Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 8ms) - Bekijk alle specificaties

HP L1940T Zilver Review

OB1 8 augustus 2014, laatste update op 27 juni 2015, 141 views

HP L1940T Zilver

Fijn tweede scherm voor bijvoorbeeld lange tekstdocumenten, met ingebouwde USB hub en VGA en DVI aansluitingen. Daarnaast is 'ie mat dus geen last van vervelende spiegelingen.

Pluspunten

• USB-hub
  • Mat scherm
  • Draaibaar

Minpunten

• De bezel is scheef(getrokken?)
  • Bezel van goedkoop plastic gemaakt
  • Slechte kijkhoeken
  • USB poorten moeilijk bereikbaar

Featureset:

Goed, er zit een DVI-D aansluiting op, een VGA aansluiting en twee USB-poorten die ook stroom geven als het scherm uit staat, waardoor je 's nachts je telefoon bijvoorbeeld kan op laden. Wat wel vervelend is is dat de USB-poorten lastig te bereiken zijn, mocht je regelmatig iets in- en uit willen pluggen dan kan ik je een korte USB-verlengkabel aanraden.

Kleurweergave:

Goed, naar mijn mening niet te koud of te warm, bovendien kan het makkelijk worden ingesteld via het menu. Helaas komen de kleuren niet zo mooi van het scherm af. Wel kan je in het OSD het een en ander aanpassen.

Contrast en helderheid:

Voldoende, wit is niet extreem wit en zwart is niet echt diepzwart. Doordat het scherm mat is heb je minder snel last van de zon waardoor je ook dan nog prima je scherm kan gebruiken. De kijkhoeken vallen wel behoorlijk tegen, maar het is nog steeds beter dan een TN-scherm.

Ghosting:

Geen ghosting, hier heb ik nooit last van gehad. Het scherm heeft een reactietijd van 8ms en dat is goed genoeg voor mij, aangezien ik niet game op mijn Macbook.

Pixeldefecten:

Geen defecten na langdurig gebruik, geen problemen mee gehad en hij heeft al heel veel uren aangestaan. Prima dus.

Bouwkwaliteit en afwerking:

Slecht, de bezel is scheef(getrokken?) echter het enige wat er mee gebeurt is een op een bureau staan, hij is verder nooit gevallen dus dat is een beetje apart. De bezel is helaas van goedkoop plastic gemaakt. Wellicht was het altijd al zo.

Vormgeving:

Voldoende, eigenlijk niks bijzonders, een grijze bezel van goedkoop plastic, vijf knoppen onderaan en het HP-logo er bovenop.

Heb jij ook een HP L1940T Zilver?