Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver Review

jellepepe 8 augustus 2014, laatste update op 26 mei 2016, 22.020 views

Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver

Zeer mooie tablet voor een (erg) lage prijs, snel genoeg voor de meeste basale taken (notities/video e.d.) en zelfs voor een paar simpele spelletjes als minecraft. De volledige windows installatie (upgrade windows 10 mogelijk) zorgt voor zeer veel compatibiliteit en het toesenbord dock is van redelijk hoge kwaliteit

Pluspunten

• bouw-kwaliteit is goed genoeg
  • luide stereo speakers
  • IPS- scherm
  • design (persoonlijke smaak)
  • toetsenbord is erg fijn voor typen
  • vele aansluit mogenlijkheden
  • prijs
  • Windows 10, met continuum functie

Minpunten

• speakers aan de achterkant
  • toetsenbord deukt licht in (niet opgelost door hdd te plaatsen)
  • touchpad maakt veel geluid bij indrukken
  • de tablet in de dock plaatsen gaat snel scheef als je hem niet op een tafel hebt staan

Windows 10
Update 30-7-15
Gisteren de upgrade naar windows 10 uitgevoerd (door middel van het tooltje om de update te forceren), verliep vrijwel vlekkeloos, moest alleen een externe hardeschijf of usb stick (10gb vrije ruimte) gebruiken om de windows 8.1 backup die gemaakt wordt op te slaan. Dit natuurlijk omdat de interne ssd maar 32gb ruimte heeft, en dus niet genoeg voor 2 volledige installaties tegelijkertijd.

Prestaties lijken zover mogelijk beter, tablet lijkt sneller en vloeiender te reageren. Of dit nu echt door verbeterde prestaties of alleen door betere animaties komt weet ik niet, maar de experience is in ieder geval beter.

Windows continuum (automatisch overschakelen naar tablet/laptop modus bij af/aankoppelen van het dock) werkt fantastisch, en de tablet modus werkt veel beter met touchscreen dan windows 8.1 deed. Ook de 'laptop/desktop' modus werkt beter, met een veel toetsenbord/muis vriendelijkere layout.

Ook een tweede scherm (TV) aansturen door middel van miracast/intel widi werkt nu veel beter, waar dit eerst bijna onmogelijk was door lag en artifacts werkt dit nu helemaal goed, er is wel een vertraging van ongeveer een halve seconde tussen wat er op de tablet gebeurt en wat er op de tv wordt afgebeeld, maar omdat het beeld en geluid gelijk lopen is er wel gewoon video mee af te spelen, dit dus ook uitgetest met Plex (1080p streamen naar sony bravia tv) en dit werkte erg goed.

Enkele nadelen die ik tot nu toe heb gemerkt:

• In tablet modus kan ik in videos in chrome niet naar fullscreen, de taakbalk blijft er dan overheen staan.
• In het notificatie centrum/snelle instellingen menu aan de rechterkant geeft de helderheid optie nu alleen de keus tussen 25, 50, 75 en 100% waar dit in windows 8.1 gewoon een slider was, vooral voor helderheid onder 25% (in het donker/in bed is dit bijvoorbeeld fijn) is dit vervelend, moet nu immers helemaal naar pc-instellingen om dit aan te passen. Edit: Inmiddels zit 0% hier ook bij, maar dit is vaak dan weer te donker, slider zou nog steeds het fijnste zijn.

Problemen tijdens installatie:
Ik heb tijdens de installatie eigenlijk weinig problemen ondervonden, zoals ik hier boven al had aangeven moest ik tijdens de installatie een externe hdd/usb stick met minimaal 10gb vrije ruimte aansluiten, dit was voor mij geen probleem, maar houdt hier dus wel even rekening mee.
Na de installatie werkte de touchpad niet, dit heb ik opgelost door de driver even in apparaatbeheer te verwijderen en windows daarna naar gewijzigde apparaten te laten zoeken, hierna werkte hij weer perfect.
Continuum werkte eerst ook nog niet, dit is omdat hiervoor eerst de geupdate versie van de ATK driver van asus geinstalleerd moest zijn, en de bios geupdate moest worden, dit verliep echter allemaal vlekkeloos en na deze te installeren werkte continuum dan ook helemaal naar behoren.

Inhoud:
  • Design/Overview
  • Aansluit-mogelijkheden/Opslag
  • Prestaties
  • Geluid/Warmte
  • Gewicht/Accuduur
  • Conclusie
Design/Overview:
Het design van de T200 is naar mijn mening erg mooi.
de achterkant is een soort mat plastic met een cirkel patroon dat aluminium achtig aanvoelt en weinig tot geen vingerafdrukken laat zien.
op deze achterkant zitten ook de 2 stereo speakers die matig maar hard geluid kunnen produceren (voor een tablet dan)een matige 5MP camera en de 3 knoppen aan/uit, volume en de windows toets (die dus niet onder het scherm zit)

Aan de linkerkant zitten alle aansluitingen van de tablet en ook het micro SD kaart slot.
De bovenkant bevat een microfoon, de rechterkant is leeg
en aan de onderkant bevind zich de connector voor het toetsenbord dock.

Aan de voorkant zit behalve het 11.6" IPS-paneel (dat ondanks de matige resolutie toch heel goed beeld geeft (En geen scaling nodig heeft!)) ook een 2 MP camera,
het vreemde is alleen dat deze niet helemaal in het midden zit en er dus een beetje raar uit ziet.
Verder staat er een Asus logo links boven het scherm en zit er waarschijnlijk nog ergens een lichtsensor verborgen al weet ik dat niet zeker. EDIT: Na het eens doorlezen van de handleiding zit er blijkbaar geen lichtsensor in, wel zit er naast de camera een kleine led die aangeeft of de camera aanstaat.

Het Dock:

Het dock is ook best mooi gemaakt en hoewel er niet veel in kan zitten (model zonder hardeschijf) weegt deze toch best veel (ongeveer net zo veel als de tablet) dit komt waarschijnlijk door dat er gewichten in geplaatst zijn zodat hij niet omver kiepert.

Aan de voorkant zit een "full-size" chiclet toetsenbord dat erg veel wegheeft van die van een mac-book pro (al zijn deze toetsen een beetje ruw ten opzichte van de gladde toetsen van apple) het toetsenbord typt erg fijn en hier typ ik deze review nu ook op. Het enige nadeel is dat het toetsenbord een klein beetje indeukt in het midden waar de hdd geplaatst kan worden, maar ik denk dat dat opgelost zal zijn door ook daadwerkelijk een hdd te plaatsen, ik zal hier op terug komen zodra ik er een heb.

Eronder bevind zich een erg ruim (multi-)touchpad met geďntegreerde toetsen. Deze voelt in tegenstelling tot de rest van het dock nogal goedkoop aan en maakt veel geluid als je hem indrukt, iets wat tijdens bijvoorbeeld een Skype gesprek duidelijk te horen is.
Verder zijn alle ‘gestures’ goed te gebruiken en makkelijk aan of uit te zetten in Asus’ meegeleverde software.

Aan de linkerkant bevinden zich de ethernet-port, welke zover ik heb kunnen testen op 100mbps draait maar wel heel fijn is op zo’n budget tablet/laptop, en een usb3 poort. Deze laatste heb ik nog niet op snelheid kunnen testen aangezien ik geen usb3 opslag apparaten heb, maar hij lijkt even goed te presteren als mijn pc’s usb3 poorten (70-150mb/s write naar een usb externe hdd). Edit: inmiddels getest, write naar mijn Sandisk extreme topt bij ongeveer 150MB/s (max write sandisk) en read rond de 60/70MB/s (max write interne eMMC geheugen).

Aan de rechterkant bevind zich ook nog een usb2 poort en deze is volgensmij vooral bedoelt voor een muis of toetsenbord al kan je hier natuurlijk ook een usb stick aansluiten.

Verder bevind zich aan de onderkant zoals eerder gezegd een soort klep waaronder een (dunne) 2.5” drive geplaatst kan worden.

Aansluitingen/Opslag:

Op de tablet zitten 4 aansluitingen; een oplaad poort, een koptelefoon/microfoon jack, een micro HDMI aansluiting en een micro usb.

De oplaad poort spreekt voor zich, de tablet laad hierdoor op d.m.v. de meegeleverde oplader.

De 3.5mm jack is een vierpolige die zowel voor een koptelefoon als een headset kan worden gebruikt en zover ik heb gemerkt goede kwaliteit geluid produceert.

De micro HDMI werkt ook goed en hoewel je hier een verloopje voor zal moeten kopen (á 5¤) is deze zeer handig te gebruiken om een tweede 1080p scherm aan te sluiten om bijvoorbeeld film te kijken of internet te browsen, ook is deze natuurlijk goed om presentaties te doen al heb ik dat (nog) niet geprobeerd. Ook is hij is staat audio mee te sturen maar aangezien mijn monitor alleen stereo audio ondersteunt heb ik surround niet kunnen testen.

De micro usb poort is helemaal handig,[s]want de tablet kan hier niet alleen door opladen EDIT; ik krijg dit dmv een samsung oplader (5v, 0.7A) niet werkend.. niet helemaal zeker of deze niet zwaar genoeg is of het gewoon niet werkt[/s] EDIT 2: de tablet kan hier niet door opladen, dit was een misverstand bij de eerste informatie die is vrijgegeven maar door middel van een OTG kabeltje (á 1,50¤) kan je hier ook gewoon een usb2 apparaat op aansluiten zoals een muis, toetsenbord of usb stick.

Zoals al besproken heeft het dock ook nog 3 aansluitingen; één usb3 poort, één usb2 poort en een 100mbps ethernet poort.

Ook bevind zich in de onderkant van het dock een klep met daaronder een 2.5” sata bay.
Waarin de lage versies van 2.5" schijven in kunnen, (7mm) dit betekend de meeste ssd's en bijna alle hdd's al zijn hdd's van meer dan 1TB vaak dikker.

Intern zit 32GB aan eMMC storage waarvan 20,8GB door windows herkent wordt en out of the box ongeveer 18GB van vrij is, dit is natuurlijk weinig maar voor alleen wat films (á 1,4gb per stuk), een enkel spelletje en een dropbox van ~2,5GB is dit ruim voldoende.

Verder zit er in de tablet ook een Micro-sd slot waar (getest) 64gb kaartjes in kunnen (128gb heb ik niet getest, was mij te duur). De snelheid hiervan is genoeg voor video maar niet fantastisch, het zou me niet verbazen als het dezelfde is als die van de T100.

Prestaties:

De prestaties van de tablet zijn erg goed, ontdanks de (magere) 2gb ram heeft de tablet geen probleem met een tiental tabladen in google chrome, skype, spotify en een film op een tweede monitor.EDIT: Een tip voor sommige is om chrome in "windows 8 modus' te gebruiken, dit scheelt een hoop in het ram-gebruik, en werkt iets beter met touch. EDIT2: In windows 10 is deze zogenaamde win8 modus niet meer aanwezig, en de laptop zal nu ongebruikte tabbladen merkbaar uitladen bij geheugen gebrek, bij een eerder geschetst scenario zal bij wisselen van tabbladen de pagina opnieuw moeten inladen
Grafisch is het geen fantastische presteerder maar minecraft en wat andere simpelere spelletjes als League of Legends of Hearthstone draait hij redelijk goed op lage of medium settings.

Benchmarks ben ik nog niet aan toe gekomen maar ik verwacht dat deze erg dicht bij die van de nieuwe t100 liggen aangezien deze dezelfde SoC heeft.

Update:
Toch maar eens 3Dmark uit de windows store gedraait... deze geeft erg goede scores (vergelijkbaar met galaxy s5)

Ice storm: Maxed out!

Ice Storm Extreme: 10489

Ice Storm Unlimited: 17941

Geluid/Warmte:

De tablet is geen Core serie, en is dus volledig passief gekoeld. Geluid is dus meteen een 10.
Warm wordt hij ook amper, alleen toen ik een mkv met hoge bitrate afspeelde in bed (dus tussen de dekens) wordt hij links onder een beetje warm, maar dit is amper storend. Veeeel beter dan mijn oude laptop (hp pavilion dv7) waar zo'n hete lucht uit kwam geblazen dat je het door de dekens heen kon voelen.

Gewicht/Accuduur:

De tablet is niet zwaar (zeker niet voor een 11.6”) en weegt ongeveer evenveel als een Ipad 1 (alleen is deze dus groter).

Het dock is zoals eerder gezegd in verhouding erg zwaar, zelfs zonder HDD, (ongeveer even zwaar als de tablet) en dit is waarschijnlijk om er voor te zorgen dat hij in ‘laptop-modus’ niet om kan vallen.

De Accuduur is echt fantastisch op deze tablet, als ik hem om 9u van de lader haal en bijna non-stop gebruikt (1u minecraft, internet browsen, muziek luisteren (spotify), film kijken en skypen) op ongeveer 50% brightness (genoeg voor binnen) is hij om 15:00 nog 30% procent.

Dus met normaal gebruik houdt hij het zeker een hele dag vol, misschien wel twee. Al ligt dat er vooral aan hoelang en waarvoor je hem gebruikt.

Het dock heeft geen extra batterij en ik heb nu nóg geen hardeschijf dus ik durf niet te zeggen wat voor een impact deze zal hebben op de batterijduur.

Conclusie:

De Tablet is eigenlijk een low-end laptop en high-end tablet in een.
Met voordelen in het tablet segment als een toetsenbord, mogenlijkheid voor een echte hardeschijf en veel full-size aansluitingen.

En voordelen ten opzichte van de meeste laptops zoals touchscreen, een erg goede accuduur, volledig passieve koeling en een kleine formfactor.

Dus als je op zoek bent naar een van die twee is dit waarschijnlijk de beste keus.

Foto’s zal ik op een later moment nog toevoegen,

Suggesties of vragen, graag! ik zal proberen zo snel mogenlijk te antwoorden.
Edit: Ook als je wilt dat ik een spel of benchmark draai, vraag even dan zal ik kijken wat ik kan doen!

Heb jij ook een Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver?

Reviews door de redactie

Is er een mogelijkheid om via een OTG een externe HDD aan te sluiten op de tablet zonder extra voeding?
als de hdd geen extra voeding nodig heeft (meeste 2.5" usb2 hdd's en alle usb sticks) dan ja. al is een OTG kabel maar usb 2.0.. en merk je het verschil in snelheid met de usb 3 poort wel (ook met een usb 2 hdd..)

dus in het kort: ja het is een gevoede usb aansluiting, al zou ik je het aanraden de usb3 poort op het dock te gebruiken omdat deze VEEL sneller is.
Ok bedankt!! Aangezien ik veel reis vind ik het makkelijker om af en toe alleen de tab te gebruiken dit icm met een USB stick / HDD. Maar als ik de dock gebruik, gebruik ik uiteraard de USB 3.0. Ook heb ik nog een HDD van 500gb liggen die uit de PS4 komt ( 7mm ) die kan ik dan gebruiken om in de dock te installeren.. :)
klopt, succes! (houdt er wel rekening dat de kwaliteit van de eventuele OTG kabel veel uit kan maken voor de snelheid... ik heb er twee en de ene haalt ongeveer 20mb/s op mijn externe hdd en de ander maar iets van 7...)
Fijne review! Een van de 1e op het internet _/-\o_

Je hebt vast de T100 overwogen. Wat heeft de doorslag voor de T200 gegeven?
T100 heeft een 200 gram lichter tablet, heeft een iets scherper scherm, qua ppi en is ¤50 goedkoper...
Wordt er office meegeleverd zoals bij de T100?

[Reactie gewijzigd door JanJeen op 8 augustus 2014 21:45]

Geen office (al wordt hij bij o.a. alternate geleverd met een jaar gratis office 365) maar dat maakte voor mij niet uit want voor school gebruik ik google drive en dus google docs.

ik vond persoonlijk het design van deze tablet mooier (aluminium achtige dock en achterkant), en omdat ik hem voor school vooral gebruik om aantekeningen te maken vond ik het iets grotere toetsenbord ook belangrijk.
Als tablet gebruik ik hem alleen in bed/op de bank waarbij hij beide momenten op mijn benen rust. en aangezien ik een ipad 1 gewend ben is het dus eerder lichter (even zwaar maar deze is groter).

deze voordelen vond ik in eerste instantie geen 50¤ waard (arm studentje ;) )
en wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven is de mogenlijkheid voor een 2.5" hdd (want ja, 32GB is snel te weinig) en een ethernet port (voor als er geen wifi is, je bestanden wil kopieren en, mocht hij ooit echt verouderd raken, te gebruiken is als servertje/nas o.i.d.

ook was een losse lader wel fijn want de laadtijd van de T100 is wel ERG lang, deze laad (getest) van 7% tot 100% in ongeveer 2 uur terwijl aan (wel dichtgeklapt)

de ppi merk ik trouwens niet zo en in vergelijking tot mijn pc monitoren (zie inventaris voor modellen) is hij zelfs ruim scherper
1366x768 11.6" = 135.09 PPI T200
1920x1080 23" = 95.78 PPI pc Monitoren
800x480 4.3" = 216.97 PPI mijn (oude :'( ) galaxy SII
en voor mijn gebruik (film en typen) is hij meer dan scherp genoeg.
een erg fijne review,
mijn kleine zusje overweegt hem te kopen, maar wij hadden nog een vraag;
wat is de maximale hoogte van de hdd?
ehh.. ik meet zo'n 8mm a 9mm.. maar ik weet niet of het in praktijk ook 9.5mm ondersteunt... ga er eigenlijk wel vanuit... heb zelf helaas alleen 7mm modellen dus kan het niet uitproberen... 12.5 gaan iig niet passen... verder nog iets?

[Reactie gewijzigd door jellepepe op 22 augustus 2014 19:27]

nee, als hij verder goed bevalt.
ontzettend bedankt voor de informatie en de moeite
nou, ik heb wel een probleempje, de micro hdmi poort doet het niet meer (tablet ziet de monitor niet en de monitor zegt "geen signaal") maar ik weet niet of dat aan het verloopje of de tablet ligt... (deed het eerst wel)

in het ergste geval ligt het aan de tablet en dan valt het gewoon onder de garantie
Hoe sluit je de laptop aan op je monitor (VGA, DVI of HDMI)?

Ik had daar nl. ook problemen mee met mijn Asus Vivo Tab. Die micro hdmi out poort daarvan is erg kwetsbaar. Ik hoop dat dat bij de T200 beter is. Bij mijn Vivo Tab is eerst de micro hdmi out onder garantie vervangen, maar toen kon ik nog steeds niet een beamer (via VGA) aansturen en dat had ik wel nodig voor mijn werk. Daarvoor had ik speciaal een kabel gekocht bij Asus (deze).

Een andere micro hdmi naar VGA kabel van Cable Matters deed het echter wel prima. Dus het kan aan beiden liggen, maar eerst een andere kabel testen kan geen kwaad.
heb een cheapo micro hdmi>hdmi female van miniinthebox, en het zou goed kunnen dat deze gewoon kapot is (gegaan), ik gebruik hem dus met dat verloopje en dan met een hdmi kabel en monitor die beide wel werken met mijn pc en laptop en xbox (en eerst ook met de t200)
Nice avatar dude!
Even tussendoor, waarom zou de Medion Akoya P2211T eigenlijk niet beter zijn dan de t200?
De Medion heeft een FULL hd scherm en heeft nog meer aansluitingen. Ook heeft hij 4 GB ram.
Verder biedt de Medion dezelfde accuduur(met dock) en heeft ongeveer dezelfde prestaties; iets langzamer.
Ook wordt er een SSD en standaard een 500GB aangeboden, dat voor ¤400.
Verder is het design wat minder en afwerking is minder goed dan bij de T200.
Ik zou dus concluderen dat als je specs lief hebt je meer naar de Medion zit kijken en de afwerking is de t200 in het voordeel.
Ook waren er veel problemen bij de Medion, maar ik vermoed dat het 8 maanden na de release dat de ziektes verholpen zijn.
1 woord: Bouwkwaliteit.
Zoek maar naar reviews over de medion. Ik heb zelf ook lang getwijfeld om niet de medion te halen, maar er schijnen nogal wat problemen te zijn met het scherm (rare waas en gohsting), opladen (coil wine) en de audio uitgang die niet werkt.

Al met al voor mij persoonlijk net iets te veel mankementen over het algemeen.
behalve bouwkwaliteit ook slechter support, veel lelijker (design) en 100¤ duurder?!?

en wie gebruikt er nou een 1080p 11.6" touychscreen zonder scaling (wat nogal slecht is bij windows) want ik heb echt geen klein genoege vingertjes om alles te bedienen anders...

ook geven reviews als deze zeker geen vertrouwen:
"UPDATE: Ik heb de notebook met defecte koptelefoon ingang naar het MM service center gebracht. Deze werd omgeruild. Het tweede exemlaar had last van ghosting. Zeker 3 mede-TW meldden hetzelfde probleem. Medion heb ik aangeschreven maar die heeft niet gereageerd. Media Markt heeft ghosting onderkent en de laptop inmiddels ingenomen en er staat weer een nieuwe in bestelling. Gebruikers die deze Akoya net hebben aangeschaft raadt ik dan ook aan om deze zeer uitvoerig te testen op alle onderdelen en ook op ghosting, de koptelefooningang en de adapteringang.

Laatste update: Mediamarkt kon de laptop niet meer leveren. Ik heb mijn geld terug gekregen en ga een alternatief kopen. Een Medion zou ik zo snel niet meer halen."
Dat heb ik inderdaad gelezen. Hij is ¤399 bij Bartsmit, met 4GB en ssd+ HDD500GB . Dus even duur als de T200TA, en hij biedt meer qua specs op papier.
Scaling kan je zelf toepassen in Windows 8.1. Toegegeven het werkt niet 100%, maar je kan het best goed tweaken. Dat is dus de reden voor geen full hd scherm?
Verder zijn sommige reviews inderdaad niet al te goed, zeker over de bouwkwaliteit.
Maar er zijn ook mensen die hebben geen last van die kwalen, als Ghosting, dat de koptelefoon ruist en dat de adapter gaat sissen. Het is niet zo dat alle 100% van de modellen daar last van hebben.

Als de "ziektes" (ghosting, sissende adapter en koptelefooningang) er niet zijn, dan heb je nog te maken met een mindere afwerking qua totaal product. Maar voor dat geld krijg je wel meer dan bij de T200, dat valt niet te ontkennen. En dan is het meer van wil je betere specs of een betere afwerking?
klopt, voor 400 wordt ie veel interessanter.. maar nog steeds vind ik in het geval van een 11.6 inch tablet/laptop design, accuduur en bouwkwaliteit belangrijker dan iets betere specs, vooral omdat je er toch niet meer op gaat doen dan 1 of 2 programma's tegelijk en niet meer dan internet, video en skype ofzo en slechte reviews schrikken mij misschine meer af dan jou, maar ik betaal graag iets meer (price per performance/specs) voor een product met betere reviews..
Gister heb ik deze laptop ook gekocht (versie MM). Ik kan in ieder geval bevestigen dat deze laptop verbinding kan maken met mijn 5 ghz netwerk.

Ik zit echter wel met een vraag. Als ik kort de power button indruk krijg ik alleen de status te zien van de accu op het scherm. De laptop start dan niet op. Als ik de power button langer indruk start de laptop wel op. Is dit normaal of zie ik iets over het hoofd?
Doet ie bij mij ook, dus is denk ik normaal... misschien irritant maar je zal hem waarschijnlijk toch niet al te vaak afsluiten en opnieuw opstarten...
Bedankt voor de review!
Ik ben blij dat je er één hebt geschreven en het uitgebreid hebt gedaan, want ik vind de hoeveel info over de T200 vrij beperkt (zeker in vergelijking met de T100).

Ik ben ook geďnteresseerd in deze tablet en dan vooral door de grootte van het scherm.
Voordien gebruikte ik enkel 9.7" Android tablets, maar wil nu overstappen naar een convertible.
Ik heb de indruk dat ik te veel schermruimte moet opofferen als ik zou overstappen naar 10".
Ik gebruik de tablet vooral om PDFs met muziek te lezen en de 10-inchers zijn heel smal waardoor ik minder muziek kan zien/kleiner is.
De T200 heb ik nog niet in levende lijven kunnen zien (in België nogal zeldzaam blijkbaar) en dus nog niet kunnen vergelijken hoe groot hij is.
Langs de andere kan moet hij nog wel hanteerbaar zijn als tablet.
Wat vinden jullie daarvan? Is hij niet overdreven groot?
De bezel zou nogal breed zijn?
bezel is inderdaad nogal breed (2,5 cm ongeveer), in vergelijking tot een ipad 1 (9.7") is het scherm iets langer maar net zo breed/hoog (zie foto)

ik vind hem als tablet zeer goed te gebruiken en de dikker bezels zijn dan juist wel redelijk fijn (duimen) hij is wel een beetje aan de zware kant (ongeveer net zo zwaar als ipad 1) dus is het wel fijn je armen op je knieën oid te laten steunen als je er langer op werkt.
Bedankt voor je reactie!

Heb je ook naar de Medion P2211T gekeken tijdens je zoektocht naar een hybrid?
Of heb je enkel naar de Asus-aanbiedingen gekeken?

EDIT: Bedankt voor het aanwijzen, had er in eerste instantie overheen gelezen 8)7

[Reactie gewijzigd door BastienVH op 1 september 2014 08:58]

Als een stukje hierboven in de reacties kijkt zie je een 'discussie' tussen mij en holland1994 over het verschil en de keuze tussen de t200 en de medion
Ik heb de Asus T200 nog steeds niet kunnen vinden met azerty-toetsenbord, dus ik vrees dat ik nog een poos kan wachten...
Ondertussen was er gisteren nieuws over een update van de Medion.
Ik denk dat ik nog een poosje wacht (zal moeten, met dat toetsenbord) en reviews van de Medion P2213T afwacht om te zien welke kwaliteit ze daar bieden.
Die zou wat betere specs dan de T200 hebben, maar we wachten de realiteit af.
Waarom moet je een azerty toetsenbord hebben??? ik snap dat je dat misschien gewend bent maar heel eerlijk gezegd zal je vroeg of laat toch qwerty moeten leren... ;)
wat ik iniedergeval het grootste nadeel vind aan een medion is dat ik hem in mijn schooltas meeneem en dus bouwkwaliteit ERG belangrijk is... en het enige wat ik er op doe is internet, office en video/muziek...

Edit: moet na het lezen van de informatie over de medion wel zeggen dat ie er veelbelovend uit ziet... zeker voor 100¤ minder!

[Reactie gewijzigd door jellepepe op 2 september 2014 18:36]

Ik zou een qwerty-tobo nog niet eens zo erg vinden (heb uit pure luiaardij maanden met qwerty op mijn tablet gewerkt), maar als iemand anders uit mijn omgeving erop zou moeten typen, zouden ze wel wat meer problemen hebben en dat is dan weer jammer.
Ik heb wel schrik voor de bouwkwaliteit van de Medion, zullen we moeten afwachten.
Qua HW lijkt het ok, zeker omdat ook meer geheugen mogelijk is.

Keuzes, keuzes, keuzes...
meer geheugen als in ram? of opslag..? want of er nou een 4gb modelmis of komt is volgensmij niet helemaal zeker...
Volgens de persmededeling heeft hij "tot 128GB flash opslag", "tot 1TB harde schijf" en "tot 8 GB RAM". Ik vermoed dat er het basismodel dan ook minder RAM zal hebben.
ph dacht dat je het over de t200 had...die heeft volgensmij tot 1tb hdd, tot 128gb sd en 2gb ram (met heel misschien ooit nog een 4gb model)

[Reactie gewijzigd door jellepepe op 3 september 2014 09:29]

Ik heb de Asus t200 net voor mijn vrouw gekocht, maar de 32 gb loopt binnen no-time vol. Office 2013 wordt automatisch op de SSD geďnstalleerd. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit op de 500 Gb HD terecht komt?
Ik heb ook nog een tip! als de installatie start kan je drukken op custom om te kiezen wat er precies geďnstalleerd word. Als je bijvoorbeeld geen gebruik maakt van OneDrive is het aan te raden deze uit te schakelen (sinds deze altijd op de achtergrond zal draaien). Persoonlijk heb ik gekozen om Word, Excel en PowerPoint te installeren omdat ik deze veel gebruik. De programma's die ik weinig tot nooit gebruik staan gewoon op mijn pc geďnstalleerd waar meer ruimte vrij is. Zo kan je de installatie vrij klein maken en alsnog op je ssd zetten.
Voor Office was ik er inderdaad uit. Wel is het jammer dat een hoop apps standaard op de SSD worden geďnstalleerd en niet op de de micro SD. Volgens mij is dit niet te wijzigen.
Misschien is stap 1 nog interessant voor je:

Ik heb al mijn apps verwijderd zodat ik mijn programma's kan draaien op de ssd (ik vond het een beetje eng om de installatie van office niet op de SSD te installeren aangezien deze losgehaald kan worden als je bezig bent)

Verder heb ik
Bluestacks app player ( http://www.bluestacks.com/about-us/app-player.html ) geinstalleerd op mijn sd-kaartje waarmee je android apps kan spelen (als je apps wilt).

verder heb ik op het SD-kaartje een virtuele harde schijf gemaakt waarin mijn cloud opslag staat(omdat mijn cloud installaties niet op een SD-kaart wilde installeren). Daarin staan mijn documenten, afbeeldingen en foto's. Dit scheelt een hoop geheugen en zijn alsnog veilig terwijl ze op een sd kaartje staan.
draait bij jou bluestacks wel goed? ik heb de gewone versie, en een 'geoptimaliseerde' (en geroot) versie geprobeerd, maar deze waren bij mij alle twee heel erg laggy... (dit was wel toen ik hem net had, dus misschien een nieuwe update?)
De eerste keer dat je hem gebruikt is i laggy (bij mij teminste). Nadat ik een app installeerde vroeg hij om een google account. Hierna statte de app en draait alles super! Het opstarten van de app duurt aanzienlijk langer dan op een telefoon( De emulatie opstarten vergt wel wat rekenkracht), maar werkt (op de camera's na)wel.

*edit
Hier is de link van de versie die ik gebruikt heb:

[Reactie gewijzigd door Rubyrubyruby op 2 april 2015 23:59]

Dank. Handig en wist ik nog niet.
bij windows 8 apps heb je volgensmij gelijk... windows programmas kun je 99% van de tijd wel gewoon op de sd kaart of hdd zetten
Ik bedoel ook de windows 8 apps.
ik moet zeggen dat ik zelf geen microsoft office gebruik, en het dus niet helemaal zeker weet. maar waarschijnlijk is er tijdens de installatie een optie voor aangepaste installatie oid waarbij dan ook meteen de installatie map is te kiezen

EDIT: dit is blijkbaar alleen mogenlijk met de offline installatie lees dit: http://www.intowindows.co...-on-a-different-location/

[Reactie gewijzigd door jellepepe op 23 november 2014 20:55]

Dank je. Ik ga er naar kijken.
is er iemand hier die problemen heeft om connectie met de wifi te krijgen, mijn zusje heeft het ding vandaag gekocht maar krijgt maar geen verbinding, aan de wifi ligt het niet want op de telefoon en op mijn laptop doet hij het prima. iemand anders met hetzelfde probleem? of iemand met een oplossing?
Misschien ben ik wat laat maar ik heb een tip.

De wifi module heeft een Amerikaanse driver.

Dit betekend dat je alleen kanaal 1-12 (of 11 ) kan gebruiken in ons mooie koude kijkend mogen we gebruik maken van kanaal 1-13 dus kijk even of je router toevallig niet op kanaal 13 (of 12) uitzend
hij gewoon goed met mijn wifi thuis, maar ik heb ook erg goed ontvangst (router staat binnen 5 meter), geeft hij een of andere melding?
nope, hij detecteert hem gewoon niet, terwijl hij alle andere van onze buren wel ziet.
is jullie wifi toevallig 5ghz? want die detecteert ie bij mij ook niet
nee, wij zijn verbonden met tele 2 en volgens de dsl router site zitten we op 2,4 en 802.11g, al weet ik niet wat dat moet betekenen
ik heb het net geprobeerd, maar ook nu pakt hij hem niet.
is er nog een andere optie? (ontzettend bedankt voor de medewerking !!!! echt heel fijn)

[Reactie gewijzigd door wander waals op 26 augustus 2014 21:08]

ehh, je zou kunnen proberen de drivers opnieuw te installeren?

is er eventueel een ander wifi netwerk waarmee je kan proberen te verbinden?
Volgens de specs ondersteunt hij dat toch wel??
5ghz? Kan kloppen, alleen is de antenne ruim minder goed dan die van mijn usb wifi ontvanger, en heb dus helaas geen ontvangst op mijn slaap kamer.... maar op 2.4 werkt hij gowd genoeg voor mij dus is tot nu toe.nog geen probleem geweest want voor snelheid gebruik ik toch wel de ethernet kabel...
Heb je ook de Dell Venue 11 Pro overwogen? Wat gaf de doorslag voor de T200? Het toetsenbord van de T200 is natuurlijk prettig, maar de Dell komt met een Full-HD scherm. Lijkt mij prettig met meerdere Full-HD schermen en met het docken van applicaties.
moet heel eerlijk zeggen dat de dell voor mij niet eens een optie was, want mijn budget was max 400¤ en ik wilde perse een toetsenbord.. dus dat zijn dan ook meteen de doorslaggevende redenen denk ik ;) en ik begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoelt: "Lijkt mij prettig met meerdere Full-HD schermen en met het docken van applicaties."?
Ah oké. Het toetsenbord is voor mij ook zeker een pluspunt die wellicht zwaar mee gaat tellen. Docken van applicaties bedoel ik bijvoorbeeld links in je scherm een PDF reader en rechts Word.
ah oke, nou denk ik niet dat dat heel erg uit zal maken want je gaat op zo'n groot (of klein) scherm waarschijnlijk toch niet meer dan 2 'apps' open hebben staan denk ik...