LG G3 16GB Zwart Review

appelsientjeTestpanel 4 augustus 2014, laatste update op 31 augustus 2014, 408 views

LG G3 16GB Zwart (Testpanel)

Een goede telefoon met een zeer goede camera waar je snel foto’s mee kunt maken en een zeer goed scherm. Waarbij de telefoon niet traag aanvoelt.

Pluspunten

• Camera met snelle focus
  • Kwaliteit van de foto's
  • Snel een foto maken
  • Knock code
  • Kwaliteit beeldscherm
  • Is niet spatwater dicht (ook al staat het niet aangegeven)

Minpunten

• Best wel groot (soms wat onhandig)
  • Kleuren/contrast (beetje flets)

Ik ben 1 van de gelukkige die de LG G3 mocht testen en mij was gevraag om vooral te kijken naar het beeldkwaliteit en de foto’s. Los daarvan schrijf ik natuurlijk ook de overige ervaringen op.

Camera
Ik gebruik mijn telefoon vooral veel om even snel een foto te maken. Een telefoon heb je immers altijd bij je. En vooral op het gebied stelt de telefoon zeker niet teleur. Door de volume knop in te drukken opent hij meteen de camera (je hoeft niet eerst in te loggen) en dat werkt erg prettig, vooral als kinderen iets spontaans doen wil je daar toch snel een foto van namen.
Door het laser sensor stelt hij erg snel scherp waardoor je snel een foto maakt. Al met al heb je dus binnen no-time een snelle foto. Daarbij zijn de foto's (mits voldoende licht) erg goed en je kunt object van dichtbij fotograferen. De camera app zelf vind ik wel een beetje karig, hadden wel iets meer functionaliteiten bij gemogen. Scherp stellen is ook erg makkelijk, door met je vinger het object te selecteren dat je scherp wilt hebben. De kleuren hadden wel iets meer verzadig mogen worden.

De camera app die erbij geleverd wordt, doet wat hij moet doen, maar ik had liever toch wat meer opties en functionaliteiten erbij gewild. Maar aan de andere kant, de opties die er nu in zitten zijn wel overzichtelijk en eenvoudig in te stellen.

Snelheid
Doordat ze gebruik maken van een laser focus, lukt het ook om snelle bewegingen goed vast te leggen. Sterker nog, door die laser stelt hij sneller scherp dan mijn compact camera. Alleen mijn spiegelreflex is sneller (maar dat is logisch ;) )
Maar ik ben echt heel erg positief verrast over de snelheid
Ik heb ter illustratie heb ik wat foto’s gemaakt op de kinderboerderij en thuis. (wel in een kleinere resolutie omdat ik anders de toegestane bestandslimiet zou overschrijden)

Filmen
Natuurlijk heb ik ook gekeken naar het filmen met de camera. En dat is in alle opzichten erg indrukwekkend. Full HD filmen gaat zonder problemen, enige nadeel dat het zoveel ruimte in neemt ;) dus een extra grote SD kaart is geen overbodige luxe, gelukkig dat ze tegenwoordig niet zoveel kosten. Ook hier geldt weer, zodra er voldoende licht is, is de kwaliteit zeer goed.
Ook het bekijken van films gaat erg goed

Beeldscherm + beeldkwaliteit
Tja het beeldscherm, hoe kan het ook anders, is super scherp. Maar om heel eerlijk te zijn zie ik niet echt het verschil tussen een FullHD en Quad HD. Echter na een tijdje te hebben gespeeld met mijn telefoon merkte ik dat mijn beeldscherm (ook FullHD) wat korrelig aanvoelde. Dus misschien dat je onbewust toch de scherpte op merkt.
Ik lees nogal veel (gewone boeken en stripboeken) op mijn iPad. Natuurlijk wilde ik dit ook proberen op de G3. En eigenlijk ging dat ook prima, vooral stripboeken waren echt haarscherp. Ondanks dat het een relatief klein scherm is ten opzichte van een tablet, kan je dus best goed (strip)boeken erop lezen.

Size does matter
Best een groot nadeel is dat hij best heel erg groot is 5,5’’ is nogal wat. Maar gek genoeg, hij voelt helemaal niet zwaar aan. En omdat hij relatie dun is past hij ook nog goed in mijn broek zak, maar toch voel je hem wel. Lastig is dat hij tijdens het hardlopen wel te groot is. Hij pas niet in mijn sportarmband en om met zo’n telefoon in je broekzak te gaan hardlopen is ook niet echt prettig. Toch lukt het me wel (na een tijdje) om hem met 1 hand te bedienen, het is alleen even wennen.

Ik vind het een erg fijne telefoon, die vooral op het gebied van foto’s maken met kop en schouders boven de rest uitsteekt, hij maar snel foto’s op een zeer goede kwaliteit. Ook de accu duur viel me 100% mee. Een dagje naar de kinderboerderij of dierenpark ging zonder problemen en ’s avonds hoefde hij niet meteen aan de stroom. Het grote scherm heeft voor en nadelen. Voor functionaliteiten van de telefoon zelf is het natuurlijk super handig zo’n groot scherm. Echter om hem mee te nemen is toch niet altijd even handig.
Wat ik hier en daar ook nog wel las, was dat hij traag aanvoelde. Maar dat moment heb ik totaal niet gehad, sterker nog ik vind hem erg snel aanvoelen. Applicaties starten snel op en hij hapert niet.

-- kleine aanvulling:
Hij is in het watergevallen (eigen schuld) en het blijkt dat de telefoon 'gewoon' waterdicht is. Hij blijft normaal functioneren (is ondertussen 2 weken geleden) dus dat is ook wel een pluspunt

Heb jij ook een LG G3 16GB Zwart?

Paar drupjes regen op het scherm gisteren en het toestel had al de grootste moeite normaal te reageren op mijn vingers. Verder een fantastisch toestel. Vooral de batterij is super!
Ik had hem tijdens mijn vakantie in het water later vallen.
Ik wilde een foto van een Vis maken en dat ging niet helemaal goed...
Officeel is hij volgens mij niet waterproef (kan het niet terug vinden op de site) maar hij heeft die val (totaal 1 min in het water geweest) gewoon overleeft en doet het nog perfect :)
Dus ik heb mijn review ook aangepast hierna

[Reactie gewijzigd door appelsientje op 31 augustus 2014 10:32]