de kleur weergave kan ik kort zijn. Die is gewoon goed. Zwart is goed zwart en wit is wit. Ik zal wat foto's maken van de tv en dvd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in de winkel de Blue ray zag en dat er echt goed uit zag met als de HD Discovery zender. Zelf heb ik Digitenne en dat geeft niet echt het beste beeld, maar daar kan de tv niks aandoen. Wat ook handig is dat je de beeld formaten kan aanpassen (4:3, 14:9, 16:9 enz) dit wil soms met film wel handig zijn.
Ghosting is helaas wel aanwezig, je kan het zien als je RLT finacieel omzet. Dan zijn de aandelen onder in beeld niet echt scherp. Verder heb ik er geen last van ook niet bij voetbal. Misschien dat je met F1 er meer last van heb maar dat kijk ik niet. Als je je hier echt aan stoort moet je echt kiezen voor een 100 of 200Hz tv. Alleen waren die vorig jaar net even iets te duur. ;)
Alle pixels zijn in leven dus geen pixel defecten.

Bouwkwaliteit en vormgeving
De Bouwkwaliteit is voor ons mee dan voldoende. de tv ziet er goed en degelijk uit ook de steun voor deze omgeplaatst is.
Ja wat kan ik nog zeggen over de vormgeving. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Wij vinden het een prima vormgegeven app. Alleen de zwarte lak rand aan de voor kant in nogal vingervlek gevoelig. Gelukking zit de aan knop bovenop achter de rand en hoef je die dus niet aan te raken.

Ook niet onbelangrijk. Ik heb m gekocht voor 1100Euro en er nog een moment spijt van gehad.
De 900 die hij nu kost is t nog steeds meer dan waard.

• Pioneer DVD speler
  • Digitenne kastje
  • snel een PS3 kopen

Heb jij ook een Sharp Aquos LC-37X20E?