Sennheiser PC 360 G4ME Review

Chiyeko 6 augustus 2014, laatste update op 15 januari 2015, 286 views

Sennheiser PC 360 G4ME

Zoek je een headset? Zoek niet verder deze headset levert alles van gamen tot muziek tot films, je vind simpel weg geen betere headset in deze prijs klasse.

Pluspunten

• Goed geluid voor alles
  • Goede positie geluid
  • zeer comfortabel
  • Solidie microfoon

Minpunten

• Open design betekent geluids verlies en overlast voor anderen

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ben nu al 3 jaar een bezitter van een Sennheiser PC 360 en nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop ondanks de toch stevige prijs. De kracht van deze headset zit hem niet alleen in het gamen waar men genoeg goiede headsets voor kan vinden, maar ook in het feit dat hij muziek en film geluid ook zeer goed weergeeft iets waar bijna alle headsets gewoon weg op falen.

Verder is het comfort uitstekent, dit is een headset die je kan vergeten dat je hem op hebt en dat is toch wel lekker voor de langere sessies (eerst wat gamen en dan nog een filmpje kijken is geen probleem.)

De bouwkwalitiet is uitstekend, ik sta er niet om bekent heel voorzichtig te zijn met spullen, maar hij is nog in perfecte staat en zeker de kabel die toch wel bijna elke keer weer onder de wielen van mijn stoel komt laat zich niet kennen.

Voor mij is dit de go to headset als je nog geen audiophile bent, maar dan kan je ook moeilijk verwachten dat iets in deze prijs klasse jou oren tevereden stellen.

PS: Excussess van te voren voor spel/gramatica fouten dyslexie blijft leuk :)

Edit: Na 2.5 jaar gebruik is mijn set overleden de linker oorschelp geeft geen geluid meer en vermoed dat het te maken heeft met een kabel breuk.

Heb jij ook een Sennheiser PC 360 G4ME?

Heb zelf voor de HD 380 Pro gekozen en een vrijstaande microfoon.
Is voor mij handiger met Skype, als ik het geluid over de speakers doe, is een microfoon, niet gekoppeld aan een headset wel een must. Ben ik op 10 meter afstand van de pc nog prima verstaanbaar.
De 360 is zeker een goede headset.
Wat is een audiophile? Als je de HD 800 icm met een HDVD 800 bezit?
Met goed bronmateriaal heb je ook met de 360 een hele mooie belevenis.
Hé Chiyeko,

Mijn linker oorschelp heeft exact hetzelfde probleem, heb je nog tips dit op te lossen? Of is het beter een nieuwe aan te schaffen (niet echt een optie voor mij momenteel)? :)
Ik heb er nooit meer naar gekeken om eerlijk te zijn.

Heb zelf de Sennheiser G4ME one gekocht jaartje terug ter vervanging en daar zeker geen spijt van gehad (mijn review: productreview: Sennheiser G4ME One Zwart review door Chiyeko ) Reviews zijn over het algegeem heel goed te spreken over deze.
Ahh, je hebt dus geen poging gedaan om deze PC360 te repareren?

De headset zit geweldig en ben ook meer dan tevreden over het open design en geluid, dus gewoon beroerd dat hij niet meer werkt en ik een nieuwe zou moeten kopen.

Dank voor de snelle reactie!

[Reactie gewijzigd door Slickzor op 9 november 2016 16:59]

Om nog even terug te komen op bovenstaande berichten.

Heb mijn linker oorschelp weten te repareren, er zat dusdanig veel meuk in de volumeknop dat hij erg begon te kraken en het daarna helemaal niet meer deed.

Ik raad onderstaande alleen aan als je geen keus hebt, het uit elkaar schroeven van een headset kan uiteraard permanente schade aanrichten!

Hij is vrij simpel uit elkaar te halen en de volumeknop kan voorzichtig losgehaald worden waarna je hem kan schoonmaken. In mijn geval zat er een soort van vulling in het midden (waar de knop aan bevestigd was met een licht plakkende substantie), hier kon ik met een druppeltje secondelijm de volumeknop weer aan vast plakken na het schoonmaken.

Het resultaat mag er wezen, geen gekraak meer, beide oorschelpen werken weer perfect! :)

[Reactie gewijzigd door Slickzor op 17 november 2016 13:53]

Moest ik ook maar ens proberen, dank voor de tip :)
Geen probleem, de kussens kan je er voorzichtig aftrekken (zijn wel filmpjes over te vinden) en je kan hem verder gewoon losschroeven, let er wel op dat de kabeltjes niet onder (fysieke) spanning komen te staan (dus dat je ze niet per ongeluk lostrekt zodra de schroefjes er uit zijn).

Bij mij zat geen enkel kabeltje los of op een vreemde plek, dus alles was nog goed aangesloten in beide oorschelpen.