Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Brown switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty Review

Chiyeko 7 augustus 2014, 586 views

Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty

Build like a tank, works like a charm.

Pluspunten

• Solidie bouw kwaliteit
  • White blacklight
  • Media keys
  • Cherry MX
  • Geen ghosting
  • Vrij stil als je doordrukt

Minpunten

• Macro keys niet makelijk te berijken.
  • Shift functie van toesten staan onder de main fucties.
  • Palm steun te klein/kort

Tja na vele vele jaren van trouwe dienst heb ik toch mijn G15 V2 met pensioen gestuurd omdat hij het maar niet wou opegeven. Dus dit is een review van iemand die van een zwaar gebruike membrame naar machanish is gegaan!

Terug naar de G710+ (Snap die + niet echt maar ja). eerste wat mij opviel was simpel weg het gewicht van dit bakbeest wat als direct gevolg heeft dat hij zeer stabiel staat zowel op mijn desk als op de mouse pad. Ten tweede als je hem even test voel je meteen hoe solidie hij inelkaar zit.

De cherry MX brown switches zijn ideal voor de overgang van membrame naar machanish vind ik, het typt fijn en snel, daar verder weinig op aan te merken. Wat wel erg fijn is, is de demping die is aangebracht waardoor hij lekker still is, veel minder geluid dan mijn oude G15 dat is zeker.

De toetsen layout van US/dutch is eentje waar velen niet van houden, zelf ben ik er echter een groot fan van, die extra toest in berijk van WSAD is goud waard voor voice chat gezien ik geen mmo muis heb of will hebben :). Verder ben ik er aan gewend natuurlijk van de G15 v2 met de zelfde layout.

Min punten zijn er ook, de shift functies die onder de main fucties staan en soms niet goed zichtbaar zijn werkt verwarrend. De Macro toetsen staan te ver weg, op de G15 kon ik ze met mijn pink nog pakken, maar op de G710+ lukt mijn dat niet en ik heb zeker geen korte fingers.

Main issue is echter de palm steun, hij is te klein en biedt niet de support die ik nodig heb en ga zeker kijken of ik daar zelf wat op kan verzinnen.

Heb jij ook een Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty?