Sony BDP-S300 Review

ThinkPad 24 februari 2009, 659 views

Sony BDP-S300

Pluspunten

• Doet aan upscaling
  • Digitale uitgang (coax)

Minpunten

• Je ziet vingerafdrukken erg gauw
  • LANGZAAM!!!!!!!!
  • Herkent niet alle schijfjes goed (DVD+R soms moeite mee)
  • Je schijfjes moeten erg schoon zijn, een beetje viezigheid o.i.d. en hij herkent ze niet.

Leuk ding, doet aan upscaling van DVD's wat er dus een stuk beter uit ziet als je een grote TV hebt.

Hij zit via een HDMI kabel naar de receiver (KTR-S2000) en vanuit daar gaat een HDMI kabel naar de TV (KDL-46X2000)

Kwaliteit is goed, ziet er netjes uit.

Prijs is ook erg goed voor een Blu-ray speler.

Alleen hij is echt super langzaam.

Met DVD is hij langzaam, maar met blu-ray is hij nog langzamer.

Ik heb eens the dark knight gehuurd van de videotheek (blu-ray) en voordat ik eindelijk wat van de film zag was ik zo 1min30sec verder.

• KDL-46X2000
  • STR-KS2000

Heb jij ook een Sony BDP-S300?

Prima apparaat inderdaad alleen dat langzame is echt niet normaal nee. Het schijnt dat alle Blurays wel een tijdje nodig hebben om op te starten, maar zó lang... Je zou haast weer de oude videoband terugwillen :)
Maar als hij eenmaal die Bluray aan het afspelen is, ziet het er ook wel echt keurig uit, dat dan weer wel :P
Z'n opvolger (BDP-350) komt qua snelheid in de buurt van een PS3 (een heel stuk sneller dus) en is geheel V2.0 compatible (Netwerk-connectie + USB aansluiting om USB-stick in te zetten als extern geheugen). Heb dat ding al een paar maandjes en 't lijkt me een veel betere keuze dan de DBP-300.