Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9 Gaming Laser Mouse Review

Koen75 28 februari 2009, laatste update op 5 maart 2009, 1.391 views

Logitech G9 Gaming Laser Mouse

Pluspunten

• Gekregen uit RMA(hulde Logitech)
  • Gemaakt voor gamers
  • DPI instelbaar in 4 stappen
  • LED aanpasbaar(gewoon leuk)
  • Gewicht aan te passen
  • 1000 rapporten p/s
  • Keuze uit 2 behuizingen

Minpunten

• prijs(had ik geen last van)
  • Muis voelt klein(na gebruik G7)
  • Toch weer een snoer(wel sneller)

Ik heb de G9 gekregen door een RMA op mijn G7, die het eigenlijk altijd prima heeft gedaan en alleen problemen kreeg met klikken. Op zich vind ik het al een hele goede zaak van logitech dat ze dit zo netjes op hebben gelost(hulde)

Installeren van de setpoint software ging eerst wat moeizaam ivm driver problemen met vista 64 bit, na het verwijderen van alle setpoint software die mijn pc vervuilde, en het downloaden van de nieuwste versie, 5.1(alleen voor de G9) is het me toch gelukt en lijkt alles te werken.

Alles werkt naar behoren, het instellen van de DPI is even een uitzoekerij, proberen, veranderen, weer proberen veranderen, maar ik denk dat ik nu toch wel de beste voor mij werkende instellingen bepaald heb.
De knop op de muis om de dpi te veranderen vind ik wel iets ongemakkelijk zitten en ik moet steeds kijken waar ik moet klikken.

het mooie van de muis is het kunnen uitwisselen van de buitenkant, het kunnen verzwaren van de muis(voor liefhebbers, en de grote diversiteit aan functie die kunnen worden toegewezen aan de knoppen. Ook het opslaan van profielen in het geheugen van de muis lijkt me op zich wel handig, maar daar moet ik me nog in verdiepen.

Wat betreft het kunnen toevoegen van gewichten in de muis kan ik zeggen dat dit voor mij erg goed werkt, en dat ik de muis nu niet meer "lift".

De grote van de muis(of eigenlijk het klein zijn van de muis) is iets waar ik me in het begin wel een beetje zorgen over maakte, maar nu ik de muis 2 weken in gebruik heb merk ik dat ik actiever ban gaan zitten en dat het eigenlijk prima is zo, de grip is goed, en de muis beweegt heel soepel, mede door de pfte voetjes.

Heb jij ook een Logitech G9 Gaming Laser Mouse?

Ik moet nog het e.e.a. uitzoeken en proberen, zal later review uitbreiden/aanpassen.
merk je dat hij sneller is dan de G7?
Een snoer is nog altijd sneller als zonder dat is persoonlijk en geen negatieve eigenschap van het apparaat zelf ;)
Hey.. lekker een snoer!
Mijn muissnoer is me heilig, daar komt niemand aan :)

Ik blijf kabel gebruiken.
@bulkuh, jazeker merk je dat zeker als je met de speciale setpoint software het aantal rapporten op 1000 p/s zet, zo mooi soepel, echt geweldig, ook het instellen van de DPI gaat goed, eerst instellen in setpoint en in game gebruik je de knop op de muis om te schakelen, werkt feilloos. En ja, een snoer werkt echt sneller, had met mijn vorige muis een G7 soms last van muislag, niet altijd heel erg merkbaar , maar zeker in spannende situaties heel vervelend, dat is nu dus verleden tijd.
Persoonlijk iets vind ik, ik kijk ook altijd wel maar als je even voelt dan heb je ook wel door waar de 'plus' en 'min' zitten. ;)
Houd er rekening mee dat de toplaag na een tijdje los begint te komen, is een soort plastic film, je zult dus je logitech logo zien verschuiven :+

Heb je de 2de behuizing al eens geprobeerd en eventueel de extra gewichtjes gebruiken?
Dan voelt ie ook groter aan :)

[Reactie gewijzigd door Graviton12 op 28 februari 2009 18:29]

Als dat zo is dan lijkt dat wel een Logitech probleem, vooralsnog heb ik daar geen last van. De eerste G15 toetsenborden hadden dit euvel ook, maar werd in latere series opgelost. Ik moet wel zeggen dat ik de grip van de muis heel comfortabel vind.
De DPI is instelbaar in vijf stappen:

1 lichtje links,
2 links,
alledrie
2 rechts
1 rechts

Voordeel vind ik ook dat je kunt kiezen uit twee behuizingen (rubber achtig en hard kunststof)

Verder wel redelijke review
Nee hoor nog even gecheckt, maar het is:
1 lichtje links
2 links
alledrie
2 rechts

1 rechts zit er bij mij in ieder geval niet op, maar 4 settings vind ik ook wel genoeg, het zou kunnen dat je in setpoint nog een extra instelling kan doen, daar heb ik niet naar gekeken

Sorry iets te snel met reageren, setpoint geeft idd wel de mogelijkheid een 5de instelling te doen. En idd, de keuzemogelijkheid tussen 2 behuizingen is super. En in tegenstelling tot andere review waar gesproken word over het loszitten van de muis in de behuizing heb ik daar totaal geen last van(hoop niet dat dat nog gaat komen).

[Reactie gewijzigd door Koen75 op 5 maart 2009 14:14]