Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-32W705B Zwart Review

Bruin Poeper 17 juli 2014, laatste update op 20 mei 2015, 8.402 views

Sony KDL-32W705B Zwart

Ondanks de kritiekpunten een heel goede tv. Als je ook na de koop toch niet liever dat andere merk had... dan is er toch geen betere! Jammer van de Cookies op Tweakers...

Pluspunten

• Mooi design.
  • Technisch een alleskunner.
  • Kan zonder CAMmodule of kaart FTA satelliet en digitenne ontvangen.
  • Beeld van 32 inch voelt best groot.
  • Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
  • Geluid (spraak!) is eigenlijk verrassend goed.
  • Ik kan niets zeggen over Ghosting Pixeldefecten of Inbrandgevoeligheid; er zijn geen bijzonderheden opgevallen.

Minpunten

• Losse voeding kan lastig zijn bij stopcontact. Kwetsbare pin?
  • Beeld onder een hoek iets minder mooi dan de gewekte winkelindruk.
  • Geluid moet onder het toestel vandaan komen.

Geachte lezer,

Fijn dat jullie mijn review zo hoog gewaardeerd hebben. Het was zo'n beet je de meest gelezen en hoogst gewaardeerde 32 inch TV review. Er wordt hier weinig over dit formaat geschreven.
Deze review is nu door de eigenaar verwijderd uit Protest tegen het Cookiebeleid van Tweakers.net

Heb jij ook een Sony KDL-32W705B Zwart?

Is deze televisie echt zo dik als dat hij word afgebeeld op sommige foto's of valt dit in werkelijkheid mee?
Je hebt geluk dat ik je nu kan antwoorden. Tweakers had me vanwege(?) deze toch o zo impopulair mooie review een half jaar gebant....

Hij is rondom ca 15mm dik. Maar achterop is de onderste helft 45mm extra dik.
Of dat mee of tegen valt moet je zelf uitmaken.
Ik vind hem/haar wel mooi slank ogen. :)
De meeste pluggen steken niet uit: die wijzen opzij of liggen verdiept.
Maar bv cinch, scart en RJ11(internet) wijzen naar achter en die pluggen steken een beetje uit als je ze gaat gebruiken.

Er zit overigens een ophangsetje meegeleverd om hem aan de muur te hangen.

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 26 maart 2015 01:21]

@Lies92
Ik heb mijn USB stick nog niet zo intensief gebruikt dat een eventuele beperking tot 20 titels aan het licht is gekomen.

Voordat ik mijn USBopslag kon gebruiken moest Sony die eerst "formateren". Dat is duidelijk bedoeld om auteursrechten te beschermen. Wat via deze TVontvanger binnenkomt kan ik opnemen en ook weer afspelen.
Waarschijnlijk is dat de reden dat je oude verzameling niet zo maar geslikt wordt, want die was niet door je SonyTV geformateert.
Ik vermoed dat elke nieuwe TV (ook Philips) tegen je oude niet 'gelegaliseerde' verzameling sputtert.

Overigens heb ik weinig ervaring met het aanleggen en overdragen van videoverzamelingen. Ik kan ik me best voorstellen dat het een leuke sport is om coderingsbarrieres proberen te omzeilen. Wellicht zijn er anderen die hier meer over kunnen zeggen.
Sony helpdesk (020 658 18 88) misschien?

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 30 september 2014 18:59]

Bedankt voor de review! Deze TV heeft dus FastScan ondersteuning, zodat alle zenders in de CanalDigitaal volgorde komen te staan?
@koenveelenturf. kHad je vraag niet gezien, vandaar late reactie. Ik weet niet precies wat fastscan is (min vorige tv was va 1999). Deze KDL-32W705B werd aangeprezen als NL model (bij Redcoon), en het lijkt er op dat ie zich houdt aan de HD en SD lijsten van Canaldigitaal en ook die van Digitenne.

Je kan scannen op:

-1.Aards (dat is de gebruikelijke coax-ingang), en vervolgens scant hij automatisch wat er op aangesloten is:
1a. Cable, niet getest (ik heb geen ziggo/upc) of
1b.. Digitenne als je er een sprietje op aansluit. Ik gebruik gewoon een coax waarvan de mantel laatste 40 cm is verwijderd. De spriet wijst hier recht omhoog en minimaal 30 cm vanaf de muur, hij moet zeg maar voldoende vrije lucht om zich heen hebben. Meestal haal ik zo 100% kwaliteit en 85% sterkte. Maar soms is het minder. Als ze allebei boven 40% zitten werkt het al goed.
Resultaat is NL1 op 1, NL2 op 2, NL3 op3, omroepbrabant op 22. De rest is gecodeerd.
Omschakelen van radio/tv op de afstandsbediening brengt je direct naar Radio1..6 op 101..106, OmroepBrabant op 117, FunX op 118. De rest is gecodeerd.

-2.Automatische satellietafstemming. Vaste antenne of DiSEqC.
2a. Voorkeursatelliet. (Dit "blijkt" canaldigitaal). Ik heb tripleLNB, hij scant dan ineens Astra1(19.2), Astra3(23.5), Astra2(28.2) en Hotbird op 13 slaat hij over omdat ik die niet heb.
>2a-HDlijst
>2a-SDlijst
2b. Algemene satelliet. Om alle kanalen van een satelliet te scannen, zonder CanalDigitaal voorkeuren.
>2b1. Sat1 aan/uit
>2b2. Sat2 aan/uit
>2b3. Sat3 aan/uit
>2b4. Sat4 aan/uit

Met de Digital/Analog knop op de afstandsbediening schakel je tussen de beide sgnaalingangen 1(=aards/cable) en 2(=satelliet). Nogmaals drukken selecteert (indien ingescand) de 3(=Algemene satelliet). Als ik bij een algemene scan Sat1, Sat2 en Sat3 aan zet gebeurt 3x dezelfde scan die steeds "Astra1" heet maar wel met 3x 1428 services. Kennelijk noemt hij alles wat op 1 tripleLNB (satellietkabel) zit een "Sat"(dus Astra1, 2 en 3 gecombineerd).
Het is me (nog) niet gelukt om elke Astra apart te selecteren. Maar misschien kan dat ook helemaal niet. Zou het kunnen dat met Sat1, Sat2, Sat3 en Sat4 de bronnen van een diseqc switch worden bedoeld - de tripleLNB wordt dan als 1 "bron" beschouwd?

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 27 juli 2014 14:57]

ik heb eerst de 42 inch versie aangeschaft na lang beraad met mijzelf en vele vergelijkingen op het internet. na de aanschaf heb ik hem in de woonkamer geplaats en het is een plaatje, weining plastic veel aluminium en chrome. zelfs als hij uitstaat kijk ik er graag naar, maar goed het gaat om de beeldweergave en het gebruik. ik heb er een home cinema systeem van sony bij besteld en het werkt top samen, prachtich beeld. 200hertz, dus geen belachelijke bij verzonnen beelden, heel natuurlijk. onlangs de playstation 4 aangeschaft en deze verbonden met de televisie en het home cinema systeem en het feest is compleet. op het moment dat ik de playstation aanzet gaan de overige apperaten automatisch aan en vertonen allen dezelfde zachte led verlichting, inclusief mijn sony telefoon.

ik ben er wild van en gebruik de tv nu bijna een jaar. wat een topper

het enige minpuntje voor mij is dat de software en de afstandbediening verder ontwikkeld moeten worden voor meer gebuiksgemak en snelheid, verder geen klachten en heb ik inmiddels de 32 inch in mijn slaapkamer hangen O-)
Paar vragen, nu reviews op het internet nog vrij schaars zijn.

1. Hoe bevalt de tv gids functionaliteit, werkt dat een beetje soepel?
2. Hoe zit het met de algemene snelheid van de menu's. Is hier makkelijk door heen te bladeren of laat de responstijd wat te wensen over?
3. Hoe snel start de tv op (koude start).

Alvast bedankt voor je reactie.
Voor de duidelijkheid: Mijn Sony krijgt op 3 manieren signaal. 1) satelliet met tripleLNB, 2) DVB-T zender Loonopzand en 3) bedraad internet.
Voor de tv gids ("guide" knop) ben ik volgens mij afhankelijk van de info die door satelliet of aardse zender meegestuurd wordt. Sommige zenders, zoals CNN, BBCworldnews geven "Geen gebeurtenis informatie". Als die er wel is is kan je keurig en vlot zien wat er de komende uren op het programma staat.
Zodra je een internet aansluiting hebt is er bij veel zenders (Duits, Engels) van alles extra onder de Rode :o knop. Vorige uitzendingen, starten bij het begin als je halverwege binnen valt, etcetera: het is alsof zo'n zender zelf een heleboel "sub"-kanalen heeft.
De NOS had tot twee week geleden ook nog zoiets met hbbtv, maar dat is voorbij!
Het heet nu NPO.nl en samen met RTL hebben ze er een betaal tv-pakketje van gemaakt voor je mobiel of computer. Vreselijk zielig dat ze perse geld willen hebben voor zulke waardeloze tv progaramma's. Mijn Sony (of welke TV dan ook, denk ik) kan NPO niet ontvangen. Maar gelukkig ik spreek mijn talen... NPO zal mijns inziens niet lang leven.

De algemene snelheid van de menu's is prima. Maar denk erom dat er wel veel submenu's zijn. Deze TV heeft soms meer mogelijkheden dan me lief is, zodat het gebruiksgemak er door gehinderd wordt. Less is better!
Met verloop van tijd leer je waar je moet wezen, maar als je over een jaar opnieuw iets wil instellen ben je dat natuurlijk vergeten.

Er is bij starten onmiddellijk de laatste gekozen zender. Ik heb direct keuze uit 2, namelijk die van satelliet (DVB-S/S2) of die van antenne DVB-T. Op de achtergrond doet ie een soort herstart die ca 40 sec duurt. Tot zo lang moet je wachten voordat een nieuw gekozen zender kan verschijnen.

De ingebouwde tuners in deze TV vind ik van groot voordeel. Ik nam onlangs de TV onder mijn arm naar zolder om met speciale antennes te experimenteren. Geen 'hulp'-kastjes meer. Gewoon stroomstekker en antennekabel er in en afstemmen maar!
In een poging vanuit Tilburg gratis Belgie te ontvangen op 55km afstand (zender Schoten bij Antwerpen 506Mhz, vertcaal) heb ik de "Nice, near optimum" antenne gebouwd uit Table 6. Geschaald met 144/506. http://www.sm5bsz.com/antennas/cpudes01.htm
Gemaakt van fietsspaken op electraPVCbuis met bijpassende zadels.

Hiermee geen succes uit Belgie helaas, maar wel ontvangst Rijnmond tv.
Een 2 of 4 (parallel) stacked yagi kan nog wat meer. Was succesvol in EME(EarthMoonEarth) communicatie. Maar mijn hoop is wel danig geslonken...
Deze (6m lang!) was schitterend, maar ook niet zo succesvol :'( https://www.youtube.com/watch?v=cxjT9GRnNMw

Binnenkort ga ik een nieuwe USB-stick kopen om op te nemen. Sony wil dat hij minstens 32GB groot is, dat is voldoende voor 5 a 6 uur HD-kwaliteit naar k heb begrepen.

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 19 augustus 2014 12:50]

Wij hebben gisteren deze tv gekocht maar het lukt niet om vanaf USB (een flinke, 2 TB) te kijken. Hier staan uiteraard flink wat programma's op maar zeer onoverzichtelijk komen slechts de eerste 20 (van de honderden afleveringen) op het scherm. Als ik verder wel 'scrollen' zegt de tv dat de mediaspeler niet reageert.
Toen maar de aflevering die we wilde zien op een klein stickje gekopieerd en dat lukte wel. Helaas, toen kwam melding dat het audioformaat niet herkent werd. Einde oefening met de Sony.

Terwijl mijn 5 jaar oude Philips tv'tje helemaal geen problemen hiermee heeft. Niet met de grootte van de USB of het geluid. De kleine tv maar voor deze nieuwe Sony gezet en we konden eindelijk kijken! Dit was niet de bedoeling ;-)

Het gebruiksgemak laat wat te wensen over dus misschien moet ik ergens een instelling wijzigen? Het kan toch niet waar zijn dat de wat oudere Philips geen problemen heeft met de USB (en geluid) en deze spiksplinternieuwe Sony wel! Kun je me op weg helpen?