LG G3 16GB Zwart Review

joopataTestpanel 26 juli 2014, laatste update op 28 juli 2014, 841 views

LG G3 16GB Zwart (Testpanel)

De LG G3 is een apparaat die de voor mij perfecte telefoon heel dicht benaderd en hoewel mijn eerst LG zal ik in de toekomst veel beter opletten op dit merk.

Pluspunten

• Scherm
  • Het eerste wat opvalt als je de LG G3 opstart is het prachtige heldere en spatzuivere scherm.
  • Het zal zeker te danken zijn aan de hoge resolutie van het QHD scherm met zijn 2560x1440 Pixels. Dit toestel kan alles wat je wil en doet dat schijnbaar moeiteloos en zondere haperingen aan en dat maakt het gebruik erg prettig.
  • Camera
  • De LG G3 ligt vast in de hand en voelt stevig aan hoewel de achterzijde toch echt gewoon van kunststof is.
  • Hij kreeg direct toen ik hem in handen kreeg zijn vuurdoop, ging de volgende dag naar de kermis in Tilburg en daar heb ik rond de 180 foto's gemaakt en 1 korte video en daar bleek ook het gemak van het laser-scherpstellen. Dat ging zo snel en haast onmerkbaar dat het alleen achteraf te zien was op de prachtige foto's die ongeacht het licht en afstand stuk voor stuk scherp waren.
  • Ik heb ook een Sony Experia T en deze heeft gelijk de LG G3 een 13 MP camera waarvan ik de foto's ook mooi vond maar die het toch echt compleet aflegt tegenover dit toestel. met de front camera (2.1MP) is speciaal aangepast voor het maken van een selfie en heeft als optie bv een breedbeeld-foto. Als laatste noem ik de Dual-Led flitser die opvalt doordat hij eerst verlicht en vervolgens met de tweede flits iedere keer zorgde voor juist belichte foto's.
  • Toestel
  • Het toestel ligt heel vast in je hand en nooit had ik het idee dat hij weg gleed en daarbij zie je zelfs na een lange dag geen vingers of vegen op de achterzijde.
  • Iets moois en makkelijk vind ik de Knockcode optie, het scherm is dan in vlakken onderverdeelt en simpel een ( vooraf ingesteld) aantal keer tikken ontgrendeld het toestel, knap handig. De mogelijkheid van het Dualscreen spreekt mij niet zo aan, het word dan voor mij te klein allemaal.
  • Accu
  • De fysieke knoppen zitten op een voor mij vreemde plaats, de Sony Experia T heeft deze knoppen aan de zijkant en dat leek mij beter. Echter na een paar dagen gebruiken betrap ik mezelf erop hoe fijn ik de knoppen vind zitten dus dat is schijnbaar een kwestie van wennen.
  • Toen ik hem mee naar Tilburg nam was de LG G3 vol en na een hele lange dag met flink wat belletjes , 180 foto's en 1 korte video was er 52% over van de vole accu en dat vond ik zeer knap.
  • Ik las dat sommige de accu als niet best of onregelmatig ervaren maar dat is niet zoals ik het ervaar. Intussen staat hij nu drie dagen aan (met wifi aan) en is hij rond de 48% al ben ik slecht kort online geweest. De accuduur is voor mij dus oke.

Minpunten

• ja, dan de minpunten. dat vind ik dan toch de prijs al zal die wel snel dalen vind ik 560.- veel geld al krijg je er een welhaast perfecte smartfone voor.Ook de hoge resolutie hoeft geen voordeel te zijn omdat ook ik hoe goed ik ook kijk geen verschil zie met een iets lagere resoutie.

In het eerst deel schreef ik al over het gebruik van deze LG G3 . Het is een eersteklas toestel welke een aantal optie's heeft die de concurentie (nog) niet heeft en de LG G3 op een flinke voorsprong zet.

Neem het prachtige QHD scherm met zijn 2560X1440 pixels en de razendsnelle Quad Core op2.5 Ghz. of de vernieuwde camera met laser-scherpstellen en een dual-flitser die maakt dat foto's bijna niet meer kunnen mislukken en ook al weet je niets van fotograferen toch mmoie fot's kunt maken.De Selfie optie maakt het mogelijk een soort breedbeeld-opname te maken waarop veel meer te zien is, een leuke gimmink.

Ook bijzonder is dat het toestel wakker kan worden gemaakt met een Knockcode, het scherm word in een aantal vlakken verdeeld en met een vooraf ingesteld aantal tikjes open je het toestel.

De mogelijkheid tot een gastcode/account die op de LG G3 zit heeft als voordeel dat je het toestel even uit handen kan geven maar dat de gast nergens bij kan en alleen de optie bellen kan gebruiken. Knap en vooral veiliger.

Zodra je de LGG3 in handen krijgt valt het op hoe makkelijk het toestel in de hand ligt en een soort greep geeft die maakt dat hij niet snel uit je handen zal glippen.

De accu word door sommige als redelijk maar niet regematig ervaren maar die ervaring heb ik toch niet. De eerste dag met meer dan 180 gemaakte foto's een video en een flink aantal belletjes had ik aan het einde van een lange dag toch rond de 50% van de capaciteit over en dat kan ik niet slecht noemen.Ook staat hij nu weer op drie dagen standby en met flink wat belletjes, Wifi aan ( weinig online ) is dat niet verkeerd want ik heb nog 48% over.Nadeel zie ik alleen in de prijs, die ligt nog wat hoog maar het dan ook een premium toestel met vele nieuwe zaken.

Edit= na het schrijven van deze review zag ik dat rond de 100.- is gezakt en dat maakt de LG G3 een goede aankoop en waar voor je geld.

Heb jij ook een LG G3 16GB Zwart?

Zonder meteen heel negatief te zijn zou ik je toch willen adviseren eens een keer de spellingscontrole over je review te halen. Er staan namelijk nogal veel fouten in.

Gebruik van punten en alinea's kunnen ook helpen wat structuur in je tekst te brengen en de leesbaarheid te vergroten.
In de huidige vorm ben ik bang dat niet veel mensen deze review namelijk zullen gaan lezen.
Ik ben je dankbaar voor de tips en zal het doen.Het is mijn eerste review maar leer graag.