Razer Destructor Review

BornFlippy 26 februari 2009, laatste update op 26 februari 2009, 2.596 views

Razer Destructor

Pluspunten

• Zeer deftige grootte
  • Supervlot oppervlak voor muis & hand/pols
  • Rubberen onderzijde die goed kleeft maar geen vuil vasthoudt
  • Zeer mooi en verzorgde opbergtas om hem in op te slaan

Minpunten

Reden van aanschaf:

Een bureau met glasoppervlak in combinatie met een high-end lasermuis (Razer Lachesis) was niet zo'n goed idee, daarom dat ik op zoek ging naar een goed oppervlak om mee te gamen & werken.

Specificaties:
* Razer Fractal™ textured surface for enhanced performance
* Optimized to improve optical and laser gaming-grade mouse performance
* Ultra-wide size: 350mm (length) x 2.3mm (height)
* Non-slip rubber base for firm grip on smooth surfaces
* Includes a reinforced lightweight carrying case

Beeldjes:

Wegens gebrek aan eigen foto's, de link naar razer's site:

Ervaring:
Bij het openmaken van de bijbehorende tas toch onder de indruk van de grootte van deze mat.
Het bijbehorende tasje heeft een uitsparing voor de mat in te steken. Ze past er perfect in, zonder er weer los uit te vallen.
Bij ingebruikname van de mat onmiddellijk aangenaam verrast door het leuke aanvoelen en de vlotheid waarmee je muis hierover glijdt.
Tijdens gebruik kom je de randen nooit niet tegen en je muis reageert effectief toch wat vlotter & exacter zoals dat het echt zou moeten. Wegens ontbreken van enige benchmark(s) hiervoor is dit natuurlijk subjectief maar toch.
Ook na lang gebruik geen last van irritatie of dergelijke, het voelt zeer goed en leuk aan om dit te kunnen gebruiken.

Enige minpunt dat ik kan bedenken is de prijs (+/- 35 ) wat niet goedkoop is voor een muismat, maar ik ben allessinds overtuigd dat het een goede investering was.

Gelet dat dit mijn eerste review is van een toch ietwat simpeler product, hoor ik graag de opmerkingen van deze review.

Heb jij ook een Razer Destructor?

na 8 maanden of misschien wel minder, is de "* Razer Fractal™ textured surface for enhanced performance" er wel af versleten.. vind ik wel jammer natuurlijk. want wat nu? weer dezelfde kopen?.. ja nee. ik denk dat ik maar een goedkoper ding koop en wat ga snijden in de opberg case om het passend te maken voor een nieuw andere vorm mousepad.
De mijne heeft dus amper gebruikssporen na een jaar dagelijks gebruik.

Ik probeer in te zien wat je ermee gedaan hebt om het oppervlak zo snel al gesloopt te hebben. Hierbij denk ik aan;

- hard slaan op de mat met de muis. Je muis zal het ook niet lang volhouden zo.
- Je gebruikt de mat ook als bord om van te eten of als ondergrond voor vanalles
- Je hebt allerlei middelen en etenswaren erop gemorst en niet meteen schoongemaakt. Denk aan cola en pittige sauzen. Sommige olieproducten reageren met plastic
- Je hebt de mat gebogen
- De muismat sloopkabouter

Herken je een of meer van bovenstaande kwalitetsverminderende oorzaken?
hij heeft heel wat weg van mijn razer exactmat, die ook super is, alleen in de winter wat koud omdat er met metaal is gewerkt. Klein detail. :) Leuk kort en krachtig zo.
Klopt, de vorm lijkt idd veel op de exactmat. Alleen is deze destructor dus niet van metaal, sterker nog er zit GEEN metaal in, dus koud wordt ie niet :) Ook niet in de winter ;) Tis een soort hard plastic, maar heel glad.
The crux of the Razer Destructor™’s innovation lies in its proprietary gunmetal coating which yields a highly reactive surface.
Yep is een gunmetal COATING -> niet hetzelfde als echt metaal.
Dus neen hij voelt niet koud aan.
Ik ben van plan hem ook te kopen. Maar ik heb ook geen zin in koude handjes door de muismat, hoe warm is ie dan als je je hand er net op legt? Voelt ie een beetje koud aan of gewoon hetzelfde als een stoffen muismat? Toch wel een duur dingetje moet ik zeggen :P
Hij neemt gewoon heel snel de temperatuur van je hand over, blijft ietsje daaronder maar dat geeft een leuk aangenaam gevoel.
Stoffen muismat zal ietsje warmer aanvoelen maar je koopt geen muismat als handverwarmer he.
Tis niet goedkoop maar zoals reeds gezegd lijkt het mij de centjes waard
Woooke, dan ga ik er denk ik ook maar eentje bestellen :D
Op zich leuke review, je zou er wat plaatjes aan toe kunnen voegen voor de compleetheid. Je maakt het jezelf natuurlijk meteen moeilijk door een review te schrijven over een product als dit. Je zou (om wat meer sterren in de wacht te slepen) dieper kunnen ingaan op het gebruikte materiaal en de voordelen hiervan ten opzichte van een normale mat. Een mening over het ontwerp is ook altijd mooi meegenomen. :)
Wel een goede review denk ik zo. Het zou een leuk zijn om wel wat eigen foto's te plaatsen.
Ook is het misschien een idee om wat over het vies worden/slijten van de mat op de wat langere termijn erbij te zetten.
Deze review is kort maar krachtig, meer valt er bijna niet te zeggen over deze goede muismat. Ik heb deze zelf ook al een paar maanden maar vind het elke euro waard. I.c.m. een razer (deathadder) muis vlieg je over de muismat. Dat is even 1, 2 of 3 dagen wennen daarna wil je niets anders meer. Je hebt zelfs het gevoel dat je muis zweeft. Bij die muismatjes van een soort stof, gaan de randen vaak rafelen na een tijdje, dat is bij deze niet het geval (ook vanwege de harde bovenkant natuurlijk). Onderkant is van een soort rubber en daar glijd je muistmat echt nooit door weg. Top product, miss prijzig in de ogen van sommige mensen, maar wel een duurzaam product van goede kwaliteit.
Moet zeggen dat ik soms wel last heb van een kruimeltje op mijn mat, gewoon even met je hand er over en geen last meer van.

Vergeleken met de Mantis is het toch een lekker klein muismat.
@HushemFlupskluk, de muismat sloopkabouter :P

Maar veel van die dingen zou ik wel gedaan hebben als ik een mat had :P Op t slaan van de muis na dan.