Arctic Accelero Twin Turbo Review

masmas 23 februari 2009, laatste update op 24 februari 2009, 331 views

Arctic Accelero Twin Turbo

Pluspunten

• Werkt stil
  • Installeren relatief eenvoudig

Minpunten

• Goed opletten bij plaatsten van heatsink
  • De kaart word heel zwaar door de cooler.

Beste mensen,

Dit word niet een uitgebreide review. Het is vooral even voor de gene die deze cooler op een HD4850 gaan gebruiken.
Het installeren van de kaart is kost niet veel moeite. Je moet wel een beetje netjes te werk gaan. Als je de gebruiksaanwijzing volgt gaat het prima. Voor dat ik de heatsinks vast plakte heb ik de voltage regulators eerst even opgeruwd met een pootloodgum. Op die manier plakken de heatsinks beter.
Het enige waar ik op stuiten was dat er 1 heatsink in de weg zat toen ik de cooler wilde plaatsten.
Op de foto is te zien om welke dat ging. Je moet daar even goed kijken hoe je hem plaatst. De heatsink moet dan wel op de hele ram chip zitten maar zo ver mogenlijk aan de buiten kant.

Voor de rest ben ik zeer te spreken over de cooler. Mijn PC is gelukkig weer een stuk stiller! Ik heb geen metingen gedaan qua temperaturen want er zijn genoeg andere die dat al gedaan hebben:)

Daarnaast viel mij nog 1 ding op. De kaart word door de cooler zo zwaar dat hij niet goed bleef zitten in mijn kast. Ik heb een coolermaster kast waar de PCI(E) kaarten vast gezetten kunnen worden met clips. Maar dat was niet genoeg. Dus ik heb er een schroef bij gedraaid. Nu zit hij prima vast. Maar hangt wel iets door aan de achter kant door het gewicht...

Het is een beetje een belabberde review, maar het is dus even snel mijn ervaring. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een cooler op een video kaart heb vervangen en ik ben tevreden met het resultaat:)

Heb jij ook een Arctic Accelero Twin Turbo?

Hij is dus stiller... en de koelprestaties?
Daar heb ik niet naar gekeken. Er zijn genoeg reviews te vinden waar dat word besproken. Dat is ook niet de reden waarom ik de cooler gekocht heb. Ik ben niet van plan de kaart te gaan overclocken dus heb ik daar ook niet naar gekeken.
Je ruwt die volt regulators dus gewoon op met een potloodgummetje? Of bedoel je ander gum :P
hmz de kaart word zwaarder door de koeler . vreemd mijn videokaarten zijn juist lichter dan toen ik de originele koelers erop had zitten .