Onkyo TX-NR525 Zwart

Specificaties 5.1-kanaals met 130W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR525 Zwart Review

bart.honhoff 4 augustus 2014, laatste update op 6 augustus 2014, 1.366 views

Onkyo TX-NR525 Zwart

Als vervanging van een slechter wordende Cambridge Audio 540 was ik op zoek naar een kwalitatief goed klinkende reciever. En Onkyo heeft me nooit teleurgesteld (Ook een mini-reciever met MP3-CD speler ingebruik) Klinkt de Cambridge Audio vriendelijk en vergevingsgezind. De Onkyo klinkt helderder en meer dynamisch.

Pluspunten

• Overzichtelijke aansluitingen achterop.
  • Veel mogelijkheden.
  • Goed - dynamisch - geluid

Minpunten

• Chaotische afstandsbediening.
  • (te) groot.

Geluidskwaliteit Score: 5
De installatie - en firmware upgrade - was een fluitje van een cent.

Maar de verdere installatie met behulp van de afstandsbediening was een ramp. Pas na een tijdje kwam ik erachter, dat de afstandsbediening wel eens spontaan van Reciever naar TV of Other omschakelde.
Nadat ik dat doorhad - de volgende avond dus - ging de verdere installatie van een leien dakje.
In vergelijking met mijn Cambridge Audio is het een gigantisch groot blok metaal. Bijna twee keer zo hoog! (Net zo zwaar)

Mogelijk door een slechte kwaliteit kabel, dat moet ik nog uitzoeken, geeft de Rebox 4800 een storing als we de aansluiting via de HDMI van de receiver gebruiken. Met een directe aansluiting hebben we geen probleem. Een herstart van de Rebox lijkt het probleem tijdelijk op te lossen. (UPDATE: opgelost door andere HDMI kabel)

Gebruikte luidsprekers : twee Mission staanders, een Mission mid-speaker en twee Mission 70's voor achter. (Deze bleken met de vorige Cambridge Audio Azur 540 een prettiger geluid te geven dan KEF of B&W speakers)

Heb jij ook een Onkyo TX-NR525 Zwart?

Update geplaatst

[Reactie gewijzigd door bart.honhoff op 6 augustus 2014 11:29]