Brother MFC-J4610DW Review

Azbest 16 juli 2014, 1.377 views

Brother MFC-J4610DW

Ik heb deze printer aangeschaft vanwege de Linux ondersteuning, het blijft echter altijd een gok. Brother stelde gelukkig niet teleur en heeft echt aandacht besteed aan de drivers.

Pluspunten

• Degelijke kwaliteit
  • Veel opties
  • Lekker vlot
  • Goede Linux ondersteuning (scanner werkt ook draadloos)

Minpunten

• Lade moet uitgeschoven zijn tijdens het printen
  • Installatie is minder geschikt voor de leek

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik heb deze printer aangeschaft vanwege de Linux ondersteuning, het blijft echter altijd een gok. Brother stelde gelukkig niet teleur en heeft echt aandacht besteed aan de Linux drivers, je hoeft enkel een script te downloaden en de rest wijst zich vanzelf. Zelfs het scannen functioneerde vlekkeloos via wifi, wat voor mij boven verwachting was.

Redhat en Debian gebaseerde distributies functioneren het best, voor andere distributies heb je wat meer geduld nodig, maar uiteindelijk is ook op andere distro's de printer functioneel te krijgen.

De Android app functioneerde ook prima, geen bloatware en voldoende mogelijkheden.

Heb jij ook een Brother MFC-J4610DW?

Ik heb ervaring met twee andere printers uit deze serie (de MFC-J4510DW gehad en nu de MFC-J6920DW in gebruik). De lade hoeft bij die modellen niet uitgeschoven te zijn om te printen, lijkt me sterk dat dat bij deze wel moet.

De MFC-J4510DW kan ook A3 printen (bij handmatige invoer) maar niet A3 scannen. De MFC-J6920DW kan ook A3 scannen en zelfs dubbelzijdig scannen via de ADF-unit en heeft een tweede papierlade.

Alle genoemde modellen hebben USB en Ethernet en hoef je niet opnieuw in te stellen als je wil wisselen van aansluiting. Kwestie van stekkertjes verwisselen.
Wat de lade betreft, klopt in principe, maar dan vallen je printjes op de grond ;)
Voor het dubbelzijdig printen moet de lade sowieso uitgschoven zijn.
ik hab een 8 ga niet alles veranderen voor de die MFC-J4510DW best een ander zoeken altijd draat loos
LOL Als je je printer op het randje van de tafel zet, vallen de printjes op de grond, ja. ;( Maar dat is dan bij de helft van alle printers. Als je m wat verder op tafel zet vallen ze dus op de tafel.

Maar serieus; Probeer eens een dubbelzijdig printje zonder het laatje uit te klappen. Je zal zien dat hij het printje vasthoud, terugtrekt en de ommezijde print. Zelfs als hij op de rand van de tafel staat! :) Voordat ze op de grond vallen ;)