MS-Tech MC-380 Review

The_Greater 8 augustus 2014, laatste update op 19 augustus 2014, 334 views

MS-Tech MC-380

Ik had wat oude PC onderdelen over en zocht een leuk uitziende HTPC kast. Helaas konden grotere onderdelen niet goed geplaatst worden. Helaas was deze kast gewoon te krap.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Afstandsbediening
  • Voetjes
  • Goedverpakt

Minpunten

• Moeilijk om onderdelen in te bouwen
  • Grote/luxe onderdelen passen niet
  • Plaats voor maar 2 extra Fans van 60MM
  • Geen mogelijkheid om kabels weg te werken.

Het begint allemaal dat ik wat onderdelen over heb. Van deze onderdelen wilde ik een HTPC bouwen en zocht naar een leuk uitziende zwarte kast. De keuze was snel gevallen voor de MS-Tech MC-380. Het is aan de buitenkant een nette kast en gezien het formaat van deze kast past deze goed tussen je audio en video apparatuur. Helaas heeft de beperkte ruimte ook een aantal nadelen. Deze ervaring zou ik graag met jullie willen delen.

Specs van de MS-Tech MC-380
Kleur : Zwart
From Factor : ATX (Standard), Micro-ATX (µATX)
Bays : 2x 3.5" en 1x 5.25"
Front aansluitingen: USB2, SATA, Audio out en MIC
Afmetingen : Hoogte 140mm, Breedte 360mm, Diepte 440mm

Gebruikte onderdelen :
Asus P7P55D-E
Intel 875K + Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100
2 x 4Gb PC2000 Crosair Dominator
Seasonic 750w GOLD
Sapphire 7970 DUAL-X

Het inbouwen van het moederbord ging zonder moeite.
Je dient wel eerst de CPU cooler te installeren, deze kast laat namelijk niet veel ruimte over. Vooral als de push pins van de Scythe SCSK-1100 onder het koelblok bevinden.

Bij het plaatsen van ATX voeding kwam ik een aantal problemen tegen.

1. Voeding
De Seasonic 750W is langer dan de standaard ATX voeding en zat meteen in de weg.
De FAN aan de rechterkant van de kast moest uitgebouwd worden, twee geheugenbanken (3e en 4de) konden niet meer gebruikt worden en de ATX aansluiting duwde de voeding iets omhoog.

2. Hoogte en lengte van de videokaart
Op voorhand wist ik dat de videokaart niet ging passen i.v.m. de hoogte. De voedingsaansluitingen zitten namelijk aan de bovenkant van de kaart. Helaas past de videokaart er niet in om zijn lengte.
Niet dat ik serieus deze videokaart ging gebruiken i.s.m. met deze kast, deze was voor tijdelijk gebruik.

3. Kabel afwerking is niet mogelijk. Je kunt de kabels nergens weg stoppen en je zult ze goed moeten afbinden met tie-wraps.

4. De afwerking van de kast laat ook nog te wensen over.
- Rondom de USB/SATA/AUDIO aansluitingen liet een stuk afwerkplastic los.
- Eject knop van de CD-ROM slot ging niet goed terug, waardoor deze er schuin in zat.
- Niet mooi zwart(persoonlijke mening)

Maak geen gebruik van luxe of te grote onderdelen. Maar maak gebruik standaard onderdelen zoals een M-ATX moederbord, non-modular power supply en low profile videokaart/onboard videokaart en je hebt een mooi passende kast tussen je audio en video apparatuur.

edit; Schrijffouten verbeterd en tekst aangepast

Heb jij ook een MS-Tech MC-380?

Een multimedia PC behuizing waar je wel een normale PSU in kwijt kan, maar geen lange 750W Seasonic.... Ben bang dat je daar met meer merken/modellen HTPC behuizingen tegen aan kan lopen.
In dit soort behuizingen is de koeling altijd minder (zoals je aangeeft 2x 60mm) en dan kun je niet verwachten dat je er zware gaming componenten in kwijt kan.
Daarom heb ik er een review van gemaakt wat de haken en ogen zijn van een kleine HTPC kast. Ik noemde 60mm als nadeel omdat kleinere fans vaak meer lawaai maken.

[Reactie gewijzigd door The_Greater op 8 augustus 2014 16:23]

Deze week heb ik een Fractal Design Node 605 kast in gebruik genomen.
Alle onderdelen pasten in deze kast. Daarbij heeft deze kast veel meer ruimte.
Standaard zijn er twee 120MM fans geplaatst aan de zijkanten en er is nog eens plaats voor een 120MM(opzij) en 2x 80MM fans(achter).

Nu is dat ook niet zo heel vreemd als je de afmetingen en inhoud vergelijkt van deze twee kasten.
MC-380 afmetingen : Hoogte 140mm, Breedte 360mm, Diepte 440mm; 22.176cm3
Node605 afmetingen : Hoogte 164mm, Breedte 445mm, Diepte 349mm; 25.470cm3