TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch Review

Wist geen Naam 24 juli 2014, laatste update op 25 juli 2014, 1.621 views

TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch

De TP-Link TL-SG1008D is goedkoop, Maar bied voor waar voor zijn geld. Daarbij is de switch ook nog eens milieuvriendelijk

Pluspunten

• Goedkoop
  • Betrouwbaar
  • Is zijn geld waard

Minpunten

Specificaties
In de doos
Eerste indruk
Installatie

Eind mei hebben wij een nieuwe router besteld. Deze ondersteund 1 Gigabit. Op mijn bureau lag nog een 100 mbit switch. Dus ik dag laat ik gelijk mijn switch vervangen. Na onderzoek heb ik deze switch genomen. Omdat deze goede reviews heeft en een goede prijs.

Specificaties
  • 8 poorten
  • Snelheid: 1 Gbps
  • Unmanaged
In de doos

De switch kom binnen in een doos met afbeeldingen van de switch erop. Op de achterkant staat er wat informatie op zoals dat die milieuvriendelijk is en wat je ermee kan.
TP-Link TL-SG1008D Foto´s van TP-Link TL-SG1008D
TP-Link TL-SG1008D zijkant doosTP-Link TL-SG1008D zijkant doos 2TP-Link TL-SG1008D voorkant doos
TP-Link TL-SG1008D onderkant doosTP-Link TL-SG1008D bovenkant doosTP-Link TL-SG1008D achterkant doos

Maken wij de doos open dan zien wij het volgende: Boekjes met daaronder de switch. Halen wij de boekjes weg dan zien wij de switch zelf met de voeding.

TP-Link TL-SG1008D Foto´s van TP-Link inhoud doos van TL-SG1008D
TP-Link TL-SG1008D inhoud doos 2TP-Link TL-SG1008D inhoud doosTP-Link TL-SG1008D + boekjes + stroomtoevoer

Eerste indruk

De TP-Link TL-SG1008D is helemaal zwart. Vooraan zien wij de statusliedjes. Deze zijn groen als ze zijn verbonden met een computer die aanstaat en knipperen als er data word verzonden. aan de onderkant zit een stekker met informatie en gaatjes om hem aan de muur te bevestigen. Veder zijn er nog ventilatie gaten. Aan de achterkant kan je internet kabel aansluiten. De TP-Link TL-SG1008D voelt stevig aan. Je kan de boven kant van de behuizing een beetje indrukken. Ik vermoed dat deze niet slecht is maar dat er gewoon niks in het midden zit wat terug kan duwen.

Installatie

De installatie is simpel je doet de internet kabels aan de achterkant in en doet de voedingsstekker erin en je bent klaar.

De TP-Link TL-SG1008D is een goedkope switch die waar voor zijn geld bied. Hij werkt goed. Daarbij komt er ook nog bij dat die goed voor het milieu is door de echomode. Die poorten die niet gebruikt uitschakelt en kijkt hoelang de kabel is zodat die er meer stroom door heen stuurt.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch?