Specificaties 4,95" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5 16GB Zwart Review

wes95Newbie 17 juli 2014, laatste update op 17 juli 2014, 357 views

LG Nexus 5 16GB Zwart

Geweldige mobiel voor allerdaags gebruik en ook voor gaming! Echt waar voor je geld en een absoluut voordeel: 'kale' Android!

Pluspunten

• Fijn in de hand
  • Mooi scherm
  • 16 GB is voor mij meer dan genoeg
  • Zeer snel
  • Batterij is 1 of 1,5 dag
  • Kale Android, simpele software

Minpunten

• Soms doet batterij raar
  • Camera, focust af en toe slecht
  • Geluid

Ik had eerst een Galaxy S2 en ben nu overgestapt op deze razendsnelle mobiel. Ik werk dagelijks met mijn mobiel voor zoals mailen, gamen, whatsappen en social media. Ik heb lang gewacht en uitgesteld om een nieuwe mobiel te gaan kopen en heb daardoor spijt dat ik in het einde van het jaar niet heb geprofiteerd van de BTW-korting van de Media Markt.

Maar sinds kort (juni) heb ik hem eindelijk in mijn handen. Na een anderhalve maand met de mobiel gewerkt te hebben ben ik reuze tevreden met mijn mobiel. Ik heb niets te klagen behalve de kleine 'minpunten' die ik heb aangegeven. Een keer was mijn batterij opeens heel snel leeg en voor een beter resultaat met de camera moet je soms focussen door met je vingers op het scherm te tikken. Het geluid is niet super hard, maar goed genoeg. Je moet erop letten dat als je horizontaal filmpjes zit te kijken je hand niet het geluid uit de speakers hindert, maar ik vind het niet zo erg. Alles is verder helemaal naar wens! En door de Nova Launcher die ik heb ge´nstalleerd van de Play Store kan ik van alles customizen.

Ik heb een hoesje erop en een screen protector die goed hun werk doen, zodat ik zonder enige zorgen mijn mobiel kan laten vallen. Ik kan alleen over de behuizing zeggen dat het fijn in de hand is. De achterkant vind ik zeer fijn voelen in de hand. Verder heb ik weinig problemen gehad met de functionaliteiten zoals GPS, Bluetooth en WiFi. Soms duurt het wat langer wanneer ik vliegtuigstand uit zet en weer bereik probeer te krijgen in vergelijk met mijn S2, maar dat is een kleine last die ik kan overzien ;). Het duurt nooit langer dan 1 minuut in ieder geval.

Ik zou iedereen de Nexus 5 aanraden, zeker omdat bij mijn Samsung en ook bij andere Android toestellen er veel fratsen op staan die ik niet kan verwijderen (ik ben ook geen voorstander van rooten), dus is de Nexus 5 helemaal prima voor mij!

Heb jij ook een LG Nexus 5 16GB Zwart?