Philips Streamium NP1100/12 Review

Am1g0 19 februari 2009, 3.059 views

Philips Streamium NP1100/12

Pluspunten

• Streamen van audio van computer naar radio
  • Internetradio-stations

Minpunten

• Altijd een versterker en boxen nodig
  • Instellen van het toestel met afstandbediening

Geluidskwaliteit Score: 4
Introductie
In het kader van een testprogramma kreeg ik deze 'mediaplayer' thuisgestuurd en zodoende heb ik samen met vrienden dit apparaat getest.

Featureset
Aan de achterzijde zijn een stroomaansluiting, een ethernet-aansluiting een digital out en een Line out (L & R) te vinden.
Naast de mogelijkheid om muziek te streamen heeft het apparaat ook een ingebouwde internetradio. Zonder pc kun je radiostations over de hele wereld zoeken en afspelen.

Bouwkwaliteit en Afwerking
Aan de kwaliteit van het product is niets af te dingen. Het is plastic wat de klok slaat, maar wel van goede kwaliteit. De afwerking ziet er goed uit net als de helderheid van het schermpje.

Vormgeving
Qua vormgeving hebben we het niet over het lelijkste apparaat ter wereld, maar ook niet over het mooiste. Maar over smaak moet je niet discussieren. In mijn geval is het een aardig accesoire in de huiskamer (maar hij staat wel een beetje verdekt opgesteld).

Geluidskwaliteit muziek
De geluidskwaliteit wordt bepaald door je tuner en boxen (in mijn geval dus ok 8-) )

Installatie
Het installeren heeft nog al wat voeten in aarde als je niet zo handig bent met de afstandbediening (zoals ik). Het instellen van het draadloze netwerk was het grootste struikelblok. Voor de verdere rest is het een fluitje van een cent.
Na enkele pogingen om via Windows Media Player te streamen ben ik over gegaan naar Twonky en dat ging in een flits.

De marktprijs van 130,- is mijnsinziens aan de hoge kant. Voor de helft van het geld zou ik misschien overwegen om hem te kopen als toevoeging....

Een aardig apparaatje. Vooral de Internet Radio kan me wel bekoren.
Voor de rest kan het apparaat wat ik met mijn Xbox ook al deed...
Kortom, een leuke gadget maar niet een 'must have'.

Heb jij ook een Philips Streamium NP1100/12?

Ik heb de NP2500 via een testprogramma en moet zeggen het enige waarvoor dit ding leuk is is het aanbod wat betreft radio. Aan de hoofdtelefoon aansluiting kun je eventueel boxjes hangen. Daarom zou het een leuk apparaat kunnen zijn voor op je werk als er ergens een wlan openstaat.

Verder heeft het geen toegevoegde waarde omdat veel zenders ook via de kabelmaatschappijen meegeleverd worden.

Stel je komt oorspronkelijk uit Zuid Afrika dan is dit een geweldig apparaat vanwege de vele zenders uit dit land die je op dit apparaat kunt ontvangen.

Ik denk dat ik hem na de testperiode terugstuur. Heb er eigenlijk geen geld voor over.