Specificaties Tower, 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VS3-S Green Fan Review

jellepepe 9 augustus 2014, laatste update op 9 augustus 2014, 244 views

Sharkoon VS3-S Green Fan

Geen fijne kast, gekocht omdat deze erg goedkoop was, en een (led) fan meegeleverd kreeg. dit was dan ook het enige positieve..

Pluspunten

• meegeleverde (led) fan
  • prijs

Minpunten

• erg weinig ruimte in kast
  • zo goed als geen kable management mogenlijkheden
  • slechte bouw kwaliteit
  • pci brackets en front bays moet je eruit breken
  • power led is zo fel dat hij de halve kamer verlicht als het licht uit staat

Inhoud:
  • Doos
  • Design
  • Inbouwen
  • Conslusie
Doos:
De kast was redelijk verpakt, in blokken hard schuim, en een plastic zak eromheen.
niet fantastisch maar meer verwacht je ook niet bij zo'n goedkope kast.

De accessoires zaten in een klein wit kartonnen doosje in een van de 5.25" bays
behalve een paar schroeven en een 3,5 inch naar 2.5 inch converter werd er niks meegeleverd.

Design:
Ik heb deze kast vor een pc die ik voor iemand anders heb gebouwt gekocht, en hij vond dit een mooie kast. Zelf staat het mij niet zo aan maar ik vind groen dan ook niet zo'n mooie kleur voor een kast.

De front bay is redelijk goed met een mooi heldere fan, 2 usb2 poorten en koptelefoon/microfoon jacks.
De power button is raar lang maar het echte knopje zit alleen helemaal aan de rechterkant. De power Led is abnormaal fel en ik kan hem (na er een stukje zwarte tape overheen te plakken) nogsteeds duidelijk zien.

Inbouwen:
Het inbouwen van de onderdelen in deze kast was een hel, doordat er weinig tot geen speling tussen het moederbord en de 5,25 bays is en je het bord toch via en soort hoek in de back I/O moet plaatsen was het een heel gedoe het moederbord goed te plaatsen. uiteindelijk is het gelukt door het moederbord een stukje de kast in te laten vallen, omdat er gewoonweg niet genoeg ruimte is om het bord goed vast te houden.

verder was er wel genoeg ruimte achter de moederbord plaat (door de bulten aan de zijkanten) maar de gaten voor kable management waren zo klein en nauw dat het een heel gedoe was de dikkere kables er fatsoenlijkkl doorheen te krijgen.

Conclusie:
Wil je een spotgoedkope kast mét meegeleverde fan?
spaar dan nog even zodat je een iets duurdere (en veeel betere) kast kan kopen.
voor die 10¤-20¤ minder is het het gedoe gewoon niet waard.

(Foto's heb ik helaas niet omdat ik deze pc voor een vriend besteld en gebouwt heb en hem nu dus niet meer heb.)

Heb jij ook een Sharkoon VS3-S Green Fan?

ja, voor deze 'vriend' die zelf niks hoefde te bouwen was deze mooier.. want hij wilde graag led's... alleen voor het bouwen had ik beter moeten weten destijds en gewoon die of een vergelijkbare moeten kopen :P
zelf heb ik de Corsair Obsidian 450D , dat is nog eens een fijne kast!

[Reactie gewijzigd door jellepepe op 9 augustus 2014 19:21]