Specificaties 14" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire V7-482P-54208G50tii Review

mariboto 5 augustus 2014, laatste update op 12 augustus 2014, 223 views

Acer Aspire V7-482P-54208G50tii

Voor niet teveel geld kun je een mooi strak afgewerkte laptop kopen, verwacht er echter niet teveel van. Prestaties vallen erg tegen zeker als je dit vergelijkt met reviews en tests op verschillende sites.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Touch scherm
  • verlicht toetsenbord
  • de prijs van 530,00
  • lekker licht
  • 2x usb 2.0 en 1x usb 3.0
  • cardreader
  • HDMI uitgang
  • erg stil

Minpunten

• Toch wel enigszins trage HDD
  • in en uitlaat voor koeling aan onderzijde
  • veel vast-lopers
  • blijft vaak hangen
  • USB 3.0 aan achterzijde

Had deze laptop via MP gevonden waar laptopshop artikelen aanbood, het voordeel voor mij was een vrijwel nieuwe laptop, maar wel met de kop eraf namelijk 170,00 onder de winkelprijs, met 20 mnd. garantie.

De laptop had ik zeer snel thuis, zondag ochtend een mailtje, kort daarna betalings gegevens en betaald en de volgende dag s` morgens al thuis gekregen. Laptop was zoals in de beschrijving verpakt in bubbeltjes plastic.
Het viel me op dat tijdens de eerste configuratie en met de nodige updates die gedownload moesten worden dat de Acer erg traag was en zeer traag reageerde waarbij het leek of dat deze crashte.

De laptop is voorzien van 2 luidsprekers met een hoog volume in tegenstelling tot mijn vorige laptop de Asus N53S met Bang en Olufsen speakers

De ergonomie is redelijk , zowel uitgeklapt als ingeklapt ziet het er erg strak en netjes uit, wel vind ik de touch-pad een beetje gammel aanvoelen en zijn de toetsaanslagen wat minder waardoor er vaak niet goed getypt wordt.
Ook jammer is dat bij de caps-lock nergens geen lampje brandt, dit is best lastig bij het invoeren van wachtwoorden.

Waar ik minder over te spreken ben is dat zowel de lucht inlaat als ook de lucht uitlaat aan de onderzijde zitten. En omdat ik s `avonds vaak de laptop op mijn schoot heb, moet ik erop letten dat ik mijn benen uit elkaar zet op de manier dat ik de randen van de laptop ondersteun, omdat het anders zijn warmte niet kwijt kan.

De beeld kwaliteit door het IPS touch scherm is mooi en erg functioneel te noemen, je kunt zowel met de muis werken als ook d.m.v. het aanraakscherm.
Doordat ik vaak de laptop op mijn schoot heb, mis je de muis bijna niet doordat je met je vingers via het scherm alles kunt bedienen wat je anders met je muis doet.

Laptop ga ik niet gebruiken voor Gamen, dus daarvan geen reviews.

De accuduur ben ik goed over te spreken, ik kan met gemak 5-6 uur gebruik maken zonder deze te hoeven aansluiten aan de netspanning, ik ben nu al 1,5 uur aan het surfen en heb nog 73% over.

Verder zitten er 2 USB 2.0 en 1 USB 3.0 aansluitingen op, een HDMI uitgang, een mini displayPort-uitgang, kensingtonslot, analoge audio aansluiting en SD cardreader.

Heb nu de laptop 1 week in gebruik, en ik stuur deze terug omdat ik er zoveel problemen mee heb gehad in het dagelijks gebruik zoals programma`s ( nagenoeg alle ) die blijven hangen en niet meer reageren, E-recovery welke niet goed werkt en ook niet meer reageert.
Heb het idee dat het door de matige kwaliteit HDD met SSD cache komt, maar ik ben dan ook geen computer expert.

Voor mij zou deze laptop meer dan voldoende zijn, ware het niet dat deze erg veel vastloop en terug gestuurd gaat worden, het enige wat ik erbij moest hebben was een externe dvd brander om data welke op cd/dvd staat op de laptop te krijgen, of om muziek op cd te branden voor in mijn auto, maar het is dan ook ( bijna ) een ultrabook te noemen aangezien deze 14 inch laptop erg licht 1,780 kg is.

Heb jij ook een Acer Aspire V7-482P-54208G50tii?