Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Epsilon MeLE F10 Pro Review

zekerpixels 22 juli 2014, laatste update op 22 juli 2014, 1.684 views

Epsilon MeLE F10 Pro

Mijn eerste fly mouse en de MeLE f10 pro overtreft mijn verwachtingen, zeker op het gebied van precisie.

Pluspunten

• ingebouwde 3,5mm audio jack aansluiting
  • Ingebouwde speaker, microfoon, volume en toetsen voor opnemen en ophangen welke gebruikt kunnen worden bij bijv. skype.
  • Gaat automatische in standby, waardoor de ingebouwde accu lang mee gaat en is op te laden via micro usb.
  • Vrij groot bereik, (mijn ervaring 5/6mrt geen probleem)
  • Bij het omdraaien word de achterzijde uitgeschakeld, wat voorkomt dat er perrongeluk knopjes worden ingedrukt.

Minpunten

• Geen indicatie bij het gebruik van de Fn toets welke gebruikt moet worden voor cijfers en symbolen, waardoor het typen van wachtwoorden nogal eens fout gaat.
  • Zeer beknopte quick start en geen verdere beschrijvingen.

Met de HTPC kijk ik op de tv regelmatig Youtube op films met XBMC, hiervoor zat ik eerst op de bank met een toetsenbord en muis. Ik wat op zoek naar een betere oplossing, bij toeval kwam ik de Mele tegen. Na eerst wat getwijfel te hebben of het handig is en ook echt werkt (er zijn een aantal Youtube vids te vinden in gebruikt), besloten de MeLE F10 Pro te kopen.

Waarom de Pro versie, de pro versie heeft tov de niet pro versie afzonderlijke knoppen voor linker en rechter muisklik.

Productinformatie
- Bedienen via beweging (motion sensor)
- Bereik tot 30 meter (voor de ontvanger)
- Afmetingen: 169mm x 48mm x 19mm
- gewicht 160gram
- Infrarood zender voor infrarood ontvangers, bereik 10 meter
- ingebouwde speaker, microfoon en 3,5mm audio jack
- ingebouwde lithium- ion batterij

Inhoud
- MeLE F10 Pro
- USB naar micro USB kable van 50cm
- USB ontvanger 2,4GHz
- Een zeer beperkte quick start

Plug and Play
Bij het instoppen van de usb ontvanger, worden de drivers ge´nstalleerd. Dit instaleren duurt vrij lang en naderhand word automatisch de audio uitvoer naar de MeLE gezet. (deze moet dan handmatige worden teruggezet)

Afstandsbediening zijde
De knop met het power icoontje is voor de infrarood zender, voor het aan en uit zetten van de tv.
Deze zijde beschikt ook over pijltjestoetsen en een linker en rechter muisknop.
Aan de bovenkant een speaker en aan de onderkant een microfoon, bij gebruik met bijvoorbeeld Skype kun je de mele gewoon als telefoon vasthouden. Hiervoor kunnen de opneem en ophang knop word gebuikt.
De knoppen voor het volume is alleen voor het volume afkomstig van de Mele, dus niet het volume van bij je pc.

Toetsenbord zijde
Aan deze zijde is een volledig toetsenbord aanwezig, de Fn toets moet worden gebuikt voor de cijfers en symbolen. helaas werkt deze knop net zoal de caps lock en er is geen indicatie aanwezig, hierdoor gaat het typen van wachtwoorden nogal eens verkeerd.
Ook zijn er links en rechtsboven het toetsenbord muisknoppen aanwezig.

Algemeen
Bij het bedienen van toetsen of het omdraaien, word de muis uitgeschakeld deze is weer te gebruiken na het bedienen van de toetsen hiervoor.
Na 2 minuten niet gebruikt te hebben gaat de mele automatisch in slaapstand.

Design en bouwkwaliteit
Voelt stevig aan, heeft een laag gewicht en is afgewerkt in hoogglans zwart.

Beoordeling
De werking van de Mele waarvan de fly mouse is boven verwachting, bij het gebruik met Windows op de tv heb je geen enkele moeite om de muis naar de juiste positie te berengen. Het typen werkt goed, je moet er natuurlijk geen teksten met typen maar voor gewoon internet gebruikt voldoet deze prima.
De speaker en microfoon gebruik ik verder niet, bij aansluiten van oortjes en het luisteren van bijv. muziek of bij Youtube video is het geluid vrij goed.

Heb jij ook een Epsilon MeLE F10 Pro?

D e muis besturen is niet mogelijk bij android.
Dus de mele is niet te gebruiken
Er staat wel een android icoontje op de doos, maar heb dit zelf nog niet kunnen proberen.

Er komt misschien binnenkort een Android tablet, dan zal ik het proberen.

[Reactie gewijzigd door zekerpixels op 11 september 2014 14:17]

Het is zelfs een androide TV Box en ik moet mijn muis op het plafond richten om op TV scherm reactie te zien. Ik zie het als 50 euro weggegooid geld jammer.

Willem
Ik heb daar totaal geen last van, het bewegen werkt voor mijn vrij intu´tief.
Is dat alleen als je deze gebruikt icm android of ook met bijv windows. Anders zou ik deze gewoon terugsturen.

[Reactie gewijzigd door zekerpixels op 11 september 2014 14:16]