Samsung Syncmaster 245B Zwart Review

kornelisjann 16 juli 2014, laatste update op 16 juli 2014, 152 views

Samsung Syncmaster 245B Zwart

Over het algemeen wel een goede monitor, zeer fijn om mee te gamen. Een aanrader, tenzij je van plan bent portrait mode te gebruiken.

Pluspunten

• Ziet er strak uit
  • Tevreden over knopjes (layout/push)
  • Menu HUD verplaatsbaar
  • Zeer goede horizontale kijkhoek
  • VGA aansluiting
  • Goed draaibaar standaard
  • Komt met standaardslot-pin
  • Uiteraard 8:5 WUXGA
  • Geen overbodige functies (zoals USB/audio/kaarlezer etc.)

Minpunten

• Monitor wobbelt enigszins mee tenzij je een stevig bureau hebt
  • Geen HDMI aansluiting
  • Over het algemeen weinig aansluitingen
  • Vereist aanpassing aan standaard om portrait mode te bewerkstelligen
  • Erbarmelijke verticale kijkhoek (portrait mode)
  • Brightness is niet zo ver reikend als ik had gehoopt

Eerste impressie
Ziet er strak uit, beter dan die "wannabe moderne" HP schermen die je tegenwoordig op de markt ziet verschijnen. De kleur van de bezel stoor je niet aan, en het LEDje is ook niet al te fel. Standaard en monitor zelf zijn een beetje aan de grote/dikke kant, niet zo handig om aan de muur te hangen.

Bij nader inspectie
Geen HDMI, dat viel me wel wat tegen, al is dit niet zo erg. Niet elke monitor heeft een HDMI poort aangezien DVI al voldoende moet zijn. Aan de andere kant is er wel een VGA aansluiting, al gaan we een tijdperk in waar we dat minder vaak tegen zullen komen.
Het menutje van het scherm is ook best fijn, responsief en doet wat het moet doen.

Gebruik
Ik durf niks te zeggen over het de timbres aangezien ik geen expert ben op het gebied van kleuren/grafische toepassingen, maar voor wat betreft gaming is deze monitor wel aanzienlijk beter ten opzichte van mijn oudere HP monitor van circa dezelfde grootte en bouwjaar.
De standaard is groot en cirkelvormig, en de monitor zit er vrij stabiel op vermits je geen wankel IKEA-bureau hebt. Verder komt er een pin mee die je aan de achterkant van de standaard erin kan doen zodat de monitor gefixeerd blijft op een enkele hoogte, en da's meteen de laagste en de hoogste stand.
En nu iets opmerkelijks. De standaard accepteert wel portrait mode, maar hiervoor moet men eerst de monitor van de standaard halen (ontdoen van 4 VESA schroeven achterkant) en vervolgens een enkele schroef van de standaard halen, wil men portrait mode bewerkstelligen. Na de monitor weer erop hebben geinstalleerd, en het daadwerkelijk gebruik maken van deze verticale stand zat ik verbijsterd te kijken naar het scherm. Op een flagrante manier merkte ik op dat de verticale kijkhoek van deze monitor zo erbarmelijk is dat ik vastbesloten ben deze verticale stand nooit meer toe te passen.

Goede monitor voor in het hoekje van je bureau, maar ik zou hem afraden als je hem wilt gebruiken voor een multi-vertical installatie.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 245B Zwart?