Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TH-42PZ81 Zwart Review

Istrilyin 21 februari 2009, 600 views

Panasonic Viera TH-42PZ81 Zwart

Pluspunten

• Beeld.
  • 42'' plasma full hd.
  • Kleuren.
  • Geluid.
  • Design.
  • Viera link.

Minpunten

• Type aanduiding trouble.
  • Hoorbaar "50hz" bij contrastrijk beeld.
  • Gewicht (34 kilo)
  • Verbruik (300+ watt)

Belangrijke gebruikersinformatie (die namelijk niet in reviews vermeld staat):

Er zijn 2 verschillende 81's... De 81E die satelliet kan ontvangen en een ethernet aansluiting heeft, en de 81FV die dat allemaal niet heeft. Engelse markt vs Franse markt. De versie die op redcoon wordt verkocht (en wellicht ook elders in ons land) is de FV, dus geen satelliet aansluiting! Even gekeken op een Engelse website: achterkant is compleet anders. Er is wel een common interface connector, ik vraag me af of dit nou veel meerwaarde geeft. Enfin.

Een tweede puntje is dat filmpjes bekijken met het SD slot niet werkt, je ziet alleen de foto's. Nu kan het zijn dat het toestel alleen bepaalde formaten aankan maar in het menu zit ook nergens iets wat op play/pause/stop of zo lijkt. Dus dit gaat, schat ik ook niet werken.

OKAY genoeg negatiefs, de pluspunten:

Het beeld is uitstekend. Hele diepe kleuren, in mijn ervaring beter dan de CRT die ik net verving. Vooral groen en blauw kleuren heel mooi. Rode en paarse tinten springen er soms wel heel knal rood/paars uit - misschien nog een beetje bijstellen voor optimaal resultaat.

Een ander punt is dat op 3 meter afstand 1080p amper scherper lijkt dan standaard DVD. Ja het lijkt iets uit te meken maar niet zo veel.

Geluid is prima. Er zitten een paar ventilators in het toestel, die hoor je dus niet tenzij je je oor vlak boven de openingen houdt. Bij scenes met bijvoorbeeld een witte balk op zwarte achtergrond hoor je wel een 50hz achtig gezoem. Hoorbaar op 3 meter afstand.

Ik heb er een panasonic HDR35 (?) bluray speler bijgekocht - deze schijnt door Stegen regiovrij gemaakt te kunnen worden later. De viera link is best handig, kun je basisfuncties met de a.b. van het andere apparaat bedienen.

Heb jij ook een Panasonic Viera TH-42PZ81 Zwart?

Je weet dat het verbruik alleen bij volledig wit scherm 300+ watt is he?