Kingston SSDNow S200 30GB

Specificaties 2,5" • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Kingston SSDNow S200 30GB Review

jandebehanger 4 augustus 2014, laatste update op 1 januari 2015, 410 views

Kingston SSDNow S200 30GB

een simpele vergelijking tussen een Kingston S200 en een Samsung 840

Pluspunten

• Voor mij goedkoop, ik heb het ding als terug gekomen produkt voor €20,- te pakken gekregen.

Minpunten

• Geen

Ik heb de ssd vergeleken met een Samsung ssd 840 120gb, eigenlijk is ed S200 niet eens zoveel langzamer. als de 840.
In mijn systeem gebruik ik nu 2 ssd's
Een Samsung ss 840 voor W7 en de Kingston S200 voor Linux Mint 17.
Ik heb de beide schijven vergelijken, waarbij ik moet vertellen dat de S200 geheel leeg was rn op de 840 stond W7.
De prestaties van de S200 vallen mij erg mee.

Heb jij ook een Kingston SSDNow S200 30GB?

Het heeft mij ook verbaasd, zeker na het lezen van een kommentaar dat de controller van de S200 leek op een controller van een usb stick.
Daarom maar de benchmarks van beide ssd's vergeleken.
Echter de S200 was wel geheel leeg!
Oh dus stond ook geen Linux Mint op? Dan kun je inderdaad erg hoge scores halen. Maar dan nog vind ik het wel frappante scores.
Nee, er stond geen Linux Mint op, omdat W7 de schijf dan niet kan lezen.
Ik was alleen maar benieuwd naar simpele benchmarks vanwege slechte kommentaren over deze ssd.
Linux Mint start binnen een minuut op, W7 op de Samsung 840 ook.
Voor mijn doel een goede aankoop.

[Reactie gewijzigd door jandebehanger op 4 augustus 2014 18:05]

linux mint start in een minuut vanaf ssd?
Ik zoek een 2e ssd voor testen linux distro's. Een kleine goedkope ssd dus..
Xubuntu start bij mij binnen 10 seconden op. Sneller als mijn beeldscherm. crusial bx100 250gig.
Een minuut vind ik meer een tijd voor een hdd boot.
Wat is de reden hiervan denk je? Cpu die verschil uitmaakt?
Verbaast dat het verschil zo klein is. De 840 verslaat hem wel redelijk in schrijven maar lezen valt me op dat het vrijwel hetzelfde is.