South Park: The Stick of Truth, Xbox 360 Review

lj_tree 11 augustus 2014, 305 views

South Park: The Stick of Truth, Xbox 360

Ik heb me kostelijk vermaakt met South Park. Bergen humor, veel vermaak en al met al klinkt het vrij netjes en ziet het er uit als een aflevering.

Pluspunten

• Humor
  • Vermaak

Minpunten

• Censuur (alleen in europa)

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Ik wacht meestal een aantal weken/maanden tot ik een spelletje koop gezien ik ze vaak veel te duur vind bij de release! Zo ook met South Park - The Stick of Truth. En dit is eigenlijk de eerste game waar ik daar erg veel moeite mee had. Ik heb de previews en reviews in het begin met veel aandacht gevolgd en kon toen eigenlijk niet wachten. Ik heb mij toch in weten te houden tot vorige week en toen de game 2e hands gekocht op marktplaats.

De game is geweldig! Het ziet er uit als een aflevering op tv, heeft dezelfde geweldige humor en neemt zichzelf alles behalve serieus! Daarnaast is het toch een spel wat erg lekker weg speelt. Naast een leuk, grappig en boeiend verhaal met veel humor is de besturing goed te noemen. Het ziet er vrij netjes uit, klinkt goed en loopt lekker.

Het spel begint met een korte intro verteld door cartman. Hierna ga je aan de slag met je character. Je geeft deze vorm en begint aan het spel. Je mag een naam kiezen, maar dhr cartman heeft een veel beter idee. Vervolgens krijg je een quest en ga je rondlopen door south park. Je kunt (en moet in veel gevallen) de huizen in van bekende characters in south park. Hier valt van alles te doen en VEEL te vinden! Naast de grote verhaallijn heb je verschillende kleinere quests die het leuk houden. Bijvoorbeeld het zoeken naar chinpokomon of het helpen van Al Gore met het zoeken naar Man-Bear-Pig (of was het nu half man, half bear-pig?). Je komt tijdens deze quests verschillende characters tegen waar je een gevecht mee aangaat. Het gevecht is turn-based. Je strijd samen met je buddy (in het begin butters) tegen een of meerdere vijanden en af en toe een boss. Je kunt hier kiezen tussen verschillende abilities of aanvallen (bijvoorbeeld met een zwaard of een boog). Naar verloop van tijd komen hier meer en sterkere aanvallen bij. ook kun je je wapens upgraden en health (en ook andere) potions gebruiken.

Humor heeft absoluut de boventoon in dit spel! En helaas is een van de grappigste stukken uit de europese versie gehaald! op een gegeven moment word je ontvoerd door aliens en krijgen jij en randy marsh een anal probe. Hier zie je dus niets van en mis je veel van het verhaal. In plaats van de betreffende scene krijg je een stukje text te zien met een wachtmuziekje. Eeuwig zonde! Gelukkig maakt de rest van dit spel veel goed. Een leuk voorbeeldje is wanneer je de kamer van de moeder van eric cartman doorzoekt. Je vindt hier drugs (veel drugs) en een groot aantal dildo's met grappige namen.

Conclusie:
Het spel is geweldig! Als je van south park houdt, en de humor kan waarderen dan ga je deze game net zo goed vinden als ik! Beeld en geluid kunnen beter, de besturing is goed maar heeft ook punten waar verbetering mogelijk is, maar dit alles is voor mij in dit geval niet belangrijk. Ik heb me zelden zo goed vermaakt met een spel! Nu nog een aantal zaken zoeken:)

Heb jij ook een South Park: The Stick of Truth, Xbox 360?

Reviews door de redactie