XFX R9 290X 4GB Double Dissipation Edition Review

Chiyeko 7 augustus 2014, 466 views

XFX R9 290X 4GB Double Dissipation Edition

Sollidie kaart voor het geld en als je niet will OCen dan waarom meer uitgeven?

Pluspunten

• Redelijk still
  • Vulcaantje blijft koel
  • Uitstekend design!
  • Kleine verpakking (niet onbelangrijk als je ze will/moet bewaren)

Minpunten

• Elpida memory
  • Weinig OC ruimte

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Simpelle to the point kaarten, pak een R9 290x, zet er een oke koeler op met een naar mijn smaakt geweldig design, geen flashy nonsense en je hebt een XFX double disapation.

Deze kaarten zijn voor de mensen die een high end kaart willen hebben, in hun PC stoppen en het daarbij laten. Overclocken is niet het gene waar je deze kaarten voor koopt en dit zie ze terug in bijvoorbeeld het geheugen.

Heb er zelf nu een tijdje 2 in CF draaien in een 800D, mensen die de kast kennen zullen weten hoe beroord de airflow is, maar deze kaarten houden zich goed zelfs onder de druk van Star Citizen draaien ze op een aceptabel geluids niveau en hebben ze geen problemen met koelen.

Wil je gaan overclocken, will je flashy spull betaal dan meer. Wil je gewoon een R9 290x hebben die er stijlvol uitziet en doet wat hij moet doen voor een leuke prijs, dan ben je hier aan het juiste address.

Heb jij ook een XFX R9 290X 4GB Double Dissipation Edition?

Hoi,

Ik ben heel erg benieuwd naar de "real life" geluidsproductie onder idle/load; kan je vertellen/omschrijven hoeveel geluid het ding produceert of misschien een soundbite maken?

Heb zelf namelijk een vrijwel onhoorbaar stille pc (alles noctua en een corsair RM voeding met zero rpm mode), maar wil upgraden naar een goede gamekaart en toch mn kast zo stil mogelijk zien te houden :o

Tijdens het gamen ergens op de achtergrond heel zachtjes een kleeeeein beetje geluid is acceptable voor mij, maar idle (en als ik aan het werk ben) heb ik het liefst utter silence.

Aangezien jij er al ervaring mee hebt; zou je me deze kaart aan kunnen raden, rekening houdend met waar ik naar op zoek ben?
Hallo,

Ik kan helaas geen antwoorden geven op deze vragen gezien ik deze kaarten al een tijd niet meer in bezit heb, switch nogal vaak.

Moet wel zeggen dat mijn rig niet de stilste is, de corsair fans die bij de 800D zaten zijn nogal luid.

Anyhow Zou zeggen check deze reviews voor meer details:

Hoop dat dit helpt :)
Vervelende van de XFX is vaak de temperatuur van de VRM's, hoe zit dat bij jou? Ben wel benieuwd of ze het eindelijk eens aangepakt hebben.
Zie reactie op xepyonx
foutje, dacht dat deze review net nieuw was :+