Apple iPod Classic 160GB Zilver Review

motnamol 19 juli 2014, 374 views

Apple iPod Classic 160GB Zilver

Een te dure mp4 speler met weinig mogelijkheden.

Pluspunten

• De enorme hoeveelheid muziek die je er op kwijt kan is een enorm pluspunt. Dat staat als een paal boven water. Hij is ook mooi, ook een pluspuntje. Veel verder kom ik eigenlijk niet.

Minpunten

• Voor dit geld mag je toch iets meer verwachten. Een goede equalizer bijvoorbeeld of de mogelijkheid om naast WAV MP3 en andere duistere formaten ook FLAC af te kunnen spelen. Bijgeleverde koptelefoon is de oude versie.

Geluidskwaliteit Score: 3
Jaren geleden kreeg ik een Ipod 80 GB cadeau. Verrukt was ik ervan. Hij is vrij lang meegegaan. Nu jaren later geniet ik mobiel van muziek via mijn telefoon. Omdat deze uiteindelijk weinig opslag heeft besloot ik twee maanden geleden weer een Ipod aan te schaffen. De classic dan meteen maar, het vakantiegeld brandde in mijn zakken. Nu twee maanden later gaat ‘ie weer de deur uit. Het apparaat is in al die jaren op de coverflow en wat uiterlijke zaken na niets verbeterd. En dat valt mij wat tegen van Apple. Ik wist natuurlijk van de specificaties maar na enkele weken begon ik mij toch af te vragen waarom de duurste mp4 van de meest vooruitstrevende fabrikant zo weinig mogelijkheden bied. De equalizer is nog net zo primitief als acht jaar geleden. Een FM radio is teveel gevraagd. Waarom zijn er geen andere soorten muziekbestanden behalve mp3, 4, WAV en andere onbekende formaten? Waarom hebben alle recent uitgekomen Apple producten de smalle connector en deze Classic nog steeds de brede versie. De in-ear oordopjes dat erbij worden geleverd zijn bijna retro terwijl er een nieuwere en veel betere versie op de markt is. De Ear-Pods. (bijgesloten bij je Iphone b.v.) De geluidskwaliteit van de bijgeleverde oordopjes is ronduit slecht te noemen. Kortom; ik ben ontevreden over de Ipod classic die na jaren en jaren niet is gennoveerd en voor dat geld dus veel te duur is. De muziekspeler op mijn Samsung Galaxy in combinatie met de PowerAmp App geeft een veel prettigere muziek beleving en al helemaal voor wat betreft de equalizer.

Heb jij ook een Apple iPod Classic 160GB Zilver?