JBL Charge Grijs

Niet beschikbaar
Specificaties Stereo met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

JBL Charge Grijs Review

gnodde 14 juli 2014, laatste update op 15 juli 2014, 827 views

JBL Charge Grijs

Ik had er, toen ik op zoek ging naar een bluetooth speaker, geen al te hoge verwachtingen van, maar deze JBL Charge verbaasde mij door z'n prima geluidskwaliteit, incl. de bassen (al moet je geen "subwoofer-bassen" verwachten) en robuuste bouw.

Pluspunten

• Volledig pakket: speaker, tasje, lader.
  • Voelt robuust aan.
  • Veel beter geluid dan je zou verwachten van dit formaat speakertjes.
  • Ruim vermogen (2x 5W).
  • Ook te gebruiken als lader voor bv. een GSM, af, bij alleen gebruik als speaker: lange accuduur (> 10uur).
  • Zeer eenvoudige bediening.
  • Bluetooth en Aux ingang.

Minpunten

• Geen aux-kabel meegeleverd.
  • Geen ruimte voor de lader in het tasje.
  • Hoewel ik het hem helemaal waard vind, is de prijs niet echt laag.

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 4
Ik werk als verpleegkundige in de nachtdienst vaak alleen, en heb tijdens mijn werk vaak een muziekje "draaien". Ik was echter niet tevreden met de geluidskwaliteit van m'n Sony Xperia Z, m'n Samsung Tab 2 en/of m'n laptop. Dus ging ik op zoek naar een handzaam (bluetooth) speakertje.
Na eerst even op internet geneusd te hebben naar wat er zo al niet te verkrijgen was, ben ik naar de Mediamarkt gestapt: je kunt een speaker nu eenmaal niet kopen zonder hem eerst gezien, gehoord en gevoeld te hebben. De Mediamarkt had een redelijk assortiment bluetooth speakers, waarvan direct de helft al afviel vanwege het formaat en/of de prijs.
Uiteindelijk bleven enkele producten van Philips en JBL over, waarbij JBL het won vanwege de prijs/kwaliteit-verhouding. En van JBL had ik toen nog de keus tussen de Pulse, de Charge en de Flip.
De Pulse is de duurste, en heeft LED verlichting voor een "licht-show", die voor mij totaal overbodig is. Het geluid (vooral de bas) was van de drie het beste.
De Flip is de goedkoopste, en de geluidskwaliteit is ook het minst van deze drie. Bovendien voelt hij niet zo degelijk aan als de Charge (wat wellicht komt door het gewicht van de grotere accu van de Charge). Daarom viel deze ook al snel af.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Charge, omdat het prijsverschil tussen de Charge en de Pulse het verschil in geluidskwaliteit niet rechtvaardigde. Bovendien heeft de Charge ook de mogelijheid om gebruikt te worden als back-up lader voor m'n GSM of tablet. Wel heb ik de Logitech UE Mobile Boombox er nog even mee vergeleken (die minder dan de helft kost), maar zowel de geluids- als de bouwkwaliteit van de JBL is zoveel beter, dat de keuze snel gemaakt was.

De Charge wordt geleverd in een luxe doos, waarin, naast de speaker, ook een lader + laadkabel en een neopreen tasje voor de speaker zit (en natuurlijk de gebruiksaanwijzing en "veiligheidsvoorschriften"). Jammer genoeg past de lader niet ook in het tasje.
Bij het eerste gebruik thuis was ik (weer) verbaasd over de geluidskwaliteit, ook bij hoog volume. De eerste opmerking van mijn vrouw tijdens het uitproberen was: "Kan het ook wat zachter?".
Ik gebruik de Charge nu een dikke week, en ben er (nog steeds) zeer tevreden over. Wat mij betreft is hij het geld (€ 129,=) meer dan waard!

Heb jij ook een JBL Charge Grijs?