Seagate Desktop HDD, 3TB Review

logingegevens 22 juli 2014, 309 views

Seagate Desktop HDD, 3TB

Nu, precies 2 jaar en een maand verder is de mijne ermee gestopt. Error. Niet meer aan de gang te krijgen. Heeft aldoor in een Synology ds112 gezeten. Flinke teleurstelling dus.

Pluspunten

• Redelijk snel.
  • Soliede behuizing

Minpunten

• KWALITEIT!! na 2 jr en 1 maand kapot.
  • luidruchtig
  • " hapert' af en toe wel eens

Nu, precies 2 jaar en een maand verder is de mijne ermee gestopt.
Error.
Niet meer aan de gang te krijgen.

Heeft aldoor in een Synology ds112 gezeten.

Flinke teleurstelling dus.

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 3TB?

Meer advertenties

Heb 4 jaar geleden twee st3000dm1 gekocht voor in Synology NAS. Twee jaar geleden is de eerste gesneuveld. Nog net binnen de garantie en nieuwe gekregen. De nieuwe was overigens niet meer made China maar made in Taiwan. Die doet het nog goed maar nu is ook de tweede overleden. Heb die nu zelf vervangen door een ander merk. Kan wellicht nog proberen of de leverancier uit coulance nog bereid is iets te doen.

Je leest veel klachten over deze STx000DM1 disks. Wat ik me afvraag zijn dat allemaal "Made in China" van rond being 2012?
Bij mij gelukkig na 1 jaar en 9 maanden nu. (ze hebben een tijd lang problemen gehad met de overstroming in tailand, apparatuur was niet schoon).

Heb je al eens contact opgenomen met de webwinkel waar je hem gekocht hebt? Het kan zijn dat ze hem uit coulance toch op willen sturen.
Heb contact met webwinkel gehad. Ze willen me een disk tegen kostprijs leveren: komt neer op 8 Euro korting. Jammer dus.

Overstroming heeft er denk ik niets mee te maken. De eerste twee waren uit China en de vervangende uit Taiwan.

[Reactie gewijzigd door Joep63 op 18 september 2015 09:59]

Deze review heeft totaal geen nut. Je kan hier niet bewijzen dat het probleem vaak voorkomt. Lijkt me gewoon pech. Hoef je niet zo een review te gaan schrijven om het af te reageren ;)
Je verwacht met Seagate Barracuda's zoals ze destijds werden verkocht goede schijven aan te schaffen. Toen mijn eerste schijf uitviel heb ik veel reacties gezien van mensen met problemen met deze STx000DM001 serie.

Nu worden ze neergezet als Seagate Desktop HDD en waarschijnlijk voldoen ze wel voor een standaard desktop.
Ik reageer niet af.

maar nu een review na 2 jaar. En zoals je ziet zijn er meerdere mensen met zelfde euvel.
Hebben mensen meer aan dan een review van HDD van een week oud inzake betrouwbaarheid.

verder ben ik toch positief over snelheid en behuizing?

Het gaat er dus om om goed te kijken naar de levensduur verwachting als je overgaat tot het aanschaffen van een HDD. en goed kijken naar het soort gebruik,

betaal liever iets meer voor een NAS hdd.
Het is nog erger geworden: Ik heb CnMemory Core 3TB twee jaar geleden gekocht bij de Aldi. Deze is helaas ook veel te snel overleden. Omdat de garantie was velopen heb ik hem open gemaakt: Er zat een ST3000DM001 in!! Dus mijn derde overleden ST3000DM001 !! Deze is Product of Thailand 12/2012.

Door weer eens te googlen een mooi verhaal hierover gevonden: