Apple iPhone 5s 16GB Grijs Review

mzwagemakers 14 juli 2014, 932 views

Apple iPhone 5s 16GB Grijs

De Iphone is zeker niet het goedkoopste toestel maar qua kwaliteit en eenvoud hebben ze het goed voor elkaar bij Apple. Ook het OS werkt prima en tot heden geen vastlopers gehad. De overstap van Android naar Apple is goed bevallen!

Pluspunten

• Ontwerp
  • Eenvoud bediening
  • Touch ID
  • Aanbod App store
  • Batterij duur

Minpunten

• Aparte aansluiting
  • Druk scherm qua iconen

Onlangs ben ik over gestapt van een Android telefoon naar de Apple Iphone. Lang was ik nog niet echt overtuigd van de Iphone.

De keuzes:
Ik was op zoek naar een high end toestel.
De keuze voor mij bestond uit:
  • Iphone
  • HTC One
  • Samsung S5
  • Nokia Lumia 925
Wat waren de voor- en nadelen van deze toestellen voor mijn keuze?
De Windows phones hebben nog steeds als nadeel een beperkt aanbod te hebben in de App store. Hierdoor zouden een aantal door mij gebruikte apps niet meer beschikbaar zij.
Bij Android had ik steeds meer last van slecht door ontwikkelde apps en steeds vaker vastlopers (kan ook aan mijn vorige toestel liggen). Tevens vind ik de huidige androids alleen maar groter en groter worden. Wil je een compact toestel, dan ben je genoodzaakt in te leveren op preformance van het toestel.
Iphone is jammer genoeg ook niet in alles heilig. Als je geen andere Apple producten hebt/gebruikt, dan is de integratie met andere producten lastiger. Gelukkig zijn er genoeg cloud applicaties en opslag voor handen om je bestanden makkelijk uit te wisselen.
Wat zeker wel aansprak was dat het toestel kleiner in formaat is. Sommige vinden dat een nadeel maar ik vind het prettig. Voor andere zaken gebruik ik toch mijn tablet en de telefoon gebruik ik als communicatie middel voor mail, whatsapp, FB e.d.

Ik heb hem nu een maand in gebruik en de overstap van Android naar Apple is goed bevallen. De apps werken vlekkeloos en de batterijduur is zeer goed te noemen.
Ook de integratie met mijn navigatiesysteem in de auto is zeer goed.
Het grootste nadeel vind ik alleen alle iconen op het scherm. Ja, je kunt deze groeperen door ze in folders te zetten maar toch blijf ik het een vrij druk scherm vinden. Dit punt vond ik bij de androids toch iets praktischer. Apps die je vaak gebruikt kun je op het startscherm zetten en de overige staan in de app lijst. Het is jammer dat dit niet in de Iphone zit.
Qua bediening viel de overstap ook zeker mee. De werking is eenvoudig (in sommige zaken eenvoudiger) en ik maak zelfs graag gebruik van Siri. Nu nog een keer een NL versie hiervan en het werkt helemaal super!
Wat me ook op is gevallen is dat het scherm zelfs bij fel zonlicht nog steeds goed is af te lezen.

Heb jij ook een Apple iPhone 5s 16GB Grijs?

Meer advertenties

Sony xperia z2 compact