Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-855 Review

ceesmanneke 24 februari 2009, 5.779 views

D-Link DIR-855

Pluspunten

• snel
  • stabiel
  • betrouwbaar

Minpunten

• duur

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Peperdure router die wel echt heel goed is. Het ding staat bij mij al 100% van de tijd up-and-runnig met de Ziggo-server via het bekende (lastige!!) Motorola modem.
Het display is eigenlijk te mooi om (zoals bij mij) in de meterkast weg te bouwen.
De gigabit routerfuncite voldoet prima, hoge doorvoersnelheden, ook als ik HD-content naar mijn Xbox stream en tegelijkertijd download uit het net. Gewoon strak, stabiel en zorgeloos. Ook de handige "guest" functie op de router is handig, geen toegang tot je netwerk en wel internet-toegang voor tijdelijke gebruikers.
Ook de 5 Ghz frequentie is prima, geen last van de magnetron, DECT telefoon of andere apparaten die op de bekende 2,4 Ghz band werken.

Aanrader als je het wilt/kunt betalen. Ook voor mij een financiele aderlating maar de moeite waard. Je moet maar zo denken: De ergernis aan een slecht product duurt langer dan de herinnering aan de hoge prijs die je betaalde......

• HP Pavilion M9371
  • Sitecom Gigabit Switch

Heb jij ook een D-Link DIR-855?

Hij blijft stabiel en snel. probleemloos in een fors uitgebreid netwerk!
Hoe doet xbox live het bij jou
ik heb een Dlink DGL-4300 en die doet het na 4 jaar nog steeds uber good
maar wil met de komst van een nieuw laptop een nieuwe router hebben en die vanjou spreek mij ook wel aan maar heb je ook net als de DGL-4300 geen last van lag of heb je dat wel
Bij alle lovende woorden over deze router heb ik toch 2 minder goede punten:

1. De 5 GHz zender heeft bij mij een zeer matig bereik in de 802.11n mode: in naastliggende kamer op dezelfde verdieping is de sterkte al gedaald naar 50%. Op de kamer boven de zender een verdieping hoger wordt het signaal niet meer waargenomen door mijn VAIO-WGN-FW51MF. Het 2.4 GHz signaal doet het beter (50% op de volgende verdieping).
Ik ben niet de enige met deze slechte ervaring, zie ook D-Link DIR855 of Linksys WRT610N

2. Je moet het setup programma niet gebruiken als je hiervoor al een router gebruikte: dan eindig je zonder internet verbinding. Het set-up programma schijnt alleen goed te werken als je met je PC dirtect aan het modem hangt zonder router.
Hi! korte bondige review =P Persoonlijk lijkt deze router mij ook wel grappig alleen denk ik dat er goede alternatieven zijn voor hetzelfde (of minder) geld.
Kan iemand wat vertellen over de snelheid als je er een externe usb disk aan hangt.
En bevalt deze router nog steeds?

Ben op zoek naar de beste router voor max. 160 euro.