Specificaties 1TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Desktop Harddisk 1TB Zwart Review

BoyzNDaHood 14 maart 2009, laatste update op 14 maart 2009, 1.791 views

LaCie Desktop Harddisk 1TB Zwart

Pluspunten

• Goedkoop 89 euro

Minpunten

• Trager dan andere externe HDD die ik bezit
  • USB-kabel belachelijk kort

Mobiliteit Score: 2
Omdat mijn HDD vol was en ik op zoek was naar een nieuwe goedkope, had ik de LaCie 1 TB gekocht. Voor een prijs van 89 niet duur, maar ook niet echt goedkoop (ik had net de acties misgelopen van WD Elements 79,95 en Toshiba 82,95). Mijn voorkeur ging uit naar de WD MyBook Essential, maar die was uitverkocht.

Meegeleverde kabels natuurlijk niet heel handig om te vervoeren, maar dat weet je met 3,5 inch HDDs. Een externe stroom kabel en een ultra korte usb-kabel is gratis meegeleverd. Gelukkig had ik nog een usb-kabel die erin past, die een stukje langer is.

Welke HDD erin zit en welke snelheden er kunnen worden gehaald heb ik echt geen flauw idee. Geen behoefte aan om het helemaal uit te zoeken, hardeschijf is enkel voor opslag en back up. Maar op gevoel af, vind ik mijn WD Element (ook 1 TB) en een 2,5" 4200rpm (100Gb) (met externe behuizing) toch sneller dan die van LaCie. Verder zijn er geen knoppen te vinden op de hardeschijf, alleen een klein groen lampje. Deze laat natuurlijk zien dat de hardeschijf aan staat en of het bezig is.

Al met al geen slechte hardeschijf, maar als ik moet kiezen zal ik hem niet opnieuw halen. Het geluid (zeker niet storend o.i.d., maar mijn andere schijven net iets stiller), ietstje traag en de korte usb-kabel zijn factoren die voor mij beter hadden gekund.

Heb jij ook een LaCie Desktop Harddisk 1TB Zwart?

BoyzNDaHood, ik wardeer het altijd als iemand de moeite neemt om een review te maken.
ik heb wel een aantal verbeteer punten die kunnen zorgen dat iedereen er wat aan heeft aan jouw review.

Een aatal eigenschappen van het apparaat zelf zoals:
Afmeetingen;
Harde schijf die erin zit;
Aantal interfaces zoals eSata /usb;
Speed disk snelheiden (lees/schrijf)? Wellicht kun je hdspeed.exe
Fotos van het apparaat?
Hoelang is de usb kabel precies? Welke kabels kreeg je er gratis bij?
Zitten er knoppen op het apparaat, werken deze goed?
Voelt het apparaat goedkoop aan?

Ga aub door met het uitbreiden van je review!
BoysNDAHood, bedankt voor je review. Hij is wat kort, kan je nog wat verder doorgaan?

Je geeft een lage prestatiescore:
Kan je eens aangeven hoeveel MB/s je op het ding wegschrijft danwel terugzet?

Mijn ervaring is oa met Gparted dat een externe disk retetraag kan zijn (24 uur voor 750 GB schijf herindelen gehaald.. Ik ga nog eens kijken of het wel echt USB2 was..)

Geluid?
Stevig?

Succes!
Welk merk HDD zit er in de la cie behuizing?
(Voorbeeld: mijn 500GB freecom heeft een Hitachi HDD in zich)
Trager dan interne disk (duh) of andere externe harddisk?
welk merk HDD zit er dan in jou Lacie 1TB??
bij die van mij zit er een Seagate ST310003 33AS in.
maar ik had idd liever een Samsung Spintpoint F1 er in terug gevonde.
en heb je wel de cache geheugen aan gezet bij de instellinge in windows??