Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart Review

OB1 6 augustus 2014, laatste update op 15 maart 2015, 288 views

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart

Lekker groot HD-scherm, goed gebouwd en de S-pen is hartstikke handig, bovendien kan hij nog prima meekomen qua snelheid, al moet je er niet te veel mee gaan multitasken en de batterij is vrij snel leeg.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • De S-pen
  • Kan prima nog meekomen qua snelheid
  • Scherm
  • Filmen in Full HD

Minpunten

• Multitasken zit er niet zo meer in
  • Batterij niet al te geweldig
  • Grote bezel
  • Kleine broekzak = pech gehad

Featureset:

Uitstekend, naast het feit dat je, zoals altijd, een USB-kabel en lader krijgt, zit er ook een S-Pen bij, die ideaal is om bijvoorbeeld notities te maken, of voor de lol iets te tekenen. Screenshots maak je ook met de S-Pen, al heb ik dit niet voor elkaar gekregen in Cyanogenmod.

Accuduur:

Slecht, ik kan er vaak slechts krap één dag mee vooruit en dan staat de helderheid op 75%, en dan is het vooral Facebook en Chrome via wifi. Vooral het scherm vreet echt stroom, verschillen in helderheid maken echt gigantisch veel uit.
Dus overdag aan de lader is, indien mogelijk, wel aan te raden.

Gebruiksgemak:

Goed, ik kan 'm makkelijk bedienen met mijn kleine handen, de S-Pen voegt daarbij ook veel toe. Als de bezel wat kleiner was geweest kon ik 'm wél met een hand bedienen, dat gaat nu net niet. Maar ik ben nog in de groei. :)

Scherm:

Uitstekend, het scherm heeft een goede helderheid en een erg hoog contrast. is een HD-scherm, met een resolutie van 1280x800 pixels, en wat ik erg fijn vind is dat het lekker groot is, 5.3 inch. Dat is in eerste instantie behoorlijk als je 4 inch of minder gewend bent, maar als je eenmaal zo'n groot ding hebt wil je niet meer anders. Kleuren komen ook mooi tot hun recht.

Design:

Goed, hij ziet er strak uit, er zijn geen opvallende kieren en hij is net geen centimeter dun, 9,65 mm volgens Wikipedia, wel heb ik er een hoesje omheen waardoor 'ie wat dikker wordt, hij past echter nog steeds in mijn vrij krappe broekzak, beter dan mijn vorige Galaxy Ace.

Bouwkwaliteit en afwerking:

Goed, het toestel voelt stevig aan, je hebt niet het gevoel dat er zomaar een barst in komt, er zitten na 2 jaar weliswaar wat gebruikerssporen op, maar dat is vrij normaal. Wel is het klepje voor de accu van erg dun plastic gemaakt en daar ben ik wel wat voorzichtiger mee.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:

Goed, ik heb geen last van het feit dat apps crashen, de TouchWiz interface zorgt wel vaak wat vertraging, echter, soms lijkt het touchscreen niet lekker te reageren, terwijl het wel schoon is, de S-Pen doet het dan wel prima. Verder is er nog nooit iets kapot gegaan.
--update:--
Nu met Cyanogenmod is het net een nieuw toestel, de telefoon vliegt door alle menu's heen!

Beeldkwaliteit opname:

Goed, de 8MP camera maakt scherpe foto's, maar in lichte schemering wordt het beeld onscherper en komt er vrij veel ruis in. Filmen kan in Full HD, en dat doet 'ie prima. De flitser geeft ook genoeg licht.

Benchmarks:
Ik heb wat benchmarks laten draaien met of zonder overclock, er is geen overvolt gerbuikt (zit niet in Tegrak Free). Als Google Opinion Rewards meewerkt dan kan ik benchmarks plaatsen van 1.7 GHz. :)
*update*: 1.7 GHz is niet stabiel en kan ik dus ook niet benchen.
AnTuTu Benchmark

1.6 gHZ 744
1.5 gHZ 719
1.4 gHZ 619

Tips:

Indien je je toestel hebt geroot, kan je zonder een custom ROM of custom kernel gratis overclocken met Tegrak Overclock:

- Zorg eerst voor root.
- Download de app uit de Store.
- Als Tegrak Overclcok geïnstalleerd is, open de app dan.
- Klik voor "Load Overclock Module".
- Klik op "CPU max frequency" en kies er eentje uit, hoger is sneller maar meer batterijverbruik.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie