Noctua NH-C12P SE14 Review

-PassY- 19 juli 2014, 309 views

Noctua NH-C12P SE14

Goede prestaties voor een zeer goede prijs. Naar mijn mening de beste koeler voor mensen die geen tower model in hun kast kwijt kunnen.

Pluspunten

• Past prima in een iets kleinere kast. Installatie is erg makkelijk. Koelt erg goed.
  • meerdere opties voor fan speed.

Minpunten

• de kast moet open om de fan speed aan te passen dmv een adapter.
  • Kabel van de fan mag wel ietsjes korter
  • kleur van de fan kan een nadeel zijn als je een window hebt.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Prima prestaties voor een prima prijs. Wist 20graden onder load van mijn CPU te krijgen (van 95 naar 75 met een omgevings temp van 31). Had hiervoor nameljk de intel stock koeler. Dit is getest met Prime95 in SFP mode. Gebruikte processor is een i7 3770k @ 4.0ghz

Handleiding is uitstekend en zeer duidelijk waardoor de installatie erg makkelijk is. Al is het in kleine kasten lastig mikken om de heatsink boven de schroefdraden te krijgen. Tip: haal je moederboord uit de kast als je ruimte wilt, dan is dit ook geen probleem meer.

Heb jij ook een Noctua NH-C12P SE14?

je hebt redelijke veel graden winst geboekt met deze koeler.
heb je ook enig idee hoe de i7 3770k in verhouding staat tot een i7 6700k betreffende de warmte productie?
op dit moment nog niet. Maar sta wel op het punt om een nieuwe mobo + cpu + RAM te kopen eind dit jaar.

Maar je zou de TPD/output op de intel site kunnen vergelijken. Als deze redelijk het zelfde zijn, dan moet het prima werken. Al ga ik er vanuit dat een nieuwe I7 geen probleem is voor deze koeler.
de 6700k heeft een stuk hogere tdp.
ik kan alleen een vergelijking tussen een 4770k en een 6700k vinden. hierbij heeft de 6700k ook een hogere tdp dan de 4770k maar in de test is de 6700k wel weer koeler als beide cpu's overgeclocked zijn.

het zit heel raar in elkaar