Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Drakonia Black Review

Prince666 19 juli 2014, laatste update op 20 juli 2014, 366 views

Sharkoon Drakonia Black

Het is een prima product als je met de tekortkomingen kunt leven.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand.
  • Hoge DPI.
  • Veel knoppen.
  • Kabel mooi afgewerkt.
  • Niet duur.
  • Mooi.

Minpunten

• Geen UEFI Bios ondersteuning!
  • Werkt niet op een Steelseries 4HD muismat!
  • DPI is niet in kleine stappen instelbaar.
  • Profielen switchen kan alleen via software.
  • Snel vuil tussen rubberen ribbels bij duim- en pinksteun.

Had eerst een Sharkoon FireGlider besteld, maar daar kreeg ik al heel snel pijn in de pols van dus retour.
De Drakonia Black leek mij beter want die is iets lager en ik moet zeggen hij ligt echt super in mijn hand.
Er zitten meer dan genoeg knoppen op en de software doet wat die moet doen, maar dat ik de muis niet kan bedienen in de UEFI bios van mijn Asus P8Z68-V Pro moederbord is niet zo prettig.
Heb al een mail naar Sharkoon gestuurd en zij meldden me dat ze daarvan op de hoogte waren, maar dat er niets aan gedaan kon worden.
Prima, dan maar mijn oude optische muis aansluiten als ik iets in de bios moet veranderen.
Gisteren een Steelseries 4HD muismat besteld en wat blijkt, geen tracking dus niet te gebuiken met de Drakonia Black!
Al in al geen miskoop, maar heb al wel een beetje spijt van mijn aankopen.

Heb jij ook een Sharkoon Drakonia Black?

Beetje raar dat hij geen bios ondersteuning heeft, probeer eens een andere USB poort, want bij mij werkt het bij de gewone drakonia wel gewoon? (Ik heb ook een asus moederbord, een M5A99X R2.0)
Zoals ik al in de review vermeldde, is dit probleem bekend bij Sharkoon en kunnen zij er geen verandering in brengen.
In de Drakonia Black zit natuurlijk ook een andere laser dan in de gewone groene Drakonia.