TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router Review

briansoft 29 juli 2014, laatste update op 29 juli 2014, 1.127 views

TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router

Stabiel product, zijn nog wel wat bugs in het firmware. 5Ghz kon wel beter.

Pluspunten

• Installatie makkelijk, Design, Dual band, Prijs, Stabiel, Guest network

Minpunten

• 5Ghz WiFi bereik, Router herstarten na handelingen, USB 2.0,

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Eindelijk de C2 onder de loep genomen. Op het eerste zicht ziet het product er netjes uit. Alle standard toepassingen zitten erop zoals je verwacht. De interface ziet er hetzelfde uit zoals de meeste routers die je tegen komt. Product beschikt over een USB 2.0 port (jammer genoeg geen USB 3.0) maar wel nette snelheden gehaald tijdens het testen. Gedurende een week het product vollop getest en de WAN-LAN gaf echter geen problemen. Het maximale snelheid werd ten alle tijd gehaald en liep netjes dag en nacht (betreft 100Mbps glas lijn van XMS/KPN). Het viel me wel in het begin op dat er direct DNS problemen waren met mijn XBOX ONE en mijn PS4. Gelijk in het webconfiguratie een static DNS gegeven van de Google servers (8.8.8.8 en 8.8.8.4) en gelijk waren deze problemen ook weg. Het enige wat wel beter kon met deze model was het bereik van de 5Ghz band. In mijn " houten" huis kreeg ik op het eerste verdieping 2 streepjes met een verbinding snelheid van 85Mbps. Maar het is wel zo dat je nooit hetzelfde bereik haal zoals met de 2,4Ghz maar alsnog had ik verwacht dat het hoger zou zijn. Er zijn naar mijn gevoel wat bugs in de firmware, maar denk na een paar upgrades dat deze product wel een heel stuk beter wordt.

Heb jij ook een TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router?