LG 42LB730V Zwart

Specificaties 42" • Full HD • 3D LCD • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LB730V Zwart Review

Co_2J 21 juli 2014, laatste update op 7 augustus 2014, 676 views

LG 42LB730V Zwart

Edit 7/8: Prijs is inmiddels van <800,- naar +900,- aan het gaan! pff De prijs is (NIET MEER) OK voor deze TV enkel de beeld kwaliteit laat echt te wensen over. Had veel meer verwacht van deze nieuwe 2014 lijn maar helaas voldeed hij niet aan mijn eisen.

Pluspunten

• WebOS is mooi en vernieuwend
  • Makkelijk schakelen tussen input ( WebOS gerelateerd)
  • NIET MEER (Betaalbare prijsklasse)
  • Hdmi zit verder naar binnen toe en dus niet meer zichtbaar aan zijkant

Minpunten

• Slecht beeld kwalteit bij snel bewegend beeld.
  • Veel last van DSE ( dirty screen effect)
  • Zeer gevoelig met instellingen om eea hopelijk goed te krijgen.
  • Aansluiting zitten recht op de achterkant ( ook koptelefoon )
  • Door direct led moet je dus icm kabels echt verder van de muur
  • Te duur voor de geleverde kwaliteit

Inbrandgevoeligheid Score: 3
Er zijn uitgebreid allerlei issues besproken op het forum [3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up
\[3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up

Daar zijn de meningen wel wat verdeeld maar het gros had toch echt beter verwacht.
Lees, vraag en oordeel zelf maar nadat je evt. zelf ook het beeld heb bekeken bij de dealers.

Zie de prijzen omhoog gaan vanaf begin augustus... dat is m.i. echt te veel voor een 42" met deze kwaliteit.

Heb jij ook een LG 42LB730V Zwart?

Hele slechte review, of beschrijf je problemen duidelijk of maak helemaal geen review.
@Pandanl, sorry dat je niet te vreden bent maar

In juli, toen ik deze TV +- 1 week had hangen , als alternatief voor een LG 2012 type heb ik hier een korte review gegeven met + en - punten wat de lading zeker dekt.
Wat voor mij de reden was om het direct terug te sturen is de slechte beelkwaliteit, dat is toch duidelijk omschreven. DSE, instellingen niet goed en scherp te krijgen etc.

Voor lappen informatieve tekst verwees ik naar de "LG 2014 line up" draadje waar, als je op type nr. zoekt, genoeg extra op en aanmerkingen kan lezen.
Kort en bondige review m.i. met een verwijzing voor de lezers als ze echt meer willen weten over dit type maar dan ook in perspectief met andere bevindingen en meningen.
Dus als je jezelf wilt inlezen en een oordeel wilt vellen over dit type moet je echt even doorbijten ipv hapklare brokken te verwachten om dan vervolgens een oordeel te vellen op andermans bevindingen
Ik lees nl. ook tevreden gebruikers van dit type dus de meningen zijn verdeeld maar voor mij een reden om de TV van toen 800,- terug te sturen.

De prijs opmerking is nu inmiddels achterhaald dus kan je achter wegen laten.

Succes met je eigen review tzt als je een keuze hebt gemaakt, zal 'm graag willen lezen
grt Co2