Thrustmaster T-Wireless Nw Controller Wit Review

Gyske 27 februari 2009, 671 views

Thrustmaster T-Wireless Nw Controller Wit

Pluspunten

• Werkt ook met Virtual Console spelletjesAangename grip (iets minder bij grote handen)Dezelfde indeling als Wii Classic Controller (Pro)RumbleStevigPrijs

Minpunten

• Soms blijft een knop hangenAls je GC gewend bent: indeling anders dan GC controller

Om Gamecube spelletjes (SSX Tricky, SSX On Tour) op de Wii te kunnen spelen heb ik een tijdje gezocht naar een wireless GC controller. In een gamestore werd mij deze controller van Thrustmaster aanbevolen.

Features
De controller werkt met met Gamecube spelletjes en Virtual Console spelletjes voor de volgende platforms (volgens website): NES, SNES, N64, SEGA MEGA DRIVE, TURBOGRAFX (Pc Engine). Bij de controller wordt een radio-ontvanger geleverd die je in een van de 4 Gamecube poorten moet steken.

De controller heeft bijna exact dezelfde indeling als de Wii Classic Controller Pro. De linker mini-stick zit dus niet op dezelfde plek als bij de Gamecube. Omdat ik de PS2 (en Wii Classic Controller) gewend ben, is dit voor mij geen probleem. De controller lijkt zo immers heel veel op de PS2 controller. Wie de Gamecube gewend is kan misschien beter proberen een Nintendo Wavebird op de kop proberen te tikken. Het voordeel dat de Thrustmaster echter heeft boven de Wavebird is dat deze wel over rumble (trillen) beschikt.

De knoppen op de controller zijn programmeerbaar. Ik heb hiermee echter geen ervaring, de indeling is voor mij tot nu toe altijd goed bevallen. Twee kandidaten voor herprogrammeren zijn wat mij betreft de slow- en turbo-knop. Beiden heb ik nog nooit gebruikt.

Ervaringen
Ik heb ondertussen al heel wat uurtjes SSX en Super Mario Bros en Mario Kart 64 gespeeld. De controller ligt wat de vorm betreft goed in de hand. Ik heb grote handen en kan de knoppen goed bedienen. Met kleinere handen is het comfort wel beter (getest door mijn vriendin).
De Thrustmaster voelt solide aan en is dat is ie ook. Bij het spelen van SSX heb ik uit frustratie al enkele malen een stuitertest uitgevoerd. Deze zijn allemaal met glans doorstaan. Het enige probleem dat af en toe optreedt is dat soms een knop lijkt te blijven hangen (dit gebeurde al voor het stuiteren). De controller even aan- en uitzetten is dan meestal de (snelle) remedie.

De batterijen (3x AAA) gaan ongeveer net zolang mee als 2 AA batterijen (van hetzelfde merk/type) in de Wii-mote. Handig hierbij is dat je met een schakelaar de motoren voor de rumble kunt uitzetten om energie te besparen. Daarnaast is er ook een knop om de controller uit te zetten. Als je hem vergeet uit te zetten, dan schakelt hij zichzelf ook automatisch uit.

• Nintendo Wii

Heb jij ook een Thrustmaster T-Wireless Nw Controller Wit?