Specificaties 9.1-kanaals met 125W versterker en 7x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz SR7008 Zwart Review

brewspec 1 augustus 2014, laatste update op 1 augustus 2014, 1.681 views

Marantz SR7008 Zwart

Receiver met een schitterend uiterlijk en dito prestaties. Om nog betere prestaties te krijgen moet je veel, veel meer gaan betalen. Ik vind dit value for money!

Pluspunten

• Zeer gedistingeerd uiterlijk met minimaal aantal knoppen.
  • Fenomenaal geluid.
  • audyssey multeq xt32 kalibratiesysteem met 8 meetpunten.
  • Receiver te bedienen via de afstandsbediening, smartphone app en via browser op de pc.
  • Flinke reserve in audio output (165W RMS per kanaal bij 6 Ohm).

Minpunten

• Schakelen tussen diverse ingangen gaat nogal traag.
  • Heeft HDMI v1.4 in plaats van V2.0. Dus 4K met 60FPS is niet mogelijk.

Geluidskwaliteit Score: 5
Huidige receiver ging kapot (Onkyo TX-NR609).
Wilde gaan voor de Marantz receiver SR6008. Echter na vergelijking met de SR7008 (825 euro) bleek deze laatste toch meer in huis te hebben die voor mij het prijsverschil wel goedmaakt en die verschillen kan je er later niet meer bijkopen.
Uitgangsvermogen heeft meer reserve dan de SR6008. het Audyssey Multeq xt32 liep ik wel warm voor. Dit is de huidige versie net onder het professionele Audyssey kalibratiesysteem. Op mijn Onkyo zat ook een Audyssey systeem, maar deed de meting met 1 referentiepunt of in de uitgebreide modus met 3 punten.
In de SR7008 zijn dit 8 meetpunten.
Het front van de SR7008 heeft lechts 2 grote draaiknoppen, het "patrijspoortje" met weergave van gekozen ingang en volume en de standby knop. De rest zit achter de klep. Daarachter rest van de knopjes, met nog een groot, aanvullend, 2 regelig display.
De SR7008 ziet er voor mij gewoon prestigieus uit en staat duidelijk een trede hoger dan de SR6008.

DE SR7008 heb ik in gebruik met Mordaunt-Short speakers (importeur is Marantz) in een 5.1 opstelling.

Verder beschikt de receiver over:
Ruim voldoende HDMI-ingangen met Audio Return Channel.
Internetradio (4 favoriet knoppen op de afstandsbediening voor 4 stations en zo dus direct aan te kiezen).
DLNA.
Afstandsbeding voor de receiver met bediening voor TV plus een door jezelf te kiezen apparaat.
4K pass-trough plus 4K upscaling.
InstaPrevue (kan je op je tv in thumbnails alle HDMI ingangen monitoren wat voor beelden erop draaien)
OTA fimwareupdate.

Heb jij ook een Marantz SR7008 Zwart?