Mushkin 998679 Review

Edgar164 18 februari 2009, laatste update op 18 februari 2009, 852 views

Mushkin 998679

Pluspunten

• Overclockbaarheid!
  • Hun koeling systeem
  • Mooie timings voor 1600Mhz RAM
  • Mooie kistje waarin je het krijgt

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Ik zag dit geheugen bij Salland Automatisering in de aanbieding staan. En ik dacht, hé dat is wel een hele goede prijs :)

Het betreft dus Mushkin XP3-12800 (1600MHz met timings van 7-8-7-20). De XP3-Series is hun 'high-end' segment. De nieuwe luxere geheugensetjes van Mushkin krijg je voortaan niet in een verpakking maar in een houten kistje. Een goede indruk achterlaten begint op die meteen al voordat je de modules in gebruik neemt. Indien je het geheugen alleen voor bijvoorbeeld een overclocksetup gebruikt dan kan je ze veilig hier in terug opbergen. ;)

Specificaties

Dit XP3-12800 werkt op 1600MHz met 7-8-7-20 timings. Er zit standaard een heatsink op, meer informatie lees je zometeen!

Featureset

Zoals ik al zei krijg je er standaard een mooie heatsink bij. En dankzij de zwarte laklaag en de nieuwe enhanced 'Vapor Chamber' Interface zien de geheugenreepjes er ook nog eens mooi uit! De hoogte van de heatsink is ongeveer 1cm hoger dan het reepje zelf, geen probleem dus voor cpu koelers.
Wat is die 'Vapor Chamber' interface dan precies? Nou kijk:
in de heatsink is een bepaalde ruimte met vloeibare koelmassa die een extreem lage kooktemperatuur heeft. Door de hitte zal de vloeistof verdampen, opstijgen en vervolgens afkoelen tegen de heatsink, verdampen en weer terug van voor af aan beginnen.

Stabiliteit

Op de standaard snelheden en timings is dit geheugen súper stabiel en kan met gemak een 24 uur bench van Prime95 doen zonder fouten. (Much RAM tested).

Overclockbaarheid

Super, gewoon super! Door hun speciale koel systeem is warmte in ieder geval geen probleem meer :)
In combinatie met mijn Rampage II Extreme is dit hét geheugen vind ik. Het laat zich zo makkelijk overclocken, 1800MHz haal je makkelijk als je de timings iets soepeler zet. (Cas latency 8).

Op het papiertje dat in het doosje staat ook het volgende:
- 100% Mainboard Tested. (Niet echt interessant, dit is elk geheugen wel.)
- 10 Years Warranty. (Vast niet hele goede voorwaarden omdat het geheugen is, maar wie weet.)
- Guaranteed Overclocking Potential. (Kijk daar heb je het al, zelfs de fabrikant vind het goed overclock geheugen :)
En verder staat erop: Handselected Chips.

Voor het geld dat ik ervoor heb betaald, SUPER GOEDKOOP natuurlijk. 3x 2GB Dominator 1600MHz kost meer en heeft mindere timings.

Inclusief foto's voor jullie! Mijn eerste review trouwens! :)

Heb jij ook een Mushkin 998679?

Bedankt voor je review, ik zag ze ook bij Salland staan en wou ze ook meteen bestellen.
Ik besloot toch maar even wat te Googlen en kwam zo ook snel achter je review ;)
Jouw positieve ervaring heeft voor mij in ieder geval de doorslag gegeven! 8-)