Epson WF-3620DWF

Epson WF-3620DWF Review

SpiriTNL 8 augustus 2014, laatste update op 25 augustus 2014, 1.527 views

Epson WF-3620DWF

In mijn ogen een goede printer met uitgebreide moegelijkheden. Na alles goed te hebben ingesteld werkt het uitstekend.

Pluspunten

• Goed degelijke bouwkwaliteit
  • Losse inkt partonen
  • LAN / WiFi
  • Randloos printen
  • Dubbelzijdig printen

Minpunten

• Inkt is vrij duur
  • (nog) geen imitatie-inkt
  • Bij gebruik ander papier formaat via de papier toevoer aan de achterzijde moet je zelf handmatig de nieuwe papier soort instellen.

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 4
Mijn huidge printer was overleden. De printer kop was verstopt en kon met geen mogelijkheid bij de pinterkop komen.
gezien ik hem al enige jaren heb was ook toe aan de nieuwe printer

Mijn keuze voor deze printer was voornamelijk dat hij LAN heeft en dubbelzijdig printen.
Voor de rest ondersteund hij ook WiFi / USB / SD-kaart en CF-kaart.

De printer was goed verpakt met alleen een boekje en cd. De registratie voor garantie moet via internet gebeuren en word makkelijk via software van Epson zelf geregeld.
De printer is vrij groot maar stevig gebouwd. In de doos was alles goed afgeplakt zodat het niet kon bewegen.

Installeren van de printer was in eerste instantie probleemmatisch.
Ik gebruik hem als netwerk printer maar dat ging niet zonder problemen.
Ik kon de printer niet vinden en ook de scanknop om direct naar pc te scannen werkte niet.
Dit was aan mijzelf te danken. Ik heb de laatste drivers van de Epson site geinstalleerd. Dit was blijkbaar niet de juiste manier. Je moet de cd gebruiken, die installeerd alles en ook meer dan op de site van Epson is te vinden. Na installatie en opstarten van de software gaat hij automatisch alles updaten. Daarna kon ik ook vrij eenvoudig de LAN verbinding werkend krijgen.
Ook de scanknop werkte daarna perfect.

De software is wel iets onduidelijk.
Je kan moeilijk vinden waar je de instellingen van de printer kan aanpassen.
Dit was voor mij ook even zoeken.

Het printen doet de printer uitstekend.
Kwaliteit op gewoon papier is beter dan mijn vorige (Brother MFC-490CW) printer.
Wat de kwaliteit is op foto papier weet ik nog niet, dit zal ik in enkele dagen aanvullen.

Heb jij ook een Epson WF-3620DWF?