Sitecom WL-607 Wireless Router 54g Review

grimwebNewbie 23 februari 2009, 812 views

Sitecom WL-607 Wireless Router 54g

Pluspunten

• snel, klein, goed bereik en goedkoop

Minpunten

• erg gecompliceerd, niet geschikt voor beginners!

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 4
In eerste instantie een rotproduct! Je moet er echt een beetje verstand van hebben. Als je een neefje of nichtje hebt met verstand van Firmware (cq hoe je dit moet updaten) dan wordt het echter een zeer goed product.

Eerst werd ik getijsterd door het extreem langzaam verbinding maken met externe sites. Wat ik ook probeerde, het werd niet sneller. Het vreemde was dat sommige sites wel gewoon heel snel waren, maar andere juist oneindig duurden om te laden.

Na de Firmware ge-update te hebben naar versie 1.6, DHCP uit te zetten en het WAN stekkertje te verplaatsen van de WAN naar een LAN poort ging alles opeens soepel en vlekkeloos.

Kan vooralsnog niet inloggen op de Router na de wijzigingen, maar who cares? Als het me wel weer lukt zal ik een korte update geven.

Heb jij ook een Sitecom WL-607 Wireless Router 54g?

Grimweb

Dat je nu niet in kan loggen kan wel kloppen, je router is alleen maar ingesteld om te forwarden. Als het goed is kan je dus helemaal niet zomaar meer in je router komen.

Wij hebben een oude Sitecom router thuis, maar daar geen last van het langzaam laden waar jij over spreekt. Wat voor provider heb je, als je je probleem eens op het forum zet met de providerinformatie erbij (geen persoonlijke dingen!) dan kunnen we je misschien op weg helpen?
Was een bekend probleem met dit product, want ik heb de oplossing op internet weten te vinden ;)

Heb vervolgens de routers in het hotel ook aangepast, waarna bleek dat ze een stuk betrouwbaarder werden. Gewoon een kwestie van een leek die denkt dat iets plug-en-play is omdat het op de doos staat :o Maar dan toch het een en ander moet aanpassen rofl