Sweex ST031 3.5" Storage solution SATA USB 2.0 Zilver Review

Kabelzaag 22 februari 2009, 839 views

Sweex ST031 3.5" Storage solution SATA USB 2.0 Zilver

Pluspunten

• Goedkoop
  • Ziet er goed uit
  • Vrij makkelijk in te bouwen

Minpunten

• Harde schijf wordt heet
  • USB kabeltje werkte dus niet.

Deze review gaat over mijn externe harde schijf behuizing die nu een Samsung HD250HJ bevat.

Bouwkwaliteit en afwerking
Er is zeer weinig ruimte om een harde schijf erin te doen, en het enige wat zorgt dat mijn harde schijf niet kapot gaat zijn 2 plastic plaatjes die je in de gaatjes aan de zijkant van de harde schijf drukt. De USB kabel is ook niet je-van-het, de schijf loopt vast na een paar MB, en daarna gaat het vreselijk traag. Toen ik dit op mijn keyboard probeerde, die ook gebruikt maakt van de stroom die USB biedt, haperde het LCD schermpje en kon ik geen noten spelen, het is duidelijk, deze kabel werkt niet. Met een andere kabel (Die van mijn printer) werkt het wel, maar aangezien ik niet enorm veel kabels heb (Heeft overigens niks met mijn naam te maken), kan ik nu niet meer printen.

Inbouwmogelijkheden
Er past één 3.5" harde schijf in, voor mij genoeg.

Koelingsmogelijkheden
ik begrijp dat dit niet bedoelt is voor externe harde schijven, maar het is vreselijk. De lucht kan er slechts door een paar gaatjes uit, waar je natuurlijk net die kabeltjes voor hebt zitten vanwege ruimte gebrek.

Vormgeving
In mijn ogen is dit een heel mooi kastje.

Installatiegemak
Stap 1. Je drukt de voorkant erop.
Stap 2. Je drukt de kabeltjes in de harde schijf.
Stap 3. Je schuift de harde schijf via de achterkant erin. (Doe het alsjeblieft een beetje recht anders knalt ie overal tegenaan.)
Stap 4. Je drukt de achterkant erop.
Stap 5. Schuif die plastic dingetjes erop en je bent klaar.

Modbaarheid
Lijkt me makkelijk te modden door grote stukken vlak metaal.

Goedkoop, maar verwacht geen wonderen.

Nog even ter aanvulling, de voeding wordt geleverd door een poort die lijkt op eentje waar je een toetsenbord of muis in drukt, deze zit via een adapter (met 3-pins stekker die je ook achter in je pc steekt) op het lichtnet. Het kabeltje van de adapter is nogal kort, dus als je de adapter op de grond hebt en de harde schijf op je bureau (in mijn geval is die 76 cm hoog), dan hangt de adapter in de lucht. Dit is verholpen door de adapter op het bureau te leggen.

Heb jij ook een Sweex ST031 3.5" Storage solution SATA USB 2.0 Zilver?

heb deze case net ook aangeschaft en ik wilde eigenlijk meteen mijn gal spugen door hier een review op te plaatsen. Ik kan me echter helemaal vinden in de review die er al staat.

De problemen met de snelheid heb ik nog niet gemerkt, wellicht ligt dat aan het systeem dat je gebruikt. Ikzelf heb het aangesloten op een MacBook 4,1 (2.4Ghz model uit begin 2008).

Wat ik er nog aan toe wil voegen: Je propt de harde schijf er echt in en er komt druk op de aansluitingen te staan. Dit kan niet goed zijn mijn ogen. Nu heb ik de schijf pas een uurtje maar de tijd zal leren hoe duurzaam hij is.