Specificaties 13,3" (2560x1440), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire S7 392-74508G25tws Review

Niemand_Anders 18 juli 2014, laatste update op 18 juli 2014, 232 views

Acer Aspire S7 392-74508G25tws

Waarom staat de resolutie bij zowel de plus als minpunten? Het schem van de ultrabook is 13" en de resolutie van 2560x1440 op basis van de klassieke Windows desktop is simpelweg te hoog. Als developer ben ik eigenlijk ook altijd aan het vechten met het toetsenbord..

Pluspunten

• Hoge resolutie 1440p
  • Krachtige processor
  • 256GB SSD
  • Snelle opstarttijd (< 5 seconden)

Minpunten

• Hoge resolutie 1440p
  • frontcamera (ik vermoed 1 MP)

Ik heb de ultrabook nu een week. Hij is lekker licht, maar heeft toch een zeer stevige behuizing. Iets wat natuurlijk erg belangrijk is voor een laptop welke dichtgeklapt nog geen 15mm dik is..

Ik werk echter zeer zelden 'kaal' met deze ultrabook. Eigenlijk alleen onderweg of als ik ergens op visite ben. Zowel thuis als op kantoor sluit in een normaal toetsenbord en muis aan en tevens een 27" monitor zodat de hoge resolutie van 2560x1440 beter tot zijn recht komt. De 1440p resolutie op een 13" scherm is gewoon te hoog. Je hebt bijna een vergrootglas nodig om te zien wat je aan het doen bent..

Als developer maak ik veel gebruik van het toetsenbord en dan uitzonderlijk veel van de speciale toetsen zoals functietoetsen, home,end en delete. Echter deze moet ik via de Fn toets benaderen en dat zorgt eigenlijk voor veel vertraging. Echter het typen van deze review op de ultrabook gaat echter prima.

Designers en programmeurs zullen ook minder te spreken zijn over het touchpad en natuurlijk het ontbreken van de middelste muisknop in de browser, Zaken welke je normaal als vanzelfsprekend vind, mis je enorm op een ultrabook.

Echter ik combinatie met een los toetsenbord, muis en monitor is het een zeer goede en snelle desktop vervangen. De prijs van de ultrabook is stevig, maar je krijgt er dan ook een hoop voor terug.

Echter een laptop van bijna 1600 euro verdient echter wel een veel betere camera. Laat hem dan gewoon weg Acer! Maar waarschijnlijk eist Intel een camera op ultrabooks, dus heeft Acer vermodelijk de 1,3MP camera uit mijn 2005 Samsung clamshell telefoon gesloopt en in deze ultrabook geplaatst..

Echter had ik graag gezien dat ik de ultrabook dicht zou kunnen klappen als er een tweede monitor op aangesloten is, zonder dat deze in de slaapstand gaat. . Nu leg ik altijd de beschermhoes tussen het toetsenbord en het scherm zodat deze niet te ver dicht klapt en vervolgens in slaapstand gaat.

Heb jij ook een Acer Aspire S7 392-74508G25tws?