TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router Review

layzzzz 22 juli 2014, laatste update op 22 juli 2014, 1.310 views

TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router

Ik heb twee exemplaren getest, beide waren zowel bedraad als draadloos onstabiel.

Pluspunten

• Dual-band
  • Guest-network

Minpunten

• WIFI-bereik matig
  • WIFI onstabiel
  • WAN-to-LAN onstabiel
  • Router herstarten bij elke wijziging
  • Mediatek SoC

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 2
Gebruikte apparaten :
  • 2x PC (bedraad)
  • 2x Tablet (1 op 2.4ghz, 1 op 5ghz)
  • Sony Xperia Z1 Compact
  • Iphone 5S
Provider : Ziggo

Op 12-06-2014 kreeg ik de router binnen, direct na het installeren werd er al geklaagd over de WIFI-ontvangst met een tablet. Aangezien ik alleen met de tablet problemen had en deze niet echt betrouwbaar is (mediatek, chineze troep) dacht ik dat het aan de tablet lag. Mijn vorige router(Linksys WRT320N) had hier geen problemen mee en het bereik was zelfs beter dan de Archer C2.

Aangezien WIFI voor mij niet echt belangrijk is en ik de router kocht voor betere WAN-to-LAN prestaties liet ik het WIFI-probleem voor wat het is en testte ik mijn downloadsnelheid bedraad. Deze was gelijk sneller dan mijn vorige router; 170/180Mb/ps. Na een paar dagen zakte de downloadsnelheid naar onder de 10Mb/ps. Ik heb de router herstart via de adminpage en ik had weer normale snelheden, echter moest ik dit om de paar dagen doen. Ik kan natuurlijk middels een script de router elke dag laten herstarten maar hier heb ik geen zin in de router moet gewoon stabiel werken. Ik heb contact opgenomen met TP-Link, nieuwe firmware eropgezet weer getest en weer issues. Contact opgenomen met bol.com en ik kreeg een nieuw exemplaar, weer met dezelfde fouten.

Functies zoals USB-HDD delen en de Media-server heb ik niet getest omdat ik geen vetrouwen meer heb in de Archer C2 en ben inmiddels opzoek naar een nieuwe router, volgens mij wordt de Archer C2 vervangen door de Archer C20i.

Lees ook deze pagina; dion_b geeft aan dat er gewoon een slecht onwerp is met 2x MiMO op 2.4 en 1x op 5GHZ.

Mocht je toch de router willen kopen en de admin-page willen bekijken, hier is een simulatie van de admin-page.

Heb jij ook een TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router?

Zelfde problemen bij mij inderdaad, verbinding was een drama. Ik heb overigens USB-share wel getest, dit werkte op zich wel, maar de snelheid viel mij tegen. Mediaserver heb ik niet aan de praat gekregen, continu foutmeldingen.