TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router Review

geert_schrijver 15 juli 2014, laatste update op 19 augustus 2014, 1.226 views

TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router

Update: 2 exemplaren getest, dezelfde problemen met beide exemplaren: Internet -met name draadloos- valt elke 1-2 dagen uit. Heb geprobeerd een ander kanaal te kiezen (inssider gebruikt), maar ook dat biedt geen soelaas. Tal van andere zaken geprobeerd en uitgebreid geschakeld met de (internationale) helpdesk. Niets helpt. Conclusie: Waardeloos apparaat.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie

Minpunten

• Verbindingsproblemen
  • Handmatig resetten na wijzigingen in instellingen
  • Doet niet wat een router moet doen; een betrouwbare internetverbinding maken!

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Update 21-07-14:
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe Archer C2 ontvangen van 4launch (overigens uitstekende service!). Ik heb precies dezelfde problemen als met de eerste C2:

Installatie verloopt probleemloos, en apparaat is eenvoudig in te stellen. Daarna beginnen de problemen. De volgende ochtend kon mijn Ipad niet verbinden met het 5GHz netwerk en mijn telefoons niet met het 2.4GHz netwerk. Netwerken waren wel zichtbaar, maar verbinden ermee was onmogelijk. Internet via LAN was nog wel aanwezig, maar het was niet mogelijk om de router te benaderen om de instellingen aan te passen. Resetten helpt dan, maar na verloop van tijd beginnen de problemen gewoon weer.

Het kan zijn dat ik wat verkeerd heb ingesteld, maar aangezien mijn "oude" Linksys router (E1000) geen enkel probleem geeft en gewoon stabiel loopt, heb ik toch het idee dat het aan het apparaat ligt. Dit gekoppeld aan de reactie van Dion_b ( "Toevallig zit ik vandaag in een workshop over WiFi device design recommendations, en de Archer C2 is voorbijgekomen als beste voorbeeld van hoe het niet moet van afgelopen jaren") doet mij toch geloven dat het aan het apparaat ligt.

Update 19-08-2014: Ik heb sinds een week een Archer C7, deze heb ik met meerprijs tov de Archer C2 gekocht. Installatie verliep hetzelfde als de C2, maar met de C7 heb ik geen problemen. De enige mogelijke conclusie is wat mij betreft dat het echt aan het apparaat ligt! Ik raad deze dan ook ten sterkste af!

Heb jij ook een TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router?

Had ik ook last van. TP-Link kon het niet verhelen. Heb hem teruggestuurd. Gebruik weer mijn TP-Link TL-WR1043ND. Deze werkt wel goed!
Ik heb deze nu ook een tijdje (in combinatie met Ziggo) en heb geen problemen.